رئیس قوه قضائیه در حرم امام(ره):

خط امام همان مردمداری و تلاش برای حل مشکلات مردم است


حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری منتخب دیروز در کسوت رئیس قوه قضائیه به‌همراه مسئولان عالی این قوه و به مناسبت هفته قوه قضائیه برای تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) به حرم مطهر امام خمینی رفت. سید حسن خمینی هم در این مراسم رئیسی و هیأت همراه را همراهی کرد.
به‌گزارش جماران، سید ابراهیم رئیسی در این مراسم با بیان اینکه توجه به مردم در سیره امام(ره) تشریفاتی و سیاسی نبود، گفت: امام(ره) مردم را باور داشتند و نظر، رأی و نگاه مردم را مورد توجه قرار می‌دادند. او با اشاره به این مطلب که در گفتمان امام(ره) توجه به محرومان و مستضعفین محوریت خاصی دارد، یادآور شد: میثاق با امام، میثاق با عدالت، هم عادل بودن و هم خواهان اجرای عدالت بودن است. وی با بیان اینکه امام(ره) تأکید داشتند که کار باید با تدبیر صورت گیرد، گفت: همه در دستگاه قضایی تلاششان این است که این دستگاه را ملجأ و پناه قرار دهند و یکی از محورهای کار در دستگاه قضایی، مسأله مهربان بودن با مردم است. نه فقط دستگاه قضایی بلکه همه سازمان‌ها و ادارات باید با مردم مهربان رفتار کنند و تا مردم احساس کنند گشایشی در کار آنها صورت گرفته است. رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: امروز ما نباید آزمون و خطا داشته باشیم، چون چهل سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و باید تمام دست‌‌اندرکاران و خدمتگزاران در همه حوزه‌ها تلاش کنند که به آنچه که خواست امام(ره)، شهدا و رهبر معظم انقلاب است، عمل شود که این خواست هم جدا از خواست‌های مردم نیست که باید به خواست مردم که اجرای عدالت است از سوی مسئولان تحقق بخشیده شود. امروز در جامعه باید نسبت به اجرای عدالت خیلی تلاش کنیم و خصوصاً در دستگاه اجرایی باید تلاش شود تا در همه لایه‌های اجرایی، عدالت حکم کند به نحوی که پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی کمتر شود و لازمه آن این است که در دستگاه اجرایی برای اجرای عدالت تلاش شود.
رئیس دستگاه قضا گفت: در برخی از مجموعه‌های قضایی، اقدامات، دو تا سه برابر قبل افزایش پیدا کرده است. در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت‌ها تا چهار برابر افزایش داشته است تا کارها به نحوی انجام شود که در راستای نزدیک شدن به اجرای عدالت دغدغه مردم کمتر شود. وی گفت: در دولت هم اینچنین باید باشد. تحول یک مسأله بسیار مهم است که مردم خواستند و در این انتخابات هم پیام مردم تحول بوده و محور این تحول هم اجرای عدالت است که باید در دستگاه‌های اجرایی دنبال شود. حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی خط امام(ره) باید در کشور به‌صورت نورانی حفظ شود چراکه این خط، خط نجات، امنیت، صلابت و قوت کشور است، اضافه کرد: خط امام(ره)، خط مردمداری، توجه به خدا، ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، توجه به ولایت و جایگاه ولی، رفع فقر و محرومیت، رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم و خط تشکیل ایران قوی است تا تمام مؤلفه‌های قدرت بتواند در ایران اسلامی بروز و ظهور داشته باشد.رئیس قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که خداوند توفیق دهد تا همه بتوانند در این خط نورانی حرکت کرده و خط امام را دقیق بشناسند.
 سید‌حسن خمینی: منیت همه ما را در قهر و تلخکامی فرو برده است
سیدحسن خمینی هم در این مراسم گفت که جامعه به امید رفع مشکلات خودش به فرد خاصی اعتماد کرده است و در این راه، حق و حقیقت نقطه‌ای است که می‌تواند راهگشا و گره گشا باشد و مسیر را به سمت تعالی باز و هموار کند. یادگار امام با تبریک انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایران گفت: در قرآن بسیار به این مضمون اشاره شده که آیا کسانی که هدایت به حق می‌کنند سزاوارتر برای امامت جامعه هستند یا کسانی که ابتدا خودشان هدایت شده باشند؟! او ادامه داد:‌ همه هویت امر «هدایت» که مفهومی اعمّ از «ریاست» است و همه هویت یک «هادی»؛ «دعوت به حق» است. هرگاه دعوت به حق کردیم این لیاقت و سزاواری را داریم که در مسند هدایت بنشینیم و الّا «عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری».
سیدحسن خمینی با اشاره به آستانه آغاز دولت جدید، گفت: این مسیر دیر یا زود به پایان می‌رسد و بنده در این جایگاه بسیار دیده‌ام که با عزت آمده‌اند و رفته‌اند و روزی هم این دوره به پایان می‌رسد. آن روز اگر مسیر حقیقت طی شده باشد بی‌تردید عزت، سربلندی، شوکت و مهمتر از همه رضایت خداوندی همراه است. وی تأکید کرد: امید من در مسیر پیش رو بسیار زیاد است که دولت جدید بتواند مشکلات کشور را حل کند. اما بیش از هر چیزی امید من به خروج از منیت است؛ همان عاملی که جامعه ما را چند پاره و مشکلات را صد افزون کرده و همه ما را در قهر و تلخکامی فرو برده است. ویژگی بزرگ آقای رئیسی را همین نکته می‌دانم که ان‌شاء‌الله آن گونه که می‌شناسیم باشد و هیچ منیت، فرد محوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد. سلامت و صحت نفس سرمایه‌ای است که با اتکای به آن می‌توان پیش رفت. وی افزود: اگر همه انبیاء یک جا نشسته باشند با هم دعوا نمی‌کنند؛ چرا که در میان ما همواره یک لبه یا حتی همه دعواها بستگی به این عامل دارد که چرا «من» محور کار نیستم؟!

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7660/2/580341/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها