وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد

فضاهای فرهنگی و هنری فرصتی برای توسعه اقتصاد خلاق


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح «کوشک باغ هنر» (مرکز تخصصی هنرهای ایرانی تهران) که شامگاه شنبه ۲۶ تیر با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در منطقه گردشگری عباس آباد برگزار شد، گفت: مراکز فرهنگی می‌تواند مکانی برای نمایش هنر ایرانی و مکانی برای توسعه اقتصاد هنر باشد. بنا بر گزارش روابط عمومی مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، صالحی در این مراسم افزود: دغدغه‌ اصحاب فرهنگ و هنر همواره توسعه فضاهای فرهنگی و عمومی در شهرها و روستاها است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه همواره همراه آنها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فضاهای فرهنگی و هنری در کشور را نمی‌توان در مقیاس متری محاسبه کرد، افزود: با وجود توسعه شهرها و تأسیس شهرهای جدید مکان‌های فرهنگی رشد مناسبی نکرده است.
او افزود: فضاهای فرهنگی فرصت اقتصاد خلاق‌تر حوزه فرهنگ و هنر را فراهم می‌کند. توسعه این گونه فضاها دستاوردهای خوبی محسوب می‌شود اما همچنان نیاز‌های زیادی در این حوزه داریم. در طول سال‌های گذشته  وزارت فرهنگ و ارشاد امکان اجرایی شدن ایده‌های بخش خصوصی را محقق کرد که از آن جمله می‌توان به توسعه سینماها و گذرگاه‌های فرهنگ و هنر اشاره کرد.
صالحی ایده تأسیس کوشک هنر را یکی دیگر از این موارد دانست و گفت: در دیگر شهرها نیز همچون یزد، نجف آباد و کاشان گذرهای فرهنگ و هنر ایجاد شده و در شیراز و سمنان، دامغان و اردکان نیز برای ایجاد چنین فضاهای فرهنگی بزودی شاهد گشایش گذرهای فرهنگ و هنر خواهیم بود که البته شیوع کرونا در سرعت این روند تأثیر منفی داشته است. این فضاهای فرهنگی به نحوی هویت شهری را معنا داده و تبدیل به زیست بوم فرهنگ و هنر آن شهر می‌شود و همچنین فرصتی برای گردش اقتصادی فرهنگ و هنر آن منطقه است و امیدوارم با همکاری مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر و شرکت نوسازی عباس آباد شاهد فعال شدن گذر فرهنگ و هنر در این منطقه باشیم. وی با تشکر از حمایت پیروز حناچی در راه‌اندازی پروژه‌های فرهنگی تصریح کرد: شهرداری تهران نیز در این امر پیشگام بود و افتتاح این مجموعه ادامه دیگر اتفاقاتی است که در تهران برای توسعه فرهنگی آغاز شده است. او تبدیل شدن کوشک باغ هنر به مرکزی برای جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی را فرصتی برای هنرمندان برای عرضه آثار هنری‌شان عنوان کرد و همچنین آنجا را مکانی برای نمایش فرهنگ و هنر ایرانی برای علاقه‌مندان دانست.
دراین مراسم پیروز حناچی شهردار تهران و همچنین پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی سخنرانی کردند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7681/1/582521/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها