اخبار



مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی  رفع شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رفع شدن مانع بزرگ توسعه اینترنت خانگی با تصویب لایحه دولت پس از سه سال پیگیری خبر داد.
به گزارش «ایران »محمدجواد آذری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر بابیان اینکه اتفاق مهمی در صنعت ارتباطات رخ‌ داده است، نوشت: پس از ۳ سال پیگیری و تلاش، دولت لایحه «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» را به تصویب رساند.وی افزود: پس از خصوصی‌سازی مخابرات، این «تصرف» یک مانع جدی برای توسعه اینترنت خانگی بود.
سرعت ایتنرنت همواره یکی از موضوعات مهم مورد توجه کاربران در ایران بوده است و این مشکل در شبکه اینترنت خانگی بیش از اینترنت همراه به چشم می‌خورد.

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد رونمایی شد

پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور روز گذشته طی مراسمی با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طبقه چهارم پست مرکزی استان خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد. به گزارش ایرنا رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی در این مراسم گفت: در این پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات با قابلیت ۵۵ فعالیت استارتاپی استقرار دارند که دو شرکت از این تعداد شتاب دهنده هستند.
حسن هاشمی افزود: این پارک متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در مساحت ۶ هزار متر مربع متعلق به شرکت پست خراسان رضوی واقع شده است. وی ادامه داد: در این پارک که مرکز توسعه دیجیتال به شمار می‌رود، تولید و صادرات محتوا و خدمات ابری (ذخیره‌سازی اطلاعات) و امنیت صورت می‌گیرد.رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی این پارک اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آن فراهم شده است.

فیلترینگ در کشور منقرض خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ در کشور در آینده منقرض خواهد شد ولی در شرایط کنونی عده‌ای اجازه نمی‌دهند با فیلترینگ خداحافظی کنیم.
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه افتتاح پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات در مشهد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که چه زمانی با فیلترینگ خداحافظی خواهیم کرد و چه کسانی باید این اجازه را بدهند، گفت: از انقراض فیلترینگ‌ در کشور می‌توانیم سخن بگوییم ولی نمی‌دانم چه زمانی با این واژه خداحافظی خواهیم کرد.
وی در پاسخ اصرار این خبرنگار که چه کسانی اجازه نمی‌دهند با واژه فیلترینگ خداحافظی کنیم، با خنده افزود: «از لوگوی میکروفن‌تان که آرم رسانه ملی است، می‌توانید بپرسید.»
وی با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای برپایی اتتخابات الکترونیک در کشور گفت: با توجه به شیوع کرونا قبل از برپایی انتخابات، برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات در کنار صدا و سیما و رسانه ها صورت گرفته است.
آذری جهرمی افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، بسته‌های هدیه‌ هفت گیگابایتی به متقاضیان اهدا شد که هفت میلیون نفر این بسته‌ها را دریافت کردند و برخی بسته‌های ویژه نیز برای نامزدها نظیر استودیوهای مجازی و شبکه‌های آی. تی. تی فراهم شد.
وی تأکید کرد: شبکه ارتباطی برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد و در این راستا تمام اقدامات نگهداری و توسعه که احتمال اختلال در شبکه را دربر دارد، روز ۲۸ خردادماه متوقف شده است.
به گفته وی، نگرانی‌هایی از بابت قطعی برق وجود دارد، چراکه این قطعی‌ها روی کیفیت شبکه تازه تأسیس اثر مستقیم دارد اما به منظور تأمین برق از طریق ژنراتور برای سایت‌های اصلی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7652/13/579566/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها