ربیعی، سخنگوی دولت خبرداد

بسیج ارکان دولت برای انتقال بهینه قدرت


علی ربیعی، سخنگوی دولت ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب و آرزو برای موفقیت دولت سیزدهم برای توسعه کشور و ارتقای اخلاق، از بسیج همه ارکان دولت برای انتقال بهینه قدرت و نیز انتقال اطلاعات، آمار و گزارش ها به دولت سیزدهم خبرداد تا این انتقال، بدون بارکردن هزینه های اضافه به کشور و مردم انجام شود.
به گزارش ایرنا، سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به اینکه آیا دولت فعلی برنامه مدونی برای انتقال تجربیات خود به دولت آینده دارد، با اشاره به اینکه رئیس جمهوری بلافاصله بعد از اتمام جلسه ستاد کرونا ‌به دفتر آقای رئیسی در قوه قضاییه رفت و ضمن تبریک به وی، آمادگی دولت مستقر برای ارائه اطلاعات مورد نیاز دولت آتی در دوران انتقالی را ارائه کرد، اظهارکرد: علاوه بر این ایشان گزارشی از مهم ترین مشکلات فعلی کشور مثل موضوع تامین کالا و ضرورت تامین مقدار ارز بیشتر از مصوب برای آن را مطرح کرد.
ربیعی، ادامه کار و برنامه گروه مذاکره کننده برجام را از دیگر محورهای این نشست برشمرد و افزود: روز یکشنبه هم در جلسه هیات دولت، شیوه تعامل با دولت بعدی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد تعامل با دولت سیزدهم برای انتقال و ارائه اطلاعات مد نظر رئیس‌جمهور منتخب، در سطح وزرا باشد و آنان اطلاعات مدنظر را در اختیار آقای رئیسی قرار بدهند. سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از قبل پیش بینی شده که اطلاعات مدونی تهیه کنیم، ادامه داد: در دولت هم از مدت‌ها قبل به همه وزرا تاکید شد تا مهم ترین مسائل و اولویت‌های خود را برای انتقال به دولت بعدی، مشخص کنند. مثلا گفته شد اگر قرار بود کارهایی ادامه دهید تداوم چه کارهایی مدنظر است که همه اینها مدون شد و رئیس جمهورری این موضوعات را به رئیس جمهور منتخب گفت و مورد استقبال قرار گرفت. دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهوری با بیان اینکه در مرکز تحقیقات هم این کار در حال جمع‌بندی است و به زودی مهمترین چالش‌های پیش رو برای رئیس جمهور منتخب ارسال خواهد شد، تاکید کرد: در ایران دولت‌ها باید مانند دوندگانی که چوب دویدن را در اختیار دونده بعدی قرار می‌دهند تا به مقصد برسند، تلاش کنند تجارت منتقل شده و از برنامه‌ها استفاده شود. ربیعی درباره تامین واکسن نیز تصریح کرد: تا پایان تابستان علاوه بر واردات، حداقل ۳۰ میلیون دوز واکسن برکت، ۳ میلیون دوز واکسن پاستوکووک و چند میلیون دوز اسپوتنیک تولید داخل و از آن بعد به ترتیب شاهد تولید واکسن های دیگر ایرانی خواهیم بود.
سخنگوی دولت گفت:  برای ۲۷۰میلیون دوز واکسن  اعم از مسیر خرید مستقیم، خرید از کووکس، تولید مشترک و تولید داخلی اقدام شده است که با ضریب تحقق کمتر از ۵۰ درصد برنامه، ۱۲۰ میلیون دوز مورد نیاز کشور تا پایان سال مطابق برنامه قبلی تامین خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7658/2/580213/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها