رئیس بنیاد برکت: مشکل آبی همه روستاهای خوزستان را 4 ماهه حل می‌کنیم

آغاز آبرسانی اضطراری به 471 روستای خوزستان



گروه ایران زمین – آبرسانی فوری و اضطراری به روستاهای دچار تنش آبی در استان خوزستان و همچنین دام‌های روستاییان در هورالعظیم از روز گذشته با مشارکت و همکاری استانداری، بنیاد برکت و ارگان‌های سپاه و بسیج آغاز شد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در خوزستان به سر می‌برد به رسانه‌ها گفت: برای تسریع و پوشش هر چه بیشتر توزیع آب آشامیدنی در مناطق بحرانی خوزستان، از سوی این ستاد مخزن و تانکر آبرسان تهیه شده که در حال ارسال به مناطق دارای تنش آبی این استان است.
 محمد مخبر دزفولی در حاشیه بازدید از تأسیسات آبرسانی اهواز و غیزانیه افزود: تفاهمنامه‌ای با آبفای استان منعقد کردیم و مقرر شد مشکل آبرسانی به ۴۷۱ روستای خوزستان را حل کنیم. بخشی از مخازن ذخیره آب برای روستاهای خوزستان تهیه شده که بزودی در این‌ مناطق مستقر می‌شوند.
وی گفت: دیروز هم ۱۰۰ تانکر آبرسان تهیه و به روستاها برای تأمین آب منتقل شدند.
حل مشکل آب 702 روستا در مدت 4 ماه
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تصمیم داریم با تأمین اعتبار مشکل آبرسانی در ۷۰۲ روستای خوزستان را در مدت 4 ماه حل کنیم تا دیگر شاهد بحران آب در این استان نباشیم.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام از چهار روز پیش کار خود را در خوزستان برای حل تنش آبی آغاز کرده و در ابتدا تصمیم گرفته شده از ۷۰۲ روستای استان با تنش آبی مشکل ۴۷۱ روستا حل شود، اما تصمیم داریم تا با افزایش اعتبار به مبلغ سه هزار میلیارد ریال مشکل آب تمامی این روستاها را حل کنیم.
 
پرداخت اعتبارات مالی حل بحران آب از سوی دولت
استاندار خوزستان نیز گفت: ستاد اجرایی فرمان امام، اعتبارات خوبی برای حذف تنش آبی در ۷۰۲ روستای خوزستان درنظر گرفته است.
قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین دستور تهیه مخازن آبی برای تأمین آب دامداران و آبرسانی ضروری با تانکر را صادر کرده است.
وی همچنین در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به مصوبات هیأت دولت برای حل بحران آب خوزستان گفت: از جمله این مصوبات پرداخت باقی مانده خسارت سیل ۹۸، پرداخت خسارت به دامداران و کشاورزان، تخصیص اعتبار برای ساخت سدهای مارد و چوئبده در آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از ورود آب شور دریا و اجرای طرح‌های مقابله با تنش آبی در استان است که در مجموع در این خصوص یک هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.
وی بیان کرد: ظرف دو سه روز آینده، ۵۰ درصد این اعتبارات به صورت نقد پرداخت و یک ماه پس از اجرای طرح‌ها ۵۰ درصد باقی مانده آن پرداخت خواهد شد.
سلیمانی دشتکی بیان کرد: برای تأمین آب دام‌ها از جمله گاومیش، حوضچه‌هایی فراهم شده است که نیاز به آب دارند که در این زمینه و همچنین تأمین آب دام‌های سبک، تانکرهای آبرسانی مشغول انتقال آب هستند که در این زمینه بنیاد برکت و نیروهای مسلح آمادگی برای تأمین تانکرهای بیشتر را اعلام کردند.
سلیمانی دشتکی تأکید کرد: تاکنون هیچ عملیات اجرایی برای ساخت تونل بهشت آباد انجام نشده  و هیچ مجوزی برای آن نیز صادر نشده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7682/1/582621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها