هفته بیست و هفتم لیگ برتر امروز آغاز می‌شود

فرهاد به فراز رسید یحیی به علیمنصور


حامد جیرودی
خبرنگار
هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، امروز با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود که در اولین بازی از ساعت  ۱۹:۵۰ سایپا و استقلال در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به مصاف هم می‌روند. اتفاقی که در هفته‌های اخیر برای فرهاد مجیدی افتاده این بوده که او در هفته‌های اخیر و به طور پیاپی با تیم‌هایی بازی کرده که از سرمربیانی استقلالی روی نیمکت‌شان بهره می‌برند. آخرین آنها فیروز کریمی بود که هفته قبل با تراکتور برابر استقلال 2-1 شکست خورد. سرمربی آبی‌پوشان پایتخت حالا باید رودرروی فراز کمالوند قرار بگیرد که در این فصل در کنار او در کادر فنی استقلال حضور داشت ولی بعد از بازگشت آبی‌ها از آسیا، از این تیم جدا شد و هدایت نارنجی‌پوشان را برعهده گرفت اما حالا باید برابر مجیدی و استقلال قرار بگیرد که این تقابل، بازی استقلال مدعی با سایپا قعرنشین را جذاب‌تر کرده است. آبی‌پوشان با بردی که مقابل تراکتور کسب کردند، با 47 امتیاز جایگاه‌شان در رده سوم را مستحکم‌تر کردند اما سایپا برابر ذوب آهن به تساوی 1-1 رسید تا با 23 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار بگیرد و کمالوند همچنان در رسیدن به برد با این تیم ناکام باشد. البته سایپا در بازی رفت با مربیگری ابراهیم صادقی، استقلال محمود فکری را 1-0 شکست داد و تقابل‌های قبلی‌شان هم بسیار جذاب از کار درآمده است. سایپا و استقلال تاکنون 39 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم استقلال 18 و ساییا 8 برد بوده و 13 تقابل آنها هم مساوی شده است. آبی‌ها در این بازی‌ها 53 گل و نارنجی‌پوشان هم 36 گل به ثمر رسانده‌اند. استقلال در این بازی محمد نادری را در اختیار ندارد و وضعیت بازی وریا غفوری و شیخ دیاباته هم در ابهام است.
 پرسپولیس در بازی انتقامی
پرسپولیس و آلومینیوم از ساعت ۲۰:۵۵ در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار می‌گیرند. سرخپوشان پایتخت که در بازی قبل‌شان برابر فولاد به تساوی 1-1 رسیدند، با 55 امتیاز در صدر قرار دارند و امیدوارند 4 بازی باقیمانده‌شان را هم با برد پشت سر بگذارند تا پنجمین جام قهرمانی‌شان را هم بالای سر ببرند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که در لیگ بیستم تنها یک باخت داشته‌اند، حالا باید برابر آلومینیومی قرار بگیرند که همین یک باخت را در بازی رفت با نتیجه 2-1 به آنها تحمیل کرده است. البته شاگردان علیرضا منصوریان هفته قبل اولین باخت‌شان با این مربی را مقابل گل‌گهر تجربه کردند تا با 37 امتیاز به رده پنجم بروند و حالا باید دید کاپیتان و سرمربی اسبق استقلال که قبلاً نشان داده راه بردن پرسپولیس را بلد است، این بار چه نتیجه‌ای برابر قرمزها می‌گیرد؟ هر چند که پرسپولیس هم می‌خواهد انتقام شکست بازی رفت را بگیرد و از انگیزه‌های زیادی برخوردار است. پرسپولیس در این بازی عیسی آل کثیر، مهاجمش را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و بازی کردن کمال کامیابی‌نیا که در بازی رفت دروازه اراکی‌ها را باز کرد هم در ابهام است. با این حال سرخ‌ها بازیکنان دیگری مانند مهدی عبدی، شهریار مغانلو و مهدی ترابی را دارند و در سمت مقابل هم بازیکنانی مثل حامد پاکدل هستند که در این فصل درخشش خوبی داشته‌اند و در این بین باید دید در دومین تقابل لیگ برتری دو تیم چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.
سپاهان در رؤیای صدر
در دیگر بازی‌ها، تراکتور و گل‌گهر از ساعت ۲۰:۱۵ در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز با هم دیدار می‌کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در بازی قبل‌شان آلومینیوم را شکست دادند، با 38 امتیاز در رده چهارم هستند و سرخپوشان تبریزی هم با 36 امتیاز در رده هشتم قرار دارند. مصدومیت و غیبت برخی از بازیکنان سرشناس مهم‌ترین مشکل تراکتور و فیروز کریمی است که در این بازی هم پیمان کشاورز، محمدرضا خانزاده و حمید بوحمدان را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارند ولی گل‌گهر بازیکنان زیادی دارد که دست قلعه‌نویی را باز گذاشته. ضمن اینکه ژنرال که پیش از این سرمربی تراکتور و با فوتبال تبریز آشناست، می‌داند کار دشواری برابر تراکتور دارد و امیدوار است شکست 2-1 بازی رفت برای تیمش تکرار نشود. سپاهان و صنعت نفت، از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بازی می‌کنند. شاگردان محرم نویدکیا در حالی مقابل پیکان 2 امتیاز از دست دادند و به تساوی 1-1 رسیدند که گل سپاهان هم در موقعیت آفساید به ثمر رسید. با این حال، سپاهان 53 امتیازی که در رده دوم جدول قرار دارد در رؤیای بازگشت به صدر است و امیدوار است همچنان در کورس باقی بماند. در مقابل صنعت نفت که برابر نساجی به تساوی 1-1 رسید، با 33 امتیاز در رده دهم است و باید دید شاگردان سیدسیروس پورموسوی که در بازی رفت 2-1 بازنده شدند، در این بازی چه نتیجه‌ای می‌گیرند. فولاد هم از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز پذیرای ماشین‌سازی است. شاگردان جواد نکونام پس از گرفتن یک امتیاز از پرسپولیس در خانه با 36 امتیاز در رده هفتم هستند. اما شاگردان علیرضا اکبرپور هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و مس را 3-0 شکست دادند ولی همچنان با 14 امتیاز در رده آخر جدول قرار دارند و برای نیفتادن نیاز به معجزه دارند. بازی رفت 1-0 به سود فولاد به پایان رسید.

گل‌محمدی: هر تیمی جای پرسپولیس بود، از هم می‌پاشید

یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری قبل از بازی با آلومینیوم اراک اظهار داشت: «امیدوارم هرچه سریع‌تر شر ویروس کرونا از مردم ایران کم شود و مدیریت بهتری داشته باشیم. تنها راه رهایی از ویروس، واکسیناسیون است که تاکنون انجام  نشده است. مقابل تیمی بازی داریم که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفته و نشان داده منسجم است. روز راحتی برای پرسپولیس نیست و باید بتوانیم جدا از دوندگی و ایجاد موقعیت برای رسیدن به پیروزی تمرکز بالایی داشته باشیم.» او عنوان کرد: «صادقانه می‌گویم هر تیمی جای پرسپولیس بود، از هم می‌پاشید. باید از تمام بازیکنانم تشکر کنم، با وجود تمام مشکلات‌شان بویژه در بحث مالی با تمام وجود کار کرده و زحمت کشیدند. بار سختی‌ها و مشکلات مالی باشگاه روی دوش بازیکنان بوده. در فوتبال ایران هر تیمی بیشتر هوچیگری کند، امتیاز می‌گیرد. از مسئولان باشگاه می‌خواهم بحث رادو را حل و فصل کنند. هنوز هم سؤال بزرگ که هیچ وقت هم درباره‌اش به جواب نرسیده ام، این است چگونه بشار از پرسپولیس رفت؟ دو بازیکن خارجی داشتیم که نمی‌دانم به چه دلیلی گذاشتند و رفتند.»






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/1/581698/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها