دعوت ظریف از مردم برای شرکت در انتخابات 28 خرداد

مشارکت مردم لغو تحریم ها را تسریع می‌کند

- شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرد - افزایش مشارکت به ناامیدی تندروهای بیرونی و درونی، صهیونیست ها و تروریست‌های اقتصادی - که با ایران‌هراسی و برجام‌ستیزی چشم طمع به شکست تعامل و افزایش تحریم‌ها دوخته‌اند - خواهد انجامید

گروه سیاسی / در آستانه برگزاری انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا که همزمان با انتخابات میاندوره‌ای مجلس و خبرگان رهبری برگزار می‌شود، فراخوان‌های دعوت مردم به مشارکت هم جدی‌تر و  بیشتر مطرح می‌شود. بسیاری از فعالان و چهره‌های سیاسی تأکید دارند با وجود برخی گلایه‌ها و نارضایتی‌ها، لازم است برای دفاع از جمهوریت نظام و جلوگیری از پیچیده‌تر شدن شرایط کشور در انتخابات شرکت کرد. چنان که دیروز بهزاد نبوی از مردم خواست برای ایران پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در ویدئویی مردم را به شرکت در انتخابات 28 خرداد دعوت کرد.
حضور مردم لغو تحریم‌ها را تسریع می‌کند
وزیر امور خارجه تأکید کرد: مشارکت مردم نه تنها لغو تحریم‌ها را تسریع می‌کند و بنیان جنگ اقتصادی علیه ملت دلاور ایران را درهم خواهد شکست، بلکه تحریم‌های آینده را نیز خنثی می‌کند.
محمدجواد ظریف در ویدئویی که در حساب کاربری‌اش در اینستاگرام منتشر شده است، گفت: جمعه روزی است که از طریق صندوق‌ رأی می‌توانیم دریچه‌های روشنایی و امید را برای آینده خود و فرزندان‌مان باز نگهداریم. وی با تأکید بر اینکه کمبودها، کاستی‌ها و اشتباهات کم‌ نبوده و نیستند، اظهار داشت: من به سهم خود شرمنده سختی‌ها و ناروایی‌هایی هستم که کام مردم را تلخ کرده است اما قهر با صندوق رأی قطعاً راه‌حل نیست و اگر به مشکلات نیافزاید از آنها نخواهد کاست.
ظریف با بیان اینکه ملت توسعه‌خواه ملتی است که هیچ فرصتی را - حتی ظاهراً کوچک - برای اصلاح و پیشرفت از دست نمی‌دهد، تصریح کرد: مردم ما مؤثرترین ضامن آزادی، امنیت، سربلندی و پیشرفت کشورند. مشارکت هوشمندانه و گسترده مردم - در داخل و خارج - در تعیین سرنوشت خود قدرت ملی را رقم می‌زند، منافع ملی را در سطح جهانی پاسداری می‌کند و پشتوانه اصلی برای تعامل سازنده بین‌المللی است.
او با اشاره به آثار مشارکت گسترده مردم در انتخابات گفت: مشارکت مردم نه تنها لغو تحریم‌ها را تسریع می‌کند و بنیان جنگ اقتصادی علیه ملت دلاور ایران را درهم خواهد شکست، بلکه تحریم‌های آینده را نیز خنثی می‌کند.
به گفته وزیر امور خارجه، افزایش مشارکت به ناامیدی تندروهای بیرونی و درونی، صهیونیست‌ها و تروریست‌های اقتصادی - که با ایران‌هراسی و برجام‌ستیزی چشم طمع به شکست تعامل و افزایش تحریم‌ها دوخته‌اند - خواهد انجامید.
ظریف در پایان با بیان اینکه مردم ایران همیشه «پدیده» بوده‌اند و «فرصت» آفریده‌اند، گفت: امیدوارم در انتخابات ۱۴۰۰ نیز مردم فرصت تازه‌ای برای حرکت به سوی ایرانی آباد،‌ آزاد و توسعه‌یافته خلق کنند. دست در دست هم، ۲۸ خرداد را به جشنواره ملی امید برای همه ایرانیان تبدیل کنیم.
بهزاد نبوی: مردم برای ایران در انتخابات شرکت کنند
بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات ایران با انتشار ویدیویی گفت: خواهش من این است که برای نجات ایران و برای اینکه کشور دچار سرنوشتی نشود که راه برگشت نداشته باشیم، در انتخابات شرکت کنید.
بهزاد نبوی در این اظهارات خطاب به مردم گفت: ممکن است کاندیداهای قوی‌تر ما را رد صلاحیت کرده باشند اما به اندازه کافی در شوراها کاندیدا داریم.
وی افزود: در هر انتخاباتی که مردم حضور پیدا نکرده‌اند، هم شکست خورده‌ایم و الان هم اگر مردم حضور پیدا نکنند، شکست خواهیم خورد. ما برای نجات ایران می‌گوییم که در انتخابات شرکت کنید تا کشور دچار سرنوشتی نشود که هیچ کدام راه برگشت نداشته باشیم و افسوس بخوریم وقتی فرصت داشتیم، جلو خطر را نگرفتیم.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تأکید کرد: اگر مردم به صحنه آمدند، هم در انتخابات شورا برنده‌ایم و هم در انتخابات ریاست‌ جمهوری و مانع تحقق سناریوی طراحی‌ شده خواهیم شد. تقاضای من این است تا جایی که می‌توانیم، مردم را پای صندوق بیاوریم. مردم به هر که می‌خواهند رأی بدهند اما پای صندوق بیایند.
 تأکید امام جمعه سنندج بر حضور حداکثری کردها در انتخابات
دیروز عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم با بیان اینکه تکلیف جامعه مؤمن و انقلابی برای صیانت از پیام شهیدان و حفظ امنیت و آسایش امروز کشور مشارکت مردم در امر رأی‌گیری است؛ عنوان کرد: انشاءالله همه مردم ایران بخصوص مردم فهیم کردستان با حضور حداکثری خود ضمن نشان دادن وفاداری به نظام، بیعت محکم و مجدد با رهبری خواهیم بست و در این آزمون بزرگ سربلند بیرون می‌آییم. ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری تقریب به جایگاه ویژه انتخابات از دیدگاه قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به شور و مشورت دعوت می‌کند و اهمیت آن تا جایی است که تدبیر و مشورت را همراه یکی از اصول دین مبارک اسلام بعد از کلمه شهادتین می‌آورد. امام جمعه سنندج با بیان این مطلب که انتخابات مسأله شخصی یا طایفه‌ای نیست؛ متذکر شد: شرکت در انتخابات یک قانون کلی خداوند است. مشارکت مردم در انتخابات که مسأله اجتماعی بشریت است در جهت مردم سالاری، وحدت و انسجام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/1/579579/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها