گزارش «ایران» از اتمام واکسیناسیون افراد بالای 60 سال تا ششم مرداد

واکسیناسیون سالمندان روی ریل سرعت


گروه اجتماعی : اوضاع کرونا روز به روز در استان‌های مختلف بویژه تهران وخیم‌تر می‌شود.
تعداد موارد بستری در روز از مرز 1800 بیمار عبور کرده و با وجود گردش دلتا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده است؛ این میزان رعایت پروتکل‌ها از نظر متخصصان حوزه سلامت یعنی صفر. کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان بازوی پیشرونده ویروس دلتا یا همان  گونه هندی کرونا عمل کرده و گفته می‌شود؛ بزودی 166 نقطه نارنجی رنگ کرونایی نیز در طوفان شیوع و مرگ و میر ناشی از پیک کووید۱۹ گرفتار می‌شوند.
گزارش‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد شیب صعودی ابتلا به بیماری کرونا در کشورمان، بسیار تند شده و پیک پنجم بیماری به‌دلیل واریانت دلتا با تنزل بی‌سابقه آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه شده و هیچ یک از گروه‌های شغلی با وجود اعمال محدودیت‌ها تعطیل نیستند !با وجود آنکه هنوز در هیچ شهری به قله پیک پنجم بیماری نرسیده‌ایم اما اوضاع بیمارستان‌ها نیز وخیم گزارش می‌شود و تخت‌های بستری برای پذیرش بیماران کرونایی دچار کمبود قابل توجهی شده است. در این میان البته رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و باز بودن رستوران‌ها و پاساژها نیز دیروز موضوع جلسه اضطراری وزرای کشور و بهداشت بود تا برای وضعیت پروتکل‌ها بویژه در تهران به‌دلیل تعداد زیاد بیماران چاره‌جویی کنند.
از طرفی در روزهای اخیر وضعیت واکسیناسیون کرونا در کشور با وجود وقفه کوتاه مدت با رسیدن واکسن‌ها و فعال‌سازی مراکز تجمیعی از مرز 300 هزار دوز تزریق در روز گذشت. طبق اعلام وزارت بهداشت، تاکنون 11 میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده و نزدیک به 8 میلیون نفر نیز دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. دیروز نیز هفتمین محموله واکسن کرونا از سوی جمعیت هلال احمر تحویل وزارت بهداشت شد. در این مرحله یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن وارد شد. همتی رئیس جمعیت هلال احمر در عین حال از آمادگی برای واردات 30 میلیون دوز دیگر واکسن کرونا تا زمان تولید واکسن داخلی خبر می‌دهد.
به دنبال تسریع واردات واکسن کرونا، استاندار تهران نیز از تزریق واکسن برای گروه سنی بالای ۶۰ سال در تهران ظرف ۲۰ روز آینده در صورت تأمین واکسن خبر می‌دهد. تعداد این گروه سنی در تهران یک میلیون و 700 هزار نفر است. به گفته انوشیروان محسنی بندپی؛ همچنین در جلسه ستاد کرونا در تهران مصوب شد با همکاری اصناف در شرایط قرمز استان تهران، مشاغل گروه‌هایی که منع فعالیت دارند مورد نظارت بیشتر قرار بگیرد. به این ترتیب تالارها و رستوران‌ها بجز موارد بیرون بر به همراه پاساژها و سینماها با همکاری اتحادیه‌ها، تشدید نظارت‌ها برایشان در دستور کار قرار گرفته تا شرایط مدیریت و کنترل بهتر فراهم شود. به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اکنون ۲۸۰۰ تیم واکسیناسیون در کشور داریم، در تهران ۸۱ مرکز تجمیعی راه‌اندازی شده  و در سطح کشور هم ۸۰۰ مرکز فعال است.
علیرضا رئیسی همچنین از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا ششم مرداد ماه خبر می‌دهد و می‌گوید: «تمام افراد بالای ۶۰ سال تا پایان هفته نوبت دهی می‌شوند و مطمئن باشید تا چهارشنبه هفته بعد یعنی ۶ مرداد ماه همه ۶۰ سال به بالاهای ما واکسینه خواهند شد. درعین حال از همکاران هم می‌خواهم که به هیچ وجه به افرادی که پیامک برایشان ارسال نشده واکسن نزنند. از مردم هم خواهش می‌کنم که اگر پیامک برایشان نیامده، مراجعه نکنند.»
 سازمان‌ها در برابر ویروس دلتا آرایش جنگی بگیرند
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با تأکید بر اینکه واردات واکسن باید دغدغه و مسأله روی میز تمام مسئولان کشور باشد، اظهار کرد: اگر واکسیناسیون بموقع انجام نشود شاهد خیزهای مجدد کرونا خواهیم بود. علیرضا زالی آخرین آمار ثبت شده از واکسیناسیون در استان تهران را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع این افراد ۴۸۰ هزار نفر نیز دوز دوم را دریافت کرده‌اند که با توجه به جمعیت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان تهران، این عدد مطلوب نیست و باید بسرعت شتاب پیدا کند. وی با بیان اینکه کشور در برابر این ویروس باید آرایش جنگی به خود بگیرد، تصریح کرد: پروفایل کشور در برابر این بیماری مطلوب نیست و در تمامی سازمان‌ها باید اقداماتی فراتر از آنچه تاکنون انجام شده است، صورت گیرد. فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای پایتخت با اشاره به اینکه مراکز تجمیعی را تا پایان هفته به ۹۰ مرکز خواهیم رساند، گفت: برای گروه سنی ۶۰ تا ۶۴ ساله در کشور، دو میلیون و ۶۰۰ هزار و برای افراد با بیماری‌های زمینه‌ای، چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واکسن و برای گروه سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۹ میلیون و در گروه سنی ۴۰ تا ۵۰ سال حدود هفت میلیون واکسن نیاز داریم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7681/1/582520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها