پنج رویـــداد جهان



یک واکسن امریکایی دیگر

شرکت امریکایی «نواواکس» اعلام کرد تزریق واکسن تولیدی این شرکت به حدود ۳۰ هزار نفر نشان از کارایی ۹۰.۴ درصدی این واکسن دارد. نواواکس براساس تحقیقات و نتایج آزمایش‌ها، اظهار اطمینان کرده که واکسن تولیدی‌اش کارایی و توان مقابله  را با کرونا و انواع جهش یافته آن دارد. قبلاً شرکت‌های داروسازی «فایزر-‌بیو ان‌تک»، «مدرنا» و «جانسون اند جانسون» امریکا موفق به تولید واکسن‌های ایمن و کارا در مقابل کرونا شده بودند و بخش عظیمی از کشورهای ثروتمند و غربی از همین واکسن‌ها برای تزریق به شهروندان استفاده کرده‌اند؛ در خود امریکا تاکنون ۳۰۹ میلیون دوز واکسن تزریق شده و حدود ۱۴۴ میلیون نفر، یعنی بیش از ۴۳ درصد جمعیت امریکا هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. امریکا که تا چند ماه پیش روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مبتلای جدید و حدود چهار هزار مرگ‌ و میر روزانه داشت، روز گذشته تنها پنج هزار و ۲۸۵ مورد جدید ابتلا و ۱۰۰ قربانی کرونا را ثبت کرد.

ابتلای کریستین امانپور به سرطان

کریستین امانپور، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که دردهه‌های گذشته از مشهورترین چهره‌های رسانه‌های خبری بوده، از ابتلای خود به سرطان تخمدان خبر داده است. امان‌پور در یکی از برنامه‌هایش در شبکه سی‌ان‌ان درباره این مسأله گفت: «من عمل جراحی موفقیت‌آمیز را برای مقابله با سرطان پشت سر گذاشتم و در ادامه درمان باید چند ماه شیمی‌درمانی شوم تا بتوانم بیشترین شانس را برای ادامه زندگی به دست آورم. من خوشبین هستم.» او ضمن اشاره به اینکه در حین شیمی‌درمانی به اجرای برنامه در سی‌ان‌ان ادامه خواهد داد، گفت: خبردهی درباره بیماری‌اش به این خاطر است که قصد دارد بر اهمیت تشخیص زودهنگام این بیماری تأکید کند.او قرار است درماه‌های آینده، هر هفته از دوشنبه تا چهارشنبه جلوی دوربین حاضر شود و برنامه خود را همچنان اجرا کند. کریستین امان‌پور که پدرش ایرانی و مادرش بریتانیایی است، تا ۱۱ سالگی در ایران زندگی می‌کرد. او به خاطر تهیه گزارش از مناطق بحرانی و جنگ‌های سراسر جهان، مانند جنگ اول خلیج فارس و جنگ بوسنی شناخته‌ شده است.

اتهام ترور برای قاتل مسلمان‌ها

دادستان‌های استانی و فدرال کانادا اعلام کردند یک مرد کانادایی که با کامیون خود پنج نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را عمداً زیر گرفت،اکنون علاوه بر اتهامات قتل درجه اول با اتهامات تروریستی  مواجه است؛ در جریان حمله یکشنبه گذشته در شهر لندن استان «انتاریوی» کانادا «مدیحه سلمان» ۴۴ ساله، همسر او «سلمان افضل» ۴۶ ساله و دختر ۱۵ ساله آنها «یمنا افضل» و مادر بزرگ ۷۴ ساله این خانواده کشته شدند. پسر ۹ ساله این خانواده تنها بازمانده است که با جراحات عمیق به بیمارستان منتقل شد و همچنان تحت مداوا قرار دارد.

سلفی کریستین از بیمارستان

کریستین اریکسن که سه روز پیش در جریان دیدار اول تیم ملی دانمارک در مسابقات یورو ۲۰۲۰ دچار سکته قلبی شد و روی زمین افتاد، با انتشار یک سلفی از خود در فضای مجازی نوشت: سلام به همه. بسیار زیاد ممنونم از پیام‌های زیبا و محبت‌آمیز شما از سراسر دنیا. این پیام‌ها برای من و خانواده‌ام بسیار زیاد اهمیت داشت. حالم خوب است و تحت مراقب هستم. باید به خاطر برخی تست‌های پزشکی در بیمارستان همچنان بمانم ولی اکنون حالم خوب است.

رقص با ترس

پلیس رژیم صهیونیستی امروز همزمان با «رقص پرچم‌ها» نیروهای خود را در مسیر این راهپیمایی مستقر کرده است. پلیس رژیم صهیونیستی نگران انفجار مجدد اوضاع و درگیری‌ها در قدس است. به‌گفته ارتش رژیم صهیونیستی سپر دفاع موشکی «گنبد آهنین» هم به حالت آماده‌باش درآمده است. این راهپیمایی اولین آزمون جدی و دشوار نفتالی بنت، نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی است که دو روز پیش جای بنیامین نتانیاهو را گرفت.«رقص پرچم‌ها» در واقع نوعی راهپیمایی است که در آن شرکت کنندگان با حمل پرچم‌های اسرائیل در مسیر مشخص شده(باب‌العمود، یکی از دروازه‌های بخش قدیمی قدس) می‌رقصند. این راهپیمایی طبق برنامه قرار بود ماه گذشته به مناسبت سالگرد اشغال قدس شرقی برگزار شود، اما به‌دنبال تجاوز به غزه به تعویق افتاد. فعالان فلسطینی همزمان با این راهپیمایی تحریک‌آمیز در فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از مردم فلسطین خواستند در باب‌العمود تجمع کنند. مقاومت فلسطین نیز هشدار داده که برگزاری این راهپیمایی ممکن است از حد واکنش در اراضی اشغالی فراتر رفته و به یک جنگ منطقه‌ای کشیده شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/5/579643/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها