روحانی در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت دفاع و الحاق دنا و شاهین به نیروی دریایی ارتش :

توان موشکی ایران قدرتمند تر از گذشته است


گروه سیاسی/ ناوشکن پیشرفته «دنا» و ناو مین‌شکار بومی «شاهین» با فرمان رئیس‌جمهوری و از طریق ویدیوکنفرانس رونمایی و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شدند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هفتاد و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، فرمان رونمایی و الحاق ناوشکن پیشرفته دنا و ناو مین‌شکار بومی شاهین را به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.
رئیس‌جمهوری قبل از صدور فرمان الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: برای همه ما، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح روز بسیار خوبی است که صنایع دفاع کشور ظرف 8 سال یک ناوشکن بسیار مهم را از آغاز تا پایان به دست متخصصین خودش تکمیل و آماده‌ بهره‌برداری می‌کند و از امروز این ناوشکن آماده است انواع مأموریت‌هایش را انجام دهد.
روحانی افزود: از تلاش‌های پیگیر نیروهای مسلح برای خوداتکایی و خودکفایی بسیار خوشحال هستیم و محصول امروز نشانه‌ای از استمرار در مسیر خودکفایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
رئیس جمهوری در این مراسم تأکید کرد: امروز نیروهای مسلح ایران خودکفا هستند و روی پای خود ایستاده‌اند، بدون نیاز به خارج بخوبی می‌توانیم از کشورمان دفاع کنیم. وی افزود: هیچ فشار و جنگی نمی‌تواند ملت و دولت ایران را به زانو درآورد و ما به مسیر خود ادامه می‌دهیم.
حسن روحانی گفت: نیروهای مسلح ایران به درخواست کشورهای منطقه به‌کمک آنها شتافتند و دست تروریست‌ها را از منطقه قطع کردند.
رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: همه دیدند ایران غنی‌سازی 63 درصد هم انجام داد و اگر نیاز باشد در هر زمان می‌توانیم غنی‌سازی بالاتر هم انجام دهیم، اما در عین حال دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. غنی‌سازی ما برای نیازمندی‌های کشورمان در بخش‌های پزشکی و در بخش‌های صنعت انرژی و در سایر بخش‌ها است.روحانی افزود: فعالیت هسته‌ای ایران کاملاً صلح‌آمیز است. ملت ما قدرت توانمندی و ایستادگی در برابر قدرت‌های جهان را دارد و همه دیدند آن زمان که لازم بود پهپاد بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان را ساقط کردیم و آن روز که لازم بود، پایگاه نظامی اش را موشکباران کردیم. این قدرت و توانمندی نیروهای مسلح غیور ایران اسلامی و توانمندی ملت و دولت ایران است.
وی گفت: قصد جنگ و تنش نداریم، اما در عین حال در برابر قدرت‌های متجاوز هم سر فرود نخواهیم آورد. امروز در مذاکرات وین این نکته بخوبی روشن شده است که اگر امریکایی‌ها و بقیه کشورهای 1+5 به تمام تعهدات خودشان بدون استثنا عمل کنند بدون فاصله و بعد از راستی‌آزمایی جمهوری اسلامی ایران هم به تمامی تعهدات خود عمل خواهد کرد. رئیس‌جمهوری تصریح کرد: این پیام صریح جمهوری اسلامی ایران به اروپا و امریکاست. بنابراین همان‌طور که بسیاری از تعهدات‌تان را قبول کردید و اعلام کردید که آنها را اجرا خواهید کرد، چند مورد باقیمانده را نیز بپذیرید تا منطقه و جهان شاهد صلح و آرامش و تعامل سازنده بیشتر باشد.
استفاده از تجهیزات بومی در ساخت دنا و شاهین
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع در حاشیه این مراسم در بندرعباس گفت: همه سلاح‌ها و تجهیزات، نرم‌افزار و سخت افزاری که در ناوشکن دنا و مین شکار شاهین مورد استفاده قرار گرفته به‌دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.وی تصریح کرد: با اضافه شدن اینها به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این نیرو با توان بالاتر آفندی، پدافندی و واکنش سریع خواهد توانست امنیت را برای مرزها و آب‌های کشور و منطقه فراهم کند و در سایه این امنیت و آرامش کارهای اقتصادی و توسعه‌ای در کشور اتفاق خواهد افتاد. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش هم در جمع خبرنگاران گفت: تعداد قابل توجهی از این تجهیزات در سال‌های اخیر به نیروی دریایی اضافه شد و در آینده نزدیک هم شاهد اضافه شدن تعداد دیگری خواهیم شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/1/579576/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها