گفت‌وگوی «ایران» با محمدرضا تندروان، دستیار ایرانی سرمربی روس تیم ملی والیبال

همدلی، حلقه گمشده‌ای بود که در اینجا پیدا شد


محمد محمدی سدهی/ هفته سوم از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال 2021 با یک پیروزی (امریکا) و 2 شکست (صربستان و آلمان) برای والیبال ایران به پایان رسید و حال والیبالیست های کشورمان در آستانه هفته چهارم به رقابت با تیم های استرالیا، برزیل و اسلوونی خواهند پرداخت. والیبال ایران با توجه به جهش در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده تا جایی که هواداران می‌توانند بخوبی به تجزیه و تحلیل مسابقات بپردازند. موضوعی که محمدرضا تندروان، دستیار ایرانی آلکنو در ابتدای مصاحبه با خبرنگار «ایران» این گونه در موردش صحبت کرد: «موضوعی که واضح است از صفحه تلویزیون دیده می‌شود. مردم با والیبال غریبه نیستند و چند سالی است که با جهش تیم ملی تب این رشته بسیار بالا رفته و علاقه مندان به والیبال بیشمار شده. والیبال به خوبی در کشور ما جا افتاده است و می‌تواند بیشتر از این پیشرفت کند.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «در این دوره از مسابقات اتفاقی برای تیم ملی افتاد که کاملاً نیاز بود. همه منتظر بودند که بازیکنان جدیدی در تیم ملی ظهور کنند که این موضوع محقق شد؛ بازیکنانی همچون صابر کاظمی که تا به اینجا فوق‌العاده کار کرد. این بازیکنان جوان با وجود زمان کمی که در تیم ملی هستند به بازیکن تأثیرگذار تبدیل شده‌اند. حضور این بازیکنان جوان در لیگ ملت‌ها تصمیم کاملاً بجایی بود که توسط سرمربی روس تیم ملی گرفته شد.»
دستیار ایرانی آلکنو اظهار داشت: «خون جدیدی در رگ های تیم ملی جاری شد و شاهد هستیم که تیم ملی خیلی با نشاط بازی می‌کند. باخت مقابل صربستان و آلمان دلایل مختلفی داشت،از زمان برگزاری مسابقه گرفته تا فشار بازی‌ها که باعث خستگی بازیکنان ما و در نهایت شکست تیم ملی شد اما مهم‌ترین موضوع در این دو بازی بخصوص در ست چهارم بازی با آلمان نشاط و شادی‌ای بود که در بین بازیکنان اصلی و ذخیره وجود داشت. این همدلی حلقه گمشده‌ای بود که از نظر من این حلقه گمشده در اینجا پیدا شد.»
تندروان با اشاره به این موضوع که دستیار ایتالیایی آلکنو و همچنین خود آلکنو برنامه‌های خوبی برای تیم ملی دارند، گفت: «افزایش مهارت‌های فنی در بین بازیکنان از جمله برنامه‌های آلکنو و توتولو برای تیم ملی است. موضوعی که قطعاً می‌تواند باعث رقم خوردن اتفاقات خوب برای تیم ملی در المپیک توکیو باشد. برنامه اصلی والیبال المپیک است و با توجه به شرایطی که در اینجا دیده می‌شود، امید می‌رود شاهد اتفاقات خوبی در توکیو باشیم.»
او در ادامه درخصوص آلکنو این گونه اظهارنظر کرد: «اتفاقات خوبی در اینجا برای تیم ملی می‌افتد که مهم‌ترین آن اتحاد است. شما در تلویزیون دیدید که بازیکنان ذخیره چگونه بازیکنان اصلی را برای تک تک صحنه‌ها تشویق می‌کردند. آلکنو در بازی با آلمان گفت که روسیه چنین فضایی را تجربه نکرده بود و آن فضا برای این سرمربی روس بسیار جذاب بود. آلکنو کاریزمای فوق‌العاده‌ای دارد و با این شرایط همه چیز خیلی خوب در حال جلو رفتن است.»
دستیار آلکنو در ادامه درخصوص هفته‌های چهارم و پنجم این گونه صحبت کرد: «در این هفته با  تیم‌های خوبی همچون برزیل، لهستان، فرانسه و اسلوونی رقابت خواهیم کرد؛ رقبایی که در بالای جدول حضور دارند و کار برای ما بسیار سخت خواهد بود اما بهترین اتفاقات در هفته‌های چهارم و پنجم برای تیم ملی خواهد افتاد و این می‌تواند مهم‌ترین دستاورد برای تیم ما در این مسابقات جام ملت‌ها باشد.»
تندروان همچنین در مورد المپیک توکیو اظهار داشت: «تیم ملی والیبال ایران شرایط خوبی برای حضور در المپیک دارد و امیدواریم که بهترین کیفیت را در آنجا داشته باشیم. البته المپیک کاملاً متفاوت است و با لیگ ملت‌ها به هیچ وجه قابل قیاس نیست. مربیان بزرگ هم در این گردهمایی ورزشی بزرگ استرس دارند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/14/579572/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها