توافق برای برداشتن هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ



رئیس دفتر رئیس جمهوری از توافق برای برداشته شدن حدود یک هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ خبر داد. به گزارش ایرنا، محمود واعظی  در رابطه با نهایی شدن متن توافق در گفت‌وگوهای وین گفت: مذاکرات خیلی پیشرفت کرده است. درباره تمام مسائل اقتصادی توافق شده که تحریم‌ها برداشته شود. او با بیان اینکه الان بحثی در رابطه با بانک، بیمه، نفت و کشتیرانی نداریم، افزود: حدود یک هزار و ۴۰ تحریم دوران ترامپ طبق این توافق برداشته می‌شود. همچنین توافق شده است که تحریم افراد و دستگاه‌های مربوط به بیت مقام معظم رهبری هم  برداشته شود.
واعظی ادامه داد: اساس مذاکره ما از سال ۹۴ در رابطه با موضوعات هسته‌ای بود. تمام تحریم‌های هسته‌ای در آن سال برداشته شد. چون تیم مذاکره کننده ما اجازه نداشت در رابطه با مسأله منطقه، حقوق بشر و تسلیحاتی و موشکی صحبت کند. لذا تحریم‌هایی که در این ارتباط بوده است از سال ۹۴ هم بوده است. الان صحبت می‌کنیم که تحریم‌های باقی مانده کدام به برجام و کدام به قبل ۹۴ ربط دارد. الان هم ممکن است برخی از تحریم‌های مربوط به اشخاص و موضوعات پیش از مذاکرات سال ۹۴ باقی بماند؛ که آنها را هم دارند مذاکره می‌کنند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه برجام موضوع بسیار مهمی است، افزود: رئیس جمهوری دستور داد عراقچی به محض رسیدن به تهران با ظریف خدمت آقای رئیسی برسند و گزارش کاملی بدهند و بگویند پیشرفت‌ها چه قدر بوده و محدودیت‌ها را اعلام کنند. این گزارش یک ساعت و نیم طول کشید و همه موارد اعلام شد.
وزیر خارجه آلمان: به پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رسیده‌ایم
«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان روز گذشته در یک نشست خبری مشترک با «آنتونی بلینکن» همتای امریکایی خود که به برلین سفر کرده است، درباره مذاکرات وین گفت: «به پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین رسیده‌ایم اما برخی موانع هنوز درخصوص توافق هسته‌ای حل نشده است.» به گزارش ایرنا، وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه مذاکرات وین درباره توافق هسته‌ای ایران آسان نیست، افزود: «ما انتظار داریم که با روی کار آمدن جو بایدن در امریکا و برگزاری انتخابات ریاست ‌جمهوری در ایران، بتوانیم به توافق هسته‌ای بازگردیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/3/580347/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها