پرونده سریال <خانه‌ کاغذی> بسته می‌شود


دنیا  پاپایی
خبرنگار‌
 دیدن فصل آخرسریال اگرچه پاسخ به سؤالات مخاطب و هیجان‌انگیز است اما غم‌انگیز هم هست چرا که سریال به پایان رسیده است. طرفداران سریال «خانه کاغذی» یا «سرقت پول» نیز از این قاعده مثتثنی نیستند و این سرنوشت تلخ پایان سریال به سراغشان آمده است. حدوداً یک سال از پخش آخرین قسمت این سریال گذشته است. در سال گذشته کارگردان سریال، «الکس پینا» اعلام کرد فصل پنجم آخرین فصل «سرقت پول» است که فیلمبرداری آن از مرداد ماه سال 1399 در کشور دانمارک آغاز شده بود و باقی آن در کشور اسپانیا ادامه پیدا کرده است. چندی قبل شبکه نتفلیکس اعلام کرد فیلمبرداری به پایان رسیده و این فصل در دو قسمت پخش می‌شود؛ قسمت اول از فصل آخر از دوازده شهریور سال 1400 و قسمت دوم از دوازده آذر سال 1400 از شبکه نتفلیکس منتشر می‌شود.این فصل سرنوشت‌ساز برای کاراکتر‌ها ده قسمت است. در این فصل دو بازیگر دیگر اضافه شده‌اند که طبق اخباری که به تازگی نشر پیدا کرده؛این بازیگران میگل آنخل سیلوستره و پادریک کریادو هستند. الکس پینا در پی مصاحبه‌هایی که انجام داده به این موضوع اشاره کرده که فصل پنج حماسی‌ترین و هیجان‌انگیزترین فصل این سریال است. و اما برای کسانی که هنوز این سریال را تماشا نکرده‌اند باید گفت که این سریال، محصول کشوراسپانیا است. داستان در مورد تعدادی سارق و جنایتکار است که در رأس این گروه شخصی به‌نام پروفسور هست. این شخص برای طراحی نقشه بزرگترین سرقت تاریخ تلاش می‌کند. با توجه به این هدف بلندپروازانه‌، پروفسور این مسئولیت را به هشت نفر مورد اطمینانش سپرده که این هشت نفر هیچ چیز برای از دست دادن ندارند و با نام‌های مستعاری که بر اساس اسم شهرها است، شناخته می‌شوند: توکیو، مسکو، اسلو، هلسینکی، برلین، نایروبی، دنوور، ریو. در مورد پوشش این سارقان اولین چیزی که به چشم می‌خورد لباس سرهمی قرمزرنگ و ماسک صورت این افراد است که به ماسک دالی معروف است. این ماسک یکی از آثار نقاش اسپانیایی مشهور؛ سالوادور دالی دومنک است که به نوعی ادای احترام به این شخصیت بزرگ بوده است. همچنین نکته دیگری که راجع به این سریال شهرت دارد آهنگ معروف «بلا چاو» است. این آهنگ ایتالیایی به معنی «خداحافظ زیبا» بر خلاف ریتم تقریباً شادی که دارد معنی غم‌انگیزی دارد.
بازیگران این سریال آلوارو مورته، اورسولا کوربیرو، ایتسیار ایتانو، آلبا فلورس، پاکو توس، هایمه لورنته، میگل هران، پدرو آلنسو، استرآسبو و چندین بازیگر دیگر هستند. لازم به ذکر است این سریال در فصل اول خود به‌قدری ضعیف عمل کرد که تا مرز لغو شدن پیش رفت ولی کمپانی نتفلیکس برای یک فصل دیگر به این سریال فرصت داد و در فصل دوم به‌قدری شاهد پیشرفت سریال بودیم که برای فصل سوم و چهارم هم تمدید شد و حالا با پنج فصل به پایان می‌رسد.
 این نکته بارها از سوی عوامل این سریال اسپانیایی گفته شده است. پخش جهانی «سرقت پول‌» هم باعث شهرت گروه خصوصاً بازیگران اسپانیایی شد و هم سریال را از ورشکستگی
نجات داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/15/579628/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها