سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد

آزادی متهمان پرونده فایل صوتی ظریف با قرار تأمین


غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد شماری از متهمان در پرونده فایل صوتی محمد جواد ظریف با قرار تأمین آزاد شدند.
 به گزارش ایسنا، او در نشست خبری امروز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «تحقیقات درباره فایل صوتی ظریف به کجا انجامید؟» گفت: قبلاً اشاره کردم پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده و افراد متعددی که مرتبط با پرونده بودند از آنها به عنوان مطلع تحقیق شد. برخی که در مظان اتهام بودند ممنوع الخروج شدند و برخی از افراد هم که در مظان اتهام بودند تفهیم اتهام شدند و قرار تأمین برای آنها صادر شده و با قرار تأمین آزادند.
وی افزود: «تحقیقات توسط دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال انجام است و به محض نتیجه، اطلاع‌رسانی را انجام خواهیم داد.»
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره حکم پرونده ۱۱ بدهکار بانکی و شهرداری سابق اظهار کرد: «من درباره تمام این ۱۱ نفر توضیح دادم که قوه قضائیه برای آنها اقدامات خوبی انجام داده و برخی از محکومین آنها در زندان هستند و مطالبات بانک‌ها وصول شده است در مجموع با پیگیری قوه قضائیه بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شده قوه قضائیه بیکار ننشسته و گفتم این‌ها اقداماتی است که توسط قوه قضائیه انجام شده است. در بسیاری از موارد بعد از تشکیل پرونده تعاملات خوبی بین ما و بانک‌ها وجود دارد.»
اسماعیلی درباره پرونده عیسی شریفی گفت: «این پرونده رسیدگی شده و حکم در دیوان عالی کشور تأیید شده و تعجب می‌کنم بعد از این اطلاع رسانی‌ها چرا افراد در مناظرات نسبت به این رسیدگی‌های انجام شده بی‌خبر هستند.» وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده هواپیمای اوکراینی و اظهارات دولت اوکراین مبنی بر اینکه قرار شده پس از محاکمه غرامت به خانواده‌ها پرداخته شود گفت: «در ارتباط با این پرونده و آنچه از سوی دولتمردان اوکراین اعلام شد باید بگویم مرجع صالح برای رسیدگی به این موضوع مراجع قضایی ایران هستند و این مرجع سازمان قضایی نیروهای مسلح است. بررسی‌های دقیق و همه جانبه انجام و پرونده با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده و جلسات دادگاه برگزار خواهد شد. اینکه کشور دیگری اظهار نظر کند پسندیده نیست، اما پرداخت غرامت که زودتر از دادگاه انجام می‌شود حاکی از خوبی نظام قضایی ما است ما قبل از صدور حکم دادگاه سعی می‌کنیم طلب‌ها را پرداخت کنیم.»
سخنگوی قوه قضائیه افزود: «صددرصد غرامت به این افراد پرداخت خواهد شد و اینکه قبل از صدور رأی غرامت می‌دهیم امتیاز و ارزش است و توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.»
وی در پاسخ به سؤالی درباره تبعه چینی که اقدام به انتشار فیلم دختران ایرانی کرده بود واینکه آیا او محاکمه و از کشور اخراج می‌شود؟ گفت: «بعد از حادثه و فیلم‌هایی که متشر شد قوه قضائیه ورود جدی کرد و با همکاری پلیس فتا این فرد را شناسایی و دستگیر کردیم و یکی از همدستانش هم دستگیر شد. پرونده دو متهم دارد و در حال رسیدگی است و حتماً در چارچوب ضوابط رسیدگی و حکم صادر خواهد
 شد.
گرچه این فرد در ابتدا دستگیر و با قرار تأمین آزاد شد ولی قرار ممنوع الخروجی او نیز صادر شده است.» وی افزود: «در برابر ضوابط حکم پرونده هر چه باشد ان‌شاءالله صادر خواهد شد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/3/579639/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها