روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

تا پایان این دولت به وعده واکسیناسیون عمل خواهیم کرد


رئیس‌جمهوری با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از افزایش بستری مبتلایان به ویروس جهش یافته هندی در برخی استان‌های کشور است، گفت: راه حل اصلی و بهترین راه برای اینکه از کشور و مردم در مقابل این بیماری حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس در چهارچوب رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات است.
 حسن روحانی افزود: همچنان اصل انتقال و جهش ویروس در کشور را شاهد هستیم و درحالی که فکر می‌شد شرایط به‌سمت آرامش حرکت می‌کند، به دلایل مختلفی از جمله انتخابات، انجام سفرها و تردد‌های غیرضروری و همچنین کاهش مراعات پروتکل‌ها امروز تقریباً در سراسر کشور دوباره با یک خیز صعودی بیماری مواجه هستیم.
رئیس‌جمهوری در ادامه به اهمیت تزریق واکسن در مهار و کنترل این بیماری و کاهش آمار فوتی‌ها، اشاره کرد و گفت: تا امروز بیش از 7 میلیون دوز واکسن تزریق شده و 2 میلیون دوز هم توزیع شده است، در مجموع در دو هفته آینده نیز 10 میلیون دوز واکسن در دسترس خواهد بود و با واکسیناسیون افراد بالای 65 سال و بیماران زمینه‌ای و مشاغل حساس طی روزها و هفته‌های آینده، تا پایان این دولت به وعده خود در بخش واکسن عمل خواهیم کرد. روحانی مطمئن‌ترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا را رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی حتی درصورت تزریق واکسن دانست و افزود: اعلام شد که به طور متوسط در کشور 48درصد به پروتکل‌ها عمل می‌شود که این خیلی پایین است. توقع این است که پروتکل‌ها حداقل تا 85 و 90 درصد رعایت شود در غیر اینصورت مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید.
رئیس‌جمهوری در ادامه واکسیناسیون را راه دیگر مقابله مؤثر با شیوع کرونا دانست و اظهار داشت: با حدود 10 میلیون دوز واکسنی که طی یک تا دو هفته آینده تأمین و تزریق خواهد شد، ان‌شاءالله به وعده‌ خود که تا پایان این دولت افراد 65 سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای واکسینه می‌شوند، عمل خواهیم کرد و این درحالی است که در برخی از استان‌ها افراد بالای 50 سال و حتی در برخی مناطق مرزی و جزایر افراد بالای 18 سال نیز واکسینه می‌شوند.
دکتر روحانی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه واکسن‌های ساخت داخل نیز در ماه‌‌های پیش رو در واکسیناسیون سراسری مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که تزریق واکسن نباید عاملی باشد که آنها فکر کنند می‌توانند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند. تزریق واکسن تأثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد، اما نمی‌تواند به شکل کامل جلوی انتقال بیماری را بگیرد و کشورهایی که پس از واکسیناسیون گسترده اجرای پروتکل‌ها را کاهش دادند نیز از انجام این کار پشیمان شده‌اند.
کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 50 درصد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد هشدار داد و در عین حال گفت: ویروس کرونای دلتا تقریباً تمام استان‌های کشور را در نوردیده است.
علیرضا رئیسی با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضرور و تجمعات افزود: رستوران ها، تالارها، مراکز سرپوشیده مثل سالن‌های ورزشی و استخرهای سرپوشیده و حتی پاساژهای سرپوشیده می‌توانند محل انتقال بیماری باشند.
وی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون از مرز ۲۵۰ هزار تزریق روزانه هم عبور کرده گفت: در زمینه تأمین واکسن هم برای سنین ۶۰ سال به بالا هم واکسن دوز اول هم دوز دوم را به اندازه کافی داریم. تاکنون ۱۱.۲ میلیون واکسن بین استان‌ها توزیع شده است. در این هفته هم حدود شش میلیون دوز واکسن جدید به دستمان می‌رسد که این واکسن‌ها هم توزیع خواهد شد و ان‌شاءالله افراد ۶۰ سال به بالا و گروه‌های پرخطر را قطعاً واکسینه خواهیم کرد. رئیسی ادامه داد: جزایر خلیج فارس هم به جز قشم و کیش که بعداً اعلام می‌شود، واکسیناسیون در سایر جزایر در سنین ۱۸ سال به بالا انجام خواهد شد. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسیناسیون عشایر را هم از ماه آینده در افراد ۱۸ سال به بالا آغاز خواهیم کرد و معلمان و استادان هم در مرداد ماه واکسیناسیون‌شان آغاز می‌شود تا این افراد هم به جمع واکسن زده‌ها اضافه شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7680/1/582403/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها