اخبار



صمد نیکخواه بهرامی پرچمدار ایران در المپیک

صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران به‌عنوان پرچمدار کاروان ورزش کشورمان در المپیک توکیو انتخاب شد. یک اتفاق ایده‌آل که برای اولین بار برای این رشته ورزشی می‌افتد تا بسکتبال بعد از سال‌های طولانی احساس قدرت کند. پیش از این کشتی و وزنه‌برداری رکورددار پرچمداری کاروان ورزش ایران در المپیک‌ها بودند. در المپیک 1948 مصطفی بهارمست به‌عنوان نماینده ارتش کاروان ورزش ایران را همراهی کرد و نقش پرچمدار را برعهده داشت و محمود نامجو اولین ورزشکار ایرانی بود که پرچم ایران را در رژه افتتاحیه المپیک 1952 در دست گرفت. در المپیک قبلی هم پرچم به زهرا نعمتی بانوی ملی پوش تیراندازی با کمان سپرده شد و حالا قرار است صمد نیکخواه بهرامی در رژه المپیک جلوتر از بقیه ورزشکاران ایرانی پیش برود.

تشویق کلامی و فریاد زدن در المپیک ممنوع!

در فاصله یک ماه مانده به بازی المپیک توکیو، کمیته برگزاری بازی‌ها دیروز از اعمال قوانین سختگیرانه برای تماشاگران خبر داد. سیکو هاشیموتو، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو هشدار داد که برای برگزاری این بازی‌ها نباید جشنی برگزار شود. او در ادامه صحبت‌های خود گفت: «مردم می‌توانند در قلب خود احساس شادی کنند اما نمی‌توانند بلند شوند یا فریاد بزنند.» توکیو روز دوشنبه حضور ۱۰ هزار تماشاگر داخلی را در بازی‌های المپیک تصویب کرد. هاشیموتو هشدار داد تماشاگران انتظار جشنی را که هواداران فوتبال یورو ۲۰۲۰ دارند، نداشته باشند.

رد ابطال انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای

مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای ۱۹ خرداد در آکادمی ملی المپیک برگزار شد و در پایان مهرعلی باران چشمه با کسب ۲۲ رأی در مقابل ۱۹ رأی مجتبی جوهری به‌عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. پس از برگزاری انتخابات، مجتبی جوهری با اعلام تخلف و ارائه مدارک مبتنی بر چیدمان مجمع با هدف کسب رأی به دیوان عدالت اداری طرح شکایت کرد و خواستار رسیدگی‌ به این موضوع شد. دیوان عدالت اداری هم ۳۰ خرداد اقدام به صدور رأی و دستور موقت کرد و در ابلاغیه‌ای به وزارت ورزش، اعلام کرده که نتیجه انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و حکم صادره مهرعلی باران چشمه برای ریاست این فدراسیون و سایر اقدامات متخذه بر آن تا تعیین تکلیف نهایی «کان لم یکن» و بلااثر است. اما پس از این اتفاق مرتضی فلاح، مدیرکل حقوقی وزارت ورزش عنوان کرد:«انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای باطل نشده ‌چرا که هیچ گونه دادنامه‌ای دال بر ابطال انتخابات مجمع تاکنون صادر نشده است‌.»

صدور رأی حمله کنندگان به اتوبوس پرسپولیس

دیدار تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن در بازی معوقه از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر 3 خرداد با برتری 2-1 سرخ‌ها در اصفهان به پایان رسید، دیداری که خارج از زمین فوتبال با حواشی عجیبی همراه بود و مهم‌ترین آن پرتاب نارنجک دست ساز توسط عده‌ای به اتوبوس پرسپولیسی‌ها پیش از بازی بود. همان شب اعلام شد که 2 هوادار اصفهانی توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. بالاخره دیروز کمیته انضباطی اعلام کرد که مهرداد حسن‌پور و پارسا کریمی (2 هوادار اصفهانی) به‌دلیل پرتاب مواد محترقه و محرز شدن تخلف شان، هر کدام به مدت 2 سال از ورود به ورزشگاه‌های فوتبال و فوتسال کشور و جبران خسارات مالی وارده محکوم شده‌اند و رأی صادره قابل اجرا بوده و ظرف مهلت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض نزد کمیته استیناف است.

وکیل رادوشوویچ مشغول کارهای فسخ قرارداد

در روزهای گذشته خبرهای زیادی در خصوص بازگشت بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌ بان کروات تیم پرسپولیس به گوش رسید اما رادو در گفت‌و‌گویی بازگشت‌اش به ایران و حضور مجددش در جمع سرخ‌ها را رد کرد. او به ایسنا گفت: «من یک ماه منتظر باشگاه بودم اما آنها فقط حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند. وقتی خواستم با باشگاه صحبت و مذاکره کنم، آنها نخواستند. من هم دیگر درخواستی ندارم. درحال حاضر وکیلم درحال انجام کارهای فسخ قراردادم است. بنابراین فکر می‌کنم هیچ فرصتی برای بازگشت نیست.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/10/580390/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها