اخبــــار



معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح:
امریکا و دیگر نیروهای فرامنطقه‌ای باید غرب آسیا را ترک کنند

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای از جمله امریکا، باید غرب آسیا را ترک کنند تا کشورهای منطقه، امنیت پایدار را به دست خود تأمین کنند. به گزارش سپاه نیوز، سردار مهدی ربانی در نهمین نشست سالانه کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو، پیرامون رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات جهانی و منطقه‌ای سخنرانی کرد و در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه گروه تکفیری داعش یکی از محصولات ادراک منفعت‌طلبانه و تجاری‌سازی امنیت در سال‌های اخیر از سوی قدرت‌های سلطه‌طلب بوده است، گفت: بسیاری از عواملی که در ایجاد بی‌ثباتی و ظهور تفکرات افراطی در سال‌های اخیر مؤثر بوده‌اند، هم‌اکنون نیز در روند استقرار امنیت و بازسازی کشورهای بحران‌زده مانع ایجاد می‌کنند.
وی تأکید کرد: اکنون زمان آن فرارسیده که نیروهای فرامنطقه‌ای از جمله امریکا که دستشان به خون هزاران فرد بیگناه از جمله شهید سلیمانی فرمانده شجاع مبارزه با تروریسم آلوده است، منطقه غرب آسیا را ترک کنند تا کشورهای منطقه بتوانند امنیت پایدار را به دست خود تأمین کنند.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین روابط با کشورهای جهان است و همسایگان در اولویت سیاست خارجی ما هستند، افزود: امروز با توجه به تحولات سریع در جهان و درهم‌تنیدگی تهدیدات سنتی و نوین، لازم است کشورهای مستقل با همکاری یکدیگر به ثبات در جهان کمک کنند و در این راستا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در حل مشکلات و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و جهان با کشورهای دیگر همکاری کند.
کنفرانس امنیتی مسکو، با هدف بررسی مسائل کلیدی و مهم امنیت بین‌المللی و با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های دفاع، کارشناسانی از گروه‌های غیردولتی از ۱۰۸ کشور و ۶ سازمان امنیتی بین‌المللی، از روز سه‌شنبه در پایتخت روسیه آغاز به کار کرده و تا امروز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

توصیه برجامی روسیه به ایران

معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش‌بینی کرد که مذاکرات هسته‌ای در وین  احتمالاً ظرف چند هفته آینده خاتمه یابد. به گزارش ایرنا، «سرگئی ریابکوف» در کنفرانس سرمایه‌گذاران روس با بیان اینکه احتمالاً دور نهایی مذاکرات احیای برجام در شهر وین برگزار خواهد شد، افزود: «تقریباً وارد مرحله نهایی شده‌ایم، اگر تمامی تصمیمات لازم گرفته شده و گشایش نهایی در وین حاصل شود، ممکن است به لحاظ فنی، توافق ظرف چند روز نهایی شود.»
«ریابکوف» در ادامه گفت، همچنان که مذاکرات احیای برجام در حال نزدیک شدن به نهایی شدن است، مسکو از تهران می‌خواهد درخصوص برخی جنبه‌های سیاسی توافق، بلندپروازی کمتری داشته باشد.
دور ششم مذاکرات وین به منظور احیای برجام چند روز پیش به پایان رسید و قرار است دور جدید بزودی برگزار شود.

درخواست خانواده قوه قضائیه:
رئیس بعدی هم از داخل دستگاه قضا انتخاب شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: خانواده قوه قضائیه درخواستشان این است که رئیس بعدی از درون دستگاه قضایی انتخاب شود. به گزارش ایسنا غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان، در پاسخ به این سؤال که رئیس جدید قوه قضائیه از درون قوه قضائیه انتخاب می‌شود یا بیرون از قوه قضائیه؟ گفت: این موضوع به تصمیم مقام معظم رهبری بستگی دارد. دستگاه قضایی از این دوره اخیر که رئیس آن از داخل قوه قضائیه انتخاب شد، تجربه خوبی داشته است و معمولاً خانواده قوه قضائیه درخواستشان این است. ولی جمع‌بندی با مقام معظم رهبری است.
اژه‌ای همچنین در سخنرانی خود در نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان گفت: اگر چنانچه که می‌گویند اقتصاد ما اقتصاد مریض است، اگر یک مریض را ببرند پیش طبیب اولین کارش این است که تشخیص دهد که مرض چیست؟ اگر درست تشخیص ندهد آیا می‌تواند برای درد نسخه لازم بنویسد، نمی‌تواند. اگر می‌گوییم اقتصاد ما مریض است بهترینش شما هستید که در میدان هستید و بنشینید و بگویید این مریضی چیست و بعد یک نسخه صحیح بنویسید.
معاون اول دستگاه قضا همچنین ادامه داد: چقدر رهبری تأکید کردند و خود منتخب مردم چقدر صحبت کرد که ما باید اولویتمان تولید و جهش تولید و حمایت از تولید باشد و حاج آقا رئیسی به دولت رفتند. مشکل ما ساختار بانکی و صندوق توسعه و قوانین و مقررات پیچیده و ۷۰ خوان و خدایی‌نکرده گیردادن‌های بی‌موقع و رقابت‌ها و سوءاستفاده از قدرت به نفع یک شخص یا جریان و... است که وجود دارد و این مطالبات را آقای رئیسی گفتند و امروز هم تأکید کردند. گسترش و تأمین چتر حمایتی از تولید و رفع موانع تولید در اولویت قوه قضائیه است. اگر من بودم و در سمت دیگری بودم شما مطالبه کنید. هم دولت مصمم است و هم ریاست مجلس دکتر قالیباف و هیأت رئیسه و بسیاری از نمایندگان هم یکی از اولویت‌هایشان همین است. باید یک کارگروه در این زمینه تشکیل شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/2/580344/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها