نامزدان 1400 چه گفتند؟

جلیلی: مردم باید پای کار بیایند رضایی: سرنوشت صندوق در دست مردم است رئیسی؛ اعلام حمایت جامعه مدرسین زاکانی: به دنبال دیوارکشی بر دور کشور نیستیم قاضی‌زاده: باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد مهرعلیزاده: بازگو کردن مشکلات نمی‌تواند آنها را حل کند همتی: مردم مستحق زندگی، رفاه و آسایش هستند

 مردم باید پای کار بیایند
سعید جلیلی:
● ایران در 4 سال آینده می‌تواند جهش یابد. جهش ایران در گرو جهاد بزرگ است. لازمه این جهاد حضور، مردان و زنانی است که با اخلاص و گذشت از منافع شخصی برای منافع عمومی کار کنند.
● برای معطل نماندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور خود مردم دست به کار شوند و با فهرست کردن ظرفیت‌های هر شهر یا روستا سند پیشرفت آن را نوشته و اجرای این سند را از دولت مطالبه کنند.
● اگر بخواهیم در 4 سال آینده کشور را به صورت روزمره و روتین اداره کرده و حداکثر چند مشکل را حل کنیم، قطعاً به بیراهه رفته و از قافله رشد و پیشرفت اقتصادی عقب می‌مانیم.
● من با هر صنفی دیدار داشتم به آنها گفتم که خودتان پای کار بیایید و مشکلات‌تان را پیگیری کنید؛ از طریق اتحادیه‌ها و اصناف باید حقوق خود را پیگیری کنید و راهکارهای پیشنهادی‌تان را از دولت مطالبه کنید. اگر این کار را بکنید و معطل فلان مدیر دولتی نمانید، بسیاری از مشکلات را با دست خودتان حل خواهید کرد.

سرنوشت صندوق در دست مردم است
محسن رضایی:
● ۷۵ دستگاه دولتی و حاکمیتی در امر اداره یک روستا دخالت بی‌جا می‌کنند. در طرح ایالت‌های اقتصادی که از سال‌ها پیش بر اجرای آن تأکید دارم، هم به دهیاران اختیارات بیشتری داده‌ می‌شود و هم امنیت شغلی آنها تضمین می‌شود. در یک کلام اداره روستا به خود مردم واگذار خواهد شد.
● انتخابات از قبل مهندسی شده نیست و شما هموطنان سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و خواهید گفت که اراده و انتخاب اصلی در دست شماست.
● دولت ما، دولت اقدام و تحول و پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است، برای هر استانی که طبیعت، مردم و اقلیم خاص خودش را دارد برنامه خاص آن استان با کمک مردم آن تنظیم شده است.
● نسخه واحد نوشتن به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، استعدادها، قابلیت‌ها و توانایی‌های مردم هر استان است.
● آزادی‌های اجتماعی درچارچوب قانون، اجازه فعالیت به جوانان، آموزش، بالا بردن توانایی و مهارت از جمله برنامه‌ها است.
● دولت اقدام و تحول می‌خواهد وحدت ملی را به وجود آورد. چپ و راست کردن و پارتی بازی و بی‌عدالتی باید از بین برود و ما این کار را خواهیم کرد.

اعلام حمایت جامعه مدرسین از رئیسی
سید ابراهیم رئیسی:
● محور تحولی که باید ایجاد شود و ضرورت دارد، اجرای عدالت است و اجرای عدالت باید در همه سطوح صورت بگیرد؛ در این صورت جلوی فساد گرفته می‌شود. عدالت باید در تمام سطوح اجرایی کشور اجرا شود و باید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم آن را احساس کنند.
● روحیه جهادی نیاز امروز نظام اداری ما است.
● رفع تحریم‌های ظالمانه را با همه قدرت دنبال می‌کنیم اما نباید اقتصاد را شرطی کرد و سفره مردم را به اتفاقات بین‌المللی بند کرد، سفره مردم همیشه باید مستقل باشد و بدون تکانه باشد و اقتصاد و بازار تکانش ندهد یک روز کرونا، یک روز زلزله، یک روز سیل و یک روز تحریم تکانش ندهد.
● اینکه 2 هزار واحد تولیدی توسط همکاران ما در قوه قضائیه در سراسر کشور فعال شده است دلیلش این است که حس کردیم وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند تولید مسأله اول کشور است اگر عزیزان ما در دولت و جاهای دیگه در برابر مسأله تولید احساس مسئولیت می‌کردند اکنون وضعیت ما این نبود.
● جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای حمایت خود از رئیسی در انتخابات را اعلام کرد.

به دنبال دیوارکشی بر دور کشور نیستیم
علیرضا زاکانی:
● در دولت اقدام و اصلاح فرهنگ زیربنا و اقتصاد روبنا است و بر این اساس چهار رویکرد تحولی را در کشور دنبال می‌کنیم که در ابتدا به تحول در اقتصاد می‌پردازیم، ما به دنبال دیوارکشی بر دور کشور نیستیم.
● ما ضمن تکیه بر توان داخل درها را باز می‌کنیم و به ریشه‌ها می‌پردازیم کما اینکه اصلاح دولت را مدنظر قرار دادیم. علاوه بر این حکمرانی داده و دولت الکترونیک را مدنظر قرار دادیم.
● فضای مجازی یک فرصت بزرگ است اینکه می‌گویند ما به دنبال محدود کردن فضای مجازی هستیم، حرف درستی نیست ما به دنبال اینترنت امن هستیم، امن یعنی دختر و پسر در اینترنت امنیت داشته باشند.
● طرح مهمی در تمرکززدایی و توسعه دولت الکترونیک با استفاده از فضای مجازی تهیه شده است. بر اساس این طرح از کل اعتبارات کشوری، 10 درصد در اختیار استان‌ها و 90 درصد خارج از استان‌ها و در سطح ملی تصمیم‌گیری می‌شود. اگر این تمرکززدایی فراهم شود، 451 نقطه کشور با هم رقابت می‌کنند.

باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:
● در مسیر فدا شدن برای انقلاب و مردم همچون برادران شهیدم کماکان چون کوه ایستاده‌ام. قطعاً باعث باخت جبهه انقلاب نخواهم شد و از هیچ اقدامی برای عمل به حجت شرعی دریغ نخواهم کرد.
● در گام دوم انقلاب، عدم توازن و تبعیضی که بین مناطق مختلف کشور است مورد توجه دولت سلام قرار دارد و ما به دنبال آن هستیم که این تبعیض‌ها را برطرف کنیم.
● در دولت سلام به نوعی به تعداد تمام شهرستان‌های کشور، پایتخت خواهیم داشت، به این معنا که اختیارات وزرا را در حوزه اجرایی به فرمانداران تفویض خواهیم کرد، البته باید پاسخگوی مردم باشند.
● ما به دنبال تحول بزرگی در مدل حکمرانی هستیم و ما نماینده‌ جریان فکری تحولگرا و جوان برای ساختن ایران قدرتمند خواهیم بود.
● ما یارانه ثابت نخواهیم داشت بلکه یارانه هوشمند خواهیم داشت که ممکن است سال به سال تغییر یابد. اینکه ثابت یک عددی را تعیین کنیم و به مردم پرداخت کنیم خطاست. شاید به یکی باید 5 میلیون یارانه پرداخت کنیم و از دیگری باید 5 میلیون مالیات دریافت کنیم.

بازگو کردن مشکلات نمی‌تواند آنها را حل کند
محسن مهرعلیزاده:
● کشور در مقطع تاریخی خطیری قرار گرفته است و مردم ایران دست به انتخابی خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون‌رفت از مشکلات بسیار و پیچیده در کشور بیابند و با انتخاب‌شان خدمتگزاری را بر سر کار بیاورند که با تمام معنا در خدمت مردمش باشد.
● مردم بدانند اگر افرادی در جایگاهی قرار گرفتند که می‌خواهند بین خود، خدا و مردم‌شان پیمان ببندند که مشکلات مردم را حل کنند، افرادی هستند که مشکلات مردم را می‌دانند و از درد دل مردم با خبرند. تنها دیدن و فهمیدن و بازگو کردن مشکلات نمی‌تواند آنها را حل کند.
● مردم عزیز این بار با دقت مطالعه کنید، مشکل کشور ما اقتصاد است و این مشکل را کسی می‌تواند حل کند که مسائل اقتصادی را می‌فهمد، تکیه کردن به فردی امنیتی، فرهنگی، نظامی یا حقوقدان قضیه را حل نمی‌کند.
● دولت من دولت زندگی نام دارد، یعنی معیشت خوب مردم و زندگی آبرومندانه، شرافتمندانه، برازنده ایرانی، شادابی، امید، افتخار، عزت و اعتماد است.

مردم مستحق زندگی رفاه و آسایش هستند
عبدالناصر همتی:
● روزها روزهای حساسی است و بخش زیادی از مردم هنوز با صندوق رأی قهر هستند. من در مقابل خود، رقیبم را قهر مردم می‌دانم و اگر مردم قهر خود را بشکنند، من رقیبی نخواهم داشت.
● حداقل رشد اقتصادی مورد نیاز در کشور ۵ درصد در سال است که مد نظر ما است و البته باید بیشتر نیز بشود. مردم ایران مستحق زندگی و رفاه و آسایش هستند.
● حضور همسر من در صحنه انتخابات به نمایندگی از زنان، نشان‌دهنده آن است که بحث حضور زنان در زندگی ما حل شده است اما شاید برای دیگران تازگی دارد.
● همه قول‌هایی که در بحث یارانه و غیره می‌دهند، هیچ‌کدام جنبه عملیاتی ندارند و من این را به عنوان کسی که تا ۱۰ روز پیش، رئیس بانک مرکزی کشور بوده است می‌گویم.
● محدودیت‌های مالی کشور به دلیل تحریم‌ها، زیاد است و حتماً تحریم‌ها باید شکسته شود. البته کاسبان تحریم دوست ندارند این شرایط عوض شود.
● همیشه سیاسیون وارد صحنه شده‌اند اما اکنون اجازه دهند فردی اقتصادی وارد صحنه شود و سیاسی‌ها کنار بنشینند و اجازه دهند امور اقتصاد دست ما باشد.







آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/1/579589/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها