پنج رویـــداد جهان


یا واکسن کرونا یا زندان!

«رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین هشدار داد کسانی که در این کشور از تزریق واکسن کووید ۱۹ خودداری کنند به زندان خواهند افتاد. فیلیپین از ابتلای بیش از ۱.۳ میلیون نفر در این کشور به کووید ۱۹ و مرگ بیش از ۲۳۰۰۰ نفر در اثر این ویروس خبر داده است. فیلیپین جمعیت ۱۱۰ میلیون نفری دارد و دولت این کشور گفته هدفش تزریق واکسن به ۷۰ میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی است ،اما تا روز یکشنبه تنها ۲.۱ میلیون نفر از فیلیپینی‌ها کاملاً واکسینه شده‌اند.

مخالفت یوفا با رنگین‌کمانی شدن مونیخ

اتحادیه فوتبال اروپا با رنگین‌کمانی شدن ورزشگاه آلیانس مونیخ در جریان بازی تیم‌های آلمان و مجارستان مخالفت کرد. طبق اعلام یوفا دلیل رد درخواست شورای شهر مونیخ برای نمایش احترام به  حق ِانتخاب نوع زندگی و تنوع جنسیتی، جهت‌گیری آن است. نمای بیرونی ورزشگاه عظیم و مدرن آلیانس در مونیخ این قابلیت را دارد که به رنگ‌های مختلف (یک رنگ یا چند رنگ) درآید. شورای شهر مونیخ در تلاش بود که با این اقدام سیاست‌های ویکتور اوربان، رئیس دولت مجارستان را مورد انتقاد قرار دهد.  

آتش‌­سوزی مشکوک 2 کلیسا

پلیس کانادا می‌گوید در حال پیگیری آتش‌سوزی‌های مشکوکی است که بطور همزمان در ساعات اولیه دوشنبه دو کلیسای کاتولیک را ویران کرد. این دو بنا در زمین‌های متعلق به جامعه بومیان این کشور در استان غربی بریتیش کلمبیا ساخته شده بود. این آتش‌سوزی‌ها در فاصله کمتر از ۱۰۰ کیلومتری محلی رخ داد که سه هفته پیش کشف یک گور دسته‌جمعی حاوی بقایای ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه‌روزی در استان بریتیش کلمبیا کانادا خبرساز شده بود.  

رکورد گرما در مسکو

سازمان مرکز هواشناسی روسیه اعلام کرد: دمای هوا برای اولین‌ بار طی ۱۴۲ سال گذشته در مسکو که به‌عنوان قطب آب و هوایی سرد و یخبندان جهان شناخته می‌شود، امروز سه‌شنبه از ۲۲ به بیش از ۳۴ درجه بالای صفر رسیده است. «میخائیل لئوس» کارشناس هواشناسی روسیه گفت: آخرین رکورد از این دست در سال ۱۸۷۹ میلادی ثبت شد، زمانی که دماسنج‌ها به ۳۱.۸ درجه سانتیگراد رسیدند.  

محدودیت بیت­‌کوینی در چین

چین از بانک‌ها و پلتفرم‌های پرداختی خواست تا پشتیبانی از معاملات ارزهای دیجیتال را متوقف کنند.
بانک مرکزی چین اعلام کرده اخیراً چندین بانک بزرگ و شرکت پرداخت را احضار کرده است و از آنها خواسته سیاست‌هایی سختگیرانه‌تر را در مورد معامله رمزارزها پیش بگیرند. بنابر تحقیقات دانشگاه کمبریج، چین در سال گذشته حدود ۶۵ درصد از تولید جهانی بیت‌کوین را به خود اختصاص داده است و در این زمینه استان سیچوان به‌عنوان دومین تولید کننده بزرگ شناخته می‌شود. چین از ماه گذشته تصمیم گرفت کارزاری برای کنترل ریسک‌های مالی ایجاد کند و به‌ دنبال آن ،استخراج و معاملات رمزارزها را محدود کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7658/4/580217/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها