از سینما حمایت کنید تا رونق بگیرد


غلامرضا فرجی
مدیر پخش مؤسسه بهمن سبز
حال و روز سینما اکنون کمی بهتر شده است. به لحاظ روانی بخشی از مخاطبان واکسینه شده‌اند و درست است که هنوز همه مردم واکسن نزده‌اند، اما از نظر بار روانی برای جامعه بهتر شده است و مخاطبان در سه هفته اخیر بیشتر شده و آمار آنها نسبت به گذشته بهتر شده است. اما شرایط ایده‌آلی به دلایل چیدمان فیلم‌های در حال اکران وجود ندارد. یکی از دلایل کم بودن مخاطبان سینما، اکران فیلم‌هایی است که ظرفیت جذب مخاطب را ندارد. دلیل دیگر هم نامهربانی صدا و سیما در حوزه پخش تیزر فیلم‌هاست. در حوزه تبلیغات بشدت ضعیف عمل شده و هیچ‌کس نمی‌داند که اکنون سینما باز است یا نه.
ما از سرمایه‌گذاران آثار و تولید‌کنندگان و نیز سازمان سینمایی و نهادهای دیگر کمک خواستیم اما در بخش اعظم همکاری‌ها صدا و سیما کمک نمی‌کند. ما کمک صد درصدی نمی‌خواهیم اما بخشی می‌توانند کمک کنند. بالاخره سینما یک صنعت است. آیا می‌خواهیم صنعت را حفظ کنیم یا نه؟
به هر حال این صنعت یک متولی دارد که آن هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. آنها هم در بخشی کمک می‌کنند. اما آیا نباید در سالن سینما فیلم باشد تا مخاطب بیاید؟ وقتی نیست سالن دار مجبور می‌شود که تغییر شغل و کاربری دهد.
یعنی یکسری اتفاقات ناخواسته ایجاد می‌شود. سالن‌دار هم باید یک‌سری هزینه‌های جاری مثل آب و برق و اجاره را بدهد حتی اگر بسته هم باشند. اکنون در این شرایط سینما را این‌گونه به حال خود رها کردن، درست نیست. یکسری هم سرمایه‌دار بخش خصوصی هستند در این شرایط چگونه ارتزاق کنند؟ تولید‌کننده هم حق دارد نگران هزینه‌هایش باشد و باید از سوی دولت حمایت شود. اکنون سینما رها شده است و با اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی کمک و حمایت می‌کند، اما بنیه لازم و کافی برای حمایت از سینما وجود ندارد. اگر بخواهیم سینما را رونق دهیم و به سبد خانوار برگردانیم و نسل آینده از سینما استفاده کند، باید از سینما به گونه‌ای حمایت کرد تا در آینده بتواند روی پای خود بایستد. سینمایی که مردم با آن خاطره دارند و یک نوع نوستالژی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/16/579621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها