سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌و‌گو با «ایران»:

برگزاری بازی زیر نور خورشید بازیکنان را دچار گرمازدگی می‌کند


محمد محمدی سدهی/ دوشنبه شب استقلال و پدیده در دیدار معوقه هفته بیست و یکم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که شاگردان فرهاد مجیدی موفق شدند با 2 گل از سد حریف مشهدی بگذرند. در حین برگزاری این دیدار اتفاقی افتاد که گفته می‌شود شاید با توجه به شرایط موجود در کشور (قطعی برق) برنامه‌های سازمان لیگ را تغییر دهد. در حالی که تنها 6 دقیقه تا پایان این دیدار باقی مانده بود، پروژکتورهای ورزشگاه آزادی خاموش شد تا بازی با وقفه مواجه شود.
سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ در این خصوص به خبرنگار «ایران» گفت: «قطعی برق به دلیل فرسودگی بافت و زیرساخت‌ها بود و این موضوع در سال های گذشته و فصول مختلف برای ما مشکل‌ساز شده است. این موضوع بحث تازه‌ای نیست، بحث تکنولوژی است ، علاوه بر آن، در فصل گرما هستیم و این مزید بر علت شده و با توجه به فرسودگی بافت‌ها این اتفاق اجتناب‌ناپذیر بود.»
تنها 7 هفته تا پایان لیگ برتر بیستم مانده و براساس برنامه سازمان لیگ مسابقات در ورزشگاه آزادی زیر نور برگزار خواهد شد. این درحالی است که رضا موسوی، معاون مجموعه ورزشی آزادی خواستار تغییر زمان برگزاری مسابقات شده است. سهیل مهدی در این خصوص اظهار داشت: «این درخواست به دست ما رسیده اما برنامه‌های سازمان لیگ اعلام شده و قابل تغییر نیست با وجود این باید موضوع بررسی شود. نحوه زمانبندی برگزاری مسابقات براساس اوقات شرعی است و این موضوع باید در سازمان لیگ بررسی شود، البته ما با محدودیت‌های دیگری هم مواجه هستیم و باید سلامت بازیکنان را درنظر بگیریم. برگزاری مسابقات زیرنور خورشید بازیکنان را دچار گرمازدگی می‌کند و این برای سلامت آنها مضر است. ما در کشورمان شهرهای گرمی داریم که درجه هوا گاهی اوقات به 50 درجه هم می‌رسد و این موضوع باعث می‌شود  کارمان برای زمانبندی مسابقات سخت‌تر شود.»
برگزاری مسابقات یورو 2020 و حضور تماشاگر در ورزشگاه‌های محل برگزاری باعث شده یک‌ بار دیگر بحث بازگشت هواداران فوتبال به ورزشگاه‌ها در ایران هم مطرح شود. مهدی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان برگزاری هفته‌های پایانی لیگ با حضور محدود هواداران وجود دارد؟ بیان داشت: «باید ببینیم شرایط در کشور ما چگونه است و نمی‌توانیم صرفاً مسابقات یورو را ملاک قرار دهیم، مثلاً حضور 20 درصد هوادار در ورزشگاه آزادی حدود 16 هزار نفر می‌شود و باید ببینیم که این موضوع در کشور ما عملی است یا خیر. برای حضور تماشاگر در ورزشگاه‌ها منتظر تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و طبیعتاً این موضوع بستگی به کم شدن فراگیری ویروس کرونا دارد. در واقع اگر مجوزهای لازم صادر شود ما بدمان نمی‌آید مسابقات را با حضور تماشاگر ادامه دهیم اما باید ببینیم که مسئول حفظ پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه‌ها برعهده چه ارگانی خواهد بود یا چقدر نیرو برای این کار نیاز است. همه این موارد باید بررسی شود و پس از آن در مورد برگزاری محدود تماشاگران (کمتر از 20 درصد) تصمیم‌گیری شود.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/10/580388/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها