پیام رهبرمعظم انقلاب در پی درگذشت دبیرکل‌ جبهه خلق برای آزادی فلسطین:

آقای احمد جبرئیل، عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و ملت مظلوم خود گذراند


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر آقای احمد جبرئیل (دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین) را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری؛ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت مبارز خستگی‌ناپذیر آقای احمد جبرئیل را به ملت فلسطین و همه مجاهدان و فعالان عرصه‌ پرشور مبارزات فلسطین و همه‌ عناصر مقاومت در منطقه‌ غرب آسیا و به بازماندگان او تسلیت عرض می‌کنم. این مرد شجاع و پر تلاش عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و مظلوم خود گذراند. از خداوند برای او پاداشی جزیل می‌طلبم و رحمت و مغفرت الهی را برای او مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای - ۲۷ ذی‌القعده ۱۴۴۲ - ۱۷ تیر ۱۴۰۰
پیام تسلیت سران قوا
رئیس‌جمهوری هم در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم احمد جبرئیل، دبیرکل فقید جبهه خلق برای آزادی فلسطین، وی را شخصیتی مبارز دانست که تمام عمر شریف خود را با اخلاص وقف دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین و تقویت جبهه مقاومت کرد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در بخشی از پیام حسن روحانی آمده است: این شخصیت مبارز و پرتلاش، تمام عمر شریف خود را با اخلاص وقف دفاع از آرمان والای ملت مظلوم فلسطین و تقویت جبهه مقاومت کرد و کارنامه پرباری از خود به یادگار گذاشت که همواره در خاطر ملت‌های آزاده بویژه مردم فلسطین باقی خواهد ماند.
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری منتخب هم در پیامی ضمن تسلیت درگذشت احمد جبرئیل گفت: او از زمره وفاداران حقیقی به آرمان فلسطین و حامیان راستین محور مقاومت بود که در طوفان حوادث بر این صراط استوار ماند. او گفت که:‌ این مبارز خستگی‌ناپذیر تا آخرین لحظه عمر خود دست از تلاش برای آزادی قبله اول مسلمین برنداشت و در این مسیر فرزند برومند خود را فدا نمود.
سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه هم در پیامی درگذشت دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفت و نوشت: با وجود تمام وسوسه‌ها و ارعاب‌ها علیه احمد جبرئیل، او به این نکته ایمان داشت که بازپس‌گیری فلسطین تنها با سلاح مقاومت ممکن است. او از بنیانگذاران محور مقاومت بود و تمام توان خود را برای خدمت به این محور صرف کرد و به خون شهدا وفادار باقی ماند.
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با صدور پیام‌هایی درگذشت احمد جبرئیل را تسلیت گفتند.
به‌گزارش مهر، احمد جبریل (2021-۱۹۳۸) مشهور به ابوجهاد از قدیمی ترین مبارزان فلسطینی عصر چهارشنبه در بیمارستانی در دمشق درگذشت. وی مؤسس جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و فرماندهی کل و رهبر آن از زمان تأسیس این جبهه در سال ۱۹۶۸ بود. وی از پدری فلسطینی و مادری سوری متولد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7673/1/581687/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها