اخـــــــــبار




وزیر ارتباطات:
ادعای پرتاب ناموفق ماهواره «پارس ۱» و «ناهید» صحت ندارد

وزیر ارتباطات گفت: ماهواره «پارس ۱» و «ناهید» همچنان در سازمان فضایی موجود هستند و فرآیند تحویل آنها به وزارت دفاع طی نشده است، بنابراین ادعای ناموفق بودن پرتاب از طرف ما مورد تأیید نیست. به گزارش «ایران»، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با ادعای پرتاب ناموفق ماهواره از جانب رسانه‌های امریکایی گفت: ما ماهواره‌های خود را هنوز تحویل نداده‌ایم؛ البته پیگیر طی فرایندها و پرتاب آنها هستیم. وزیر ارتباطات گفت: کمتر از یکسال دیگر وزارت دفاع ماهواره‌بر با توان رسیدن به مدار ۳۶۰۰۰ کیلومتری را تحویل خواهد داد. مدتی قبل به اتفاق وزیر دفاع در تست عملیاتی و میدانی موتور این ماهواره‌بر حضور داشتم. تست کاملاً موفقی بود.

امکان ارسال توئیت به استوری اینستاگرام راه‌اندازی شد

توئیتر امکان ارسال توئیت به استوری اینستاگرام را برای کاربران iOS فعال کرد. به گزارش ایسنا، توئیتر در پایان سال ۲۰۲۰ تست قابلیتی را آغاز کرد که به کاربران سیستم عامل iOS اجازه می‌داد از قابلیت اشتراک‌گذاری استفاده کرده و توئیت‌ها را به استوری اینستاگرام اضافه کنند. اکنون با گذشت نیمی از سال ۲۰۲۱ این ابزار برای همه کاربران iOS عرضه شده است. کاربران می‌توانند با زدن روی گزینه اشتراک‌گذاری که پایین هر توئیتی وجود دارد، گزینه استوری اینستاگرام را که در پایین فهرست ظاهر شده قابل مشاهده است، انتخاب کنند.
 
ویندوز 11 امروز رونمایی می شود

مایکروسافت امروز رسماً از نسل جدید سیستم عاملش رونمایی می‌کند.  به گزارش دیجیتاتو، امروز پس از انتشار گزارش‌های فراوان و البته افشای یک بیلد از ویندوز ۱۱، مایکروسافت بالاخره از سیستم عامل جدیدش رونمایی می‌کند.
مدیرعامل مایکروسافت در گذشته گفته بود که این سیستم عامل، یکی از مهم‌ترین به روزرسانی‌های ویندوز در دهه اخیر خواهد بود. حالا شاهد انتشار تیزر جدیدی برای مراسم در حساب توئیتری ویندوز هستیم. در این ویدئو، بازتاب تصویر پس زمینه ویندوز ۱۱ درون چشم فردی به چشم می‌خورد. اگرچه این تیزر اطلاعات زیادی در اختیارمان قرار نمی‌دهد، اما ظاهراً با یک انیمیشن ظریف روبه‌رو هستیم. با وجود این نمی‌دانیم که چنین حرکتی مربوط به تیزر می‌شود یا اینکه ردموندی‌ها می‌خواهند از افکت انیمیشنی جدیدی در هنگام راه‌اندازی یا بوت ویندوز ۱۱ استفاده کنند. مایکروسافت تا به امروز چندین تیزر برای سیستم عامل بعدی‌اش منتشر کرده تا هیجان‌ها را برای مراسمش افزایش دهد.
با این حال با توجه به افشای بیلد ویندوز ۱۱، از ظاهر و برخی قابلیت‌های این سیستم کاربران اطلاع یافته‌اند. گفته می‌شود ویندوز 11 در کنار تغییرات ظاهری تا حدودی شبیه به ویندوز 10 باشد اما بسیاری انتظار دارند در این سیستم عامل با ژست‌های لمسی جدیدی روبه‌رو  شوند. این سیستم عامل همچنین از پنل Ink Work space جدیدی بهره می‌برد و همچنین از ویژگی بیدار شدن با لمس و مدیریت بهتر مانیتورها پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود ویندوز ۱۱ قادر به پشتیبانی از ویجت‌های شخص ثالث هم باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/9/580382/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها