موافقت دولت با لایحه اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال



در جلسه دیروز هیأت وزیران اعضای دولت با لایحه پیشنهادی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درخصوص «اجازه مادر برای افتتاح حساب بانکی به نام اطفال» موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، براساس لایحه مصوب هیأت وزیران که با هدف کلان حمایت از نقش و جایگاه مادری و منافع عالیه کودکان و مرتفع نمودن محدودیت قانونی پدیدآمده برای مادران در افتتاح انواع حساب‌های بانکی برای اطفال و برداشت از آن تهیه و تدوین شده است، مادر می‌تواند به نام فرزند صغیر خود حساب‌های بانکی افتتاح نماید. حق برداشت از این حساب‌ها نیز تا رسیدن صغیر به سن ۱۸ سال تمام شمسی فقط با مادر است.
همچنین با تصویب هیأت دولت، میزان کمک هزینه (یارانه) پرداختی سازمان بهزیستی کشور به مراکز غیردولتی (روزانه و شبانه روزی) بابت نگهداری، مراقبت و خدمات توانبخشی، آموزشی، حرفه آموزی معلولان و حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی و معلولان شدید و خیلی شدید در سال ۱۴۰۰ تعیین شد. هیأت وزیران در ادامه جلسه دیروز، با اختصاص اعتبار به مدیریت برنامه‌ریزی استان‌های سمنان و مازندران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان حفظ نباتات کشور موافقت کرد.
هیأت وزیران به پیشنهاد سازمان انرژی اتمی و در راستای تکلیف مقرر در ماده (۳۰) قانون هوای پاک درخصوص تعیین حدود انتشار پرتوهای یون ساز و غیریون ساز، آیین‌نامه اجرایی مربوط را به تصویب رساند. هیأت وزیران همچنین در راستای تحقق اهداف مناطق آزاد تجاری و صنعتی مبنی بر جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاری خارجی و افزایش صادرات و به منظور تسهیل و تسریع در فرآیندهای اجرایی اهداف یاد شده، با اصلاح ماده (۱۷) لایحه مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری موضوع ترتیبات واردات و صادرات از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، موافقت کرد.
بر این اساس، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی مکلف است آمار و اطلاعات مربوط به مبادلات بازرگانی مناطق آزاد را با خارج از کشور، مطابق با فرمت و استانداردهای تعیین شده توسط گمرک به صورت سیستمی به گمرک ایران ارائه نماید.
هیأت وزیران با هدف پیشبرد فعالیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در زمینه تجمیع داده‌های لازم جهت ارائه به کاربران و پژوهشگران و پیشگیری از موازی‌کاری و هدر رفت منابع ارزشمند کشور در این عرصه و جلوگیری از سردرگمی محققان و پویندگان علم و دانش و تضعیف حافظه ملی ایرانیان، آیین‌نامه اتصال کتابخانه‌ها به شبکه کتابخانه‌ها و مراکز اسناد به شبکه اسناد کشور را به تصویب رساند. دولت با صدور مجوز به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این وزارتخانه را مکلف کرد برای انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه درخصوص همکاری در استفاده و بهره‌برداری از فضای ماورای جو برای مقاصد صلح‌آمیز اقدام نموده و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی آن پیگیری کند. همچنین هیأت وزیران در راستای تأکید جدی دولت دوازدهم بر ضرورت ایجاد «سازمان مهاجران اتباع خارجی» با توجه به انجام آسیب‌شناسی و بررسی‌های صورت گرفته و به منظور تسریع در فرایند تصویب لایحه تشکیل سازمان مذکور تا قبل از پایان این دولت، از مجلس شورای اسلامی خواست تا بررسی و رسیدگی به لایحه یاد شده را در اولویت قرار دهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/2/580343/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها