اخبــــار




قالیباف در پاسخ به تذکر یک نماینده:
مجلس را تضعیف نکنید

در جلسه علنی دیروز مجلس بار دیگر موضوع دستکاری در جداول بودجه 1400 مطرح شد که تذکر قالیباف را به همراه داشت.
مهرداد ویس کرمی، نماینده خرم‌آباد در خلال بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور در تذکری گفت به دلیل اتفاقی که در بودجه افتاده و بدون تصویب صحن در آن ویرایش رخ داده، به اعتماد ما به هیأت رئیسه آسیب وارد شده است. بعد از این تذکر محمدباقر قالیباف هم واکنش نشان داده و گفت: متأسفم پشت بلندگو می‌گویید در صحن یک چیزی تصویب شده و در متن چیز دیگری است، این ظلم به مجلس است. وظیفه من دفاع از مجلس بوده، خواهش می‌کنم دوستان رعایت کنند. حضرت آقا به ما تذکر دادند که موضوعاتی نگویید که بهانه به دست کسانی بدهیم که بخواهند مجلس را تضعیف کنند.
به گزارش ایسنا، بعد از این صحبت‌های قالیباف؛ مجدداً ویس کرمی با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه در تذکری گفت: من آقای قالیباف را فردی صبور و با متانت می‌دانم. اشکالی مطرح شد که هیأت رئیسه بعد از تصویب بودجه آن را ویرایش کرده و یا تغییراتی در بودجه اعمال شده است. این اشکال نه تنها در ذهن بنده که بلکه در ذهن تعداد دیگری از همکاران هم به وجود آمده که هنوز هیأت رئیسه به آن جواب مستدل و رسمی نداده است. این نماینده مجلس تأکید کرد: وظیفه هیأت رئیسه و رئیس مجلس روشنگری است. منتی بر سر ما ندارید. شما با رأی ما نمایندگان عضو هیأت رئیسه شدید. وظیفه‌تان این است که وقتی من نماینده سؤالی دارم، بدون حرف از بالا به پایین برای من روشنگری کنید. ویس کرمی گفت: خرج کردن از مقام معظم رهبری در امور جزئی اگر سوء استفاده از جایگاه ایشان نباشد، حتماً جفا در حق ایشان است. تا کی می‌خواهیم این سید بزرگوار را خرج حرف‌های خودمان بکنیم. ما باید هر حرفی که داریم در مجلس بزنیم. آقا جایگاه خود را دارند. لازم است این را هم بگویم که ما ارادتمان به آقا کمتر از حضرات نیست.
او در پایان گفت: از این می‌ترسم که فردا آقای رئیسی تشریف آوردند برخی بگویند علیه آقای رئیسی حرف زدن خلاف اسلام و مسلمانان است پس من کجا باید از حق مردم مظلوم خود دفاع کنم؟

دعوت از رئیس جمهوری ایران برای حضور در اجلاس آب و هوایی اسکاتلند

بیست و ششمین اجلاس آب‌وهوایی سازمان ملل 31 اکتبر تا 12 نوامبر سال جاری میلادی (برابر با 9 آبان تا 21 آبان 1400) در شهر گلاسگوی اسکاتلند برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، نشست سران این اجلاس در تاریخ 10 و 11 آبان ماه خواهد بود. این کنفرانس در چارچوب دستورکار سازمان ملل و به‌ میزبانی مشترک بریتانیا و ایتالیا و در شهر گلاسگو برگزار خواهد شد. در ما‌ه‌های گذشته، از رئیس جمهوری ایران برای شرکت در این اجلاس رسماً دعوت به‌عمل آمده است.

دیدار نماینده ظریف با مقامات افغانستان

محمدابراهیم طاهریان‌فرد، نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان در آستانه سفر به اسلام‌آباد و مذاکره با مقامات این کشور درخصوص آخرین تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان، روز گذشته با «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و «محمد حنیف اتمر» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایرنا در این دیدارها، تحولات جاری افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و طرفین بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها در این رابطه تأکید کردند.
گفتنی است طاهریان‌فرد به دعوت محمد صادق خان نماینده ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور افغانستان، عصر روز گذشته در رأس یک هیأت سیاسی به اسلام آباد رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/3/580350/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها