هفته بیست و چهارم لیگ برتر فردا آغاز می‌شود

سرخابی‌ها مقابل کویرنشینان


حامد جیرودی/ هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، فردا با برگزاری 5 بازی آغاز می‌شود. در نخستین دیدار ماشین‌سازی و نساجی از ساعت 19:10 در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز به مصاف هم می‌روند. ماشین‌سازی با 11 امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد و کاندیدای اصلی سقوط به شمار می‌رود و در این شرایط شاگردان علیرضا اکبرپور درصدد کسب دومین برد در طول فصل جاری هستند. در مقابل قائمشهری‌ها با 22 امتیاز در رده چهاردهم هستند و می‌خواهند سومین برد پیاپی‌شان را کسب و از منطقه خطر فرار کنند. بازی رفت دو تیم با تساوی 1-1 به پایان رسید. از ساعت 19:40 ذوب آهن و آلومینیوم در ورزشگاه فولادشهر برابر هم قرار می‌گیرند. ذوبی‌ها هم دیگر تیم انتهای جدولی هستند که با 21 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارند و برای فرار از سقوط تلاش می‌کنند اما شاگردان علیرضا منصوریان وضعیت خوبی دارند و با 35 امتیاز در رده پنجم هستند. بازی رفت دو تیم با تساوی 2-2 خاتمه یافت. از ساعت 20:50 هم صنعت نفت و سایپا در ورزشگاه تختی آبادان مقابل هم صف آرایی می‌کنند. شاگردان سید سیروس پورموسوی که این فصل صدرنشینی را هم تجربه کردند، حالا با 26 امتیاز در رده دوازدهم هستند و امیدوارند از این جایگاه پایین‌تر نروند. نارنجی‌پوشان هم حال و روز مشابهی دارند و با 25 امتیاز سیزدهم هستند و امیدوارند با فراز کمالوند به نتایج بهتری برسند.
 پرسپولیس به دنبال برد خارج از خانه
مس از ساعت 19:15 در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان پذیرای پرسپولیس است. شاگردان محمد ربیعی در 3 بازی گذشته‌شان شکست خورده‌اند و با 28 امتیاز در رده نهم قرار دارند. آنها حالا برای جبران ناکامی‌های قبلی باید برابر پرسپولیسی قرار بگیرند که در لیگ بیستم تنها یک باخت داشته است. ضمن اینکه شاگردان یحیی گل‌محمدی که یکشنبه با شکست دادن 1-0 تراکتور فاتح سوپرجام شدند، با 48 امتیاز (هم امتیاز با سپاهان) در رده دوم جدول هستند و یکی از مدعیان قهرمانی امسال نیز به شمار می‌روند. البته این بازی در چمن مصنوعی برگزار می‌شود که مسی‌ها به آن عادت دارند ولی این چمن کار را برای دیگر تیم‌ها دشوار می‌کند.
پرسپولیسی‌ها وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند.  ضمن اینکه سیامک نعمتی هم در بازی سوپرجام آسیب دید و در این بازی غایب است. بوژیدار رادوشوویچ هم هنوز به ایران برنگشته و او هم در فهرست قرمزها برای این مسابقه قرار ندارد. سرخپوشان پایتخت که در بازی رفت با تک گل سیدجلال حسینی به پیروزی رسیدند، بخوبی می‌دانند که 3 امتیاز این مسابقه خارج از خانه برای ماندن در کورس قهرمانی از نان شب هم واجب تر است.
 فرهاد این بار مقابل امیر
در آخرین بازی جمعه، استقلال و گل گهر از ساعت 21:50 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند. البته ساعت این بازی مورد اعتراض مسئولان ورزشگاه قرار گرفته و آنها گفته‌اند نیروهایشان در لحظات پایانی شب شرایط سختی برای رفتن به خانه‌های خود دارند و حالا باید دید این ساعت تغییر می‌کند یا خیر.
آبی‌پوشان پایتخت در شرایطی به میدان می‌روند که دوشنبه در بازی معوقه‌شان از هفته بیست و یکم مقابل پدیده به پیروزی 2-0 رسیدند تا با 40 امتیاز جایگاه‌شان را در رده سوم تثبیت کنند. فرهاد مجیدی که تیمش در بازی قبل موفق به شکست دادن تیم سید مهدی رحمتی شد، در این بازی باید برابر یک استقلالی دیگر یعنی امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد و مصاف دوباره استاد و شاگرد یکی از نکات جذاب این مسابقه است. مجیدی که فصل گذشته هم هدایت استقلال را برعهده داشت، در 2 بازی لیگ و جام حذفی موفق به شکست دادن قلعه‌نویی که سرمربی سپاهان بود، شد و حالا باید دید این بار او مقابل شاگردان قلعه نویی که با 35 امتیاز در رده چهارم هستند، چه نتیجه ای می گیرد. استقلال در این بازی وریا غفوری و هرویه میلیچ را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و باید دید بازیکنانی مانند محمدرشید مظاهری، فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان شرایط بازی را پیدا می‌کنند یا خیر. البته سید احمد موسوی شرایط بازی را پیدا کرده و احتمالاً به میدان خواهد رفت. گل گهر و استقلال، تاکنون 3 بار در لیگ برتر بازی کرده‌اند که 2 پیروزی برای آبی‌ها و یک برد برای سیرجانی‌ها حاصل آن بوده است. در این بازی‌ها استقلال 4 گل زده و 3 گل دریافت کرده است. بازی رفت با پیروزی 2-1 استقلال در سیرجان به پایان رسید.

رکوردهای فولاد و لوسیانو پریرا

آخرین مسابقه معوقه لیگ برتر که یکی از بازی‌های باقی مانده هفته بیست و دوم بود، سه‌شنبه شب بین فولاد و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برگزار شد که 2-0 به سود شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. فولاد بعد از 4 هفته ناکامی در این بازی پیروز شد و با 34 امتیاز با یک پله صعود به رده ششم جدول لیگ رسید و نفت مسجدسلیمان 27 امتیازی هم در رده دهم باقی ماند. لوسیانو پریرا (12) و فرشاد احمدزاده(62) برای فولاد گلزنی کردند. ضمن اینکه نفت مسجدسلیمان یک پنالتی توسط فرید بهزادی کریمی (71) از دست داد و محسن فروزان ضربه او را مهار کرد. فولاد که آخرین شکستش در خانه مقابل پرسپولیس به بیش از ۵۹۰ روز پیش بر می‌گردد، توانسته رکورد خوبی از خود در بازی‌های خانگی بجا بگذارد و ۲۱ هفته متوالی در خانه نباخته است. همچنین پریرا تعداد گل‌هایش در لیگ برتر را به 86 رساند و آمارش را به‌عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ این رقابت‌ها بهبود بخشید. ضمن اینکه او با عبور از فریدون فضلی سومین گلزن تاریخ لیگ برتر نیز شده است. رضا عنایتی با 147 گل بهترین گلزن ادوار لیگ برتر است و آرش برهانی و مهدی رجب‌زاده با 115 گل در رده دوم قرار دارند.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/10/580387/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها