نامزدان 1400 چه گفتند؟

جلیلی: آمادگی دارم با رئیس‌جمهوری مناظره کنم رضایی: ایران کارگاه بزرگ اقتصادی می‌شود رئیسی: تبعیض و بی عدالتی در کشور پسندیده نیست زاکانی: نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم قاضی‌زاده: تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم مهرعلیزاده: سیاست خارجی دولتم توسعه محور است همتی: امید، کشور را احیا می‌کند

 آمادگی دارم با رئیس ‌جمهوری مناظره کنم

سعید جلیلی:
● پایگاه اطلاع‌رسانی سعید جلیلی هزینه‌کرد ستاد مردمی جلیلی را منتشر کرد. مجموع کمک‌های نقدی به ستاد مردمی انتخاباتی جلیلی ۶۶۵ میلیون تومان و هزینه‌های انجام شده توسط ستاد مردمی انتخابات سعید جلیلی  568  میلیون تومان است.
● این آمادگی را دارم که با آقای رئیس ‌جمهوری هم راجع به درستی رویکردها و برنامه خودم و هم درباره نادرستی برنامه‌هایی که در این هشت سال از سوی ایشان دنبال شد، مناظره کنم.
● جهش ایران،‌ رفع بیکاری، رفع گرانی،‌ توسعه و پیشرفت روستا، ارزآوری قوی علی‌رغم ممانعت دشمنان ایران به ‌شکل بسیار بیشتر ممکن است.
● نباید اجازه دهیم افراد پرمدعا و بدون کارنامه جای این مردان بی ادعا و سختکوش را بگیرند و مشغول کارهای نمایشی در قالب همایش‌ها و غیره شوند.
● ما 8 سال در دولت سایه همه چالش‌ها و فرصت‌های شهرها و روستاهای کشور را مطالعه کردیم، با نخبگان نشستیم و گفت‌وگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که کشور در 4 سال آینده فقط نباید اداره شود بلکه باید جهش پیدا کند و این جز با برنامه، باور و اراده امکانپذیر نیست.

ایران کارگاه بزرگ اقتصادی می‌شود

محسن رضایی:
● گفت‌و‌گو با مردم استان لرستان: ایران خیلی بزرگ است مشروط به اینکه همه اقوام و استان‌ها به صحنه بیایند، تمام ایران تبدیل به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی خواهد شد، مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند.
● زمان شعار تمام شده و زمان برنامه و اقدام است. در دولت ما برای هر استانی برنامه خاص آن استان با مردمان تهیه شده است. اینطور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، این شما هموطنان عزیز هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و انتخاب اصلی در دست شماست.
● ما چند خط مشی داریم، اول اینکه استانداران هر استان را از بین مردان بزرگ همان استان انتخاب کنیم، بعد از آن پارتی بازی نمی‌کنیم.
● گفت‌و‌گو با مردم استان البرز: قرار نیست تهران استان‌ها را استثمار کند، ما این استثمار نویی که نیروهای انسانی و ثروت مردم از استان‌ها به تهران و از تهران به خارج می‌روند را پایان می‌دهیم. ما به استان‌ها اختیار و مسئولیت ‌می‌دهیم و قطب‌های اقتصادی درست خواهیم کرد و این‌گونه نخواهد بود که از تهران یک نسخه واحدی برای تمام استان‌ها صادر شود.

تبعیض و بی عدالتی در کشور پسندیده نیست

سید ابراهیم رئیسی:
● ستاد مردمی حامی رئیسی در پاسخ به ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تجمع خوزستان: آن طور که در تصاویر مستند میدانی روشن است، بجز موارد اندکی که ناشی از شور و شوق اجتناب‌ناپذیر مردم از دیدن مقامی مسئول میان خودشان بود، پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌طور کامل اجرایی شده بود و ظرف روزهای گذشته سه مستند میدانی برای روشن شدن این موضوع منتشر شده است.
● از آنجا که مردم منطقه طی 8 سال گذشته هیچ مسئول عالیرتبه دولتی را در جمع خود ندیده‌اند، بسیار طبیعی است که با شنیدن خبر حضور سید ابراهیم رئیسی، مشتاقانه از جای جای استان خوزستان در مراسم شرکت کنند که این موضوع هم با کمال تأسف در بیانیه دبیرخانه ستاد کرونا تحریف شده است.
● فراکسیون اهل سنت مجلس در بیانیه‌ای «حمایت قاطع» خود را از کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد.
● رئیس ستاد مرکزی رئیسی در استان اصفهان با اشاره به حساسیت ویژه آیت‌الله رئیسی نسبت به سلامت عمومی و عدم بروز کوچک‌ترین تهدید برای سلامت مردم، از لغو سفر این نامزد انتخاباتی به اصفهان خبر دارد.

نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم

علیرضا زاکانی:
● دولت فعلی فکر کرده از طریق خارج می‌تواند مشکلات را حل کند، تحریم یک استراتژی دقیق و انتخاب شده توسط امریکا در برخورد با ایران است، ما که نباید از دشمن انتظار خوبی داشته باشیم.
● بنده مجلس را رأس امور می‌دانم، و تعامل خوبی با دستگاه قضایی و مجلس خواهیم داشت و انسجام و رشد جدی را در جامعه رقم خواهم زد.
● مالک شریعتی، سخنگوی ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی درباره انصراف «علیرضا زاکانی» از ادامه نامزدی در  انتخابات  این موضوع را قویاً تکذیب کرد و بر ادامه حضور زاکانی در عرصه انتخابات تأکید کرد. پیش از این خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که زاکانی از ادامه رقابت انتخابات به نفع «ابراهیم رئیسی» انصراف داده است.
● ستاد انتخاباتی زاکانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در برخی‌ رسانه‌ها برای معرفی خانم معصومه پاکتچی، همسر آقای زاکانی، عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران ذکر شده که این عنوان نادرست بوده و عنوان صحیح ایشان «مدیر سابق ساماندهی و نظارت حوزه علمیه خواهران تهران و مشاور مدیر سابق» است.

تا آخر در صحنه انتخابات می‌مانم

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:
● میدان را باز کنید؛ می‌خواهیم ایران جدید را بسازیم. بر‌اساس وظیفه شرعی و با تکیه بر اعتماد مردم و توجه به مطالبات و لطف گسترده هموطنان که پس از مناظره‌ها شاهد هستیم، به لطف الهی تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود.
● شادی و نشاط حق همه مردم و بویژه ‫جوانان است، آیا اینکه مردم شاد نیستند فقط به‌خاطر تحریم است؟! مگر شادی و خوشحالی فقط با پول و منابع نفتی حاصل می‌شود؟ شاد نبودن مردم و نارضایتی آنها دلایل دیگری دارد، مردم خود را مؤثر نمی‌بینند؛ «مردم را از میدان بیرون کرده‌اند.»
● مشکل اصلی کشور که حل نمی‌شود ناشی از موضوعاتی مانند مشکلات درآمدزایی، مسأله گرانی و اقتصاد و معیشت مردم است که راهکارهای لازم در این عرصه اندیشیده شده است.مشکل فقط در این نیست که فقط این جناح و یا آن جناح سر کار باشد و 13 هزار مدیر بیایند و بروند بلکه مدیریت کشور باید اصلاح شود.
●در دولت سلام همه شهرستان‌ها به پایتخت تبدیل و تمرکز از تهران برچیده می‌شود. در حوزه تصدی و اجرا اختیارات به فرمانداران واگذار می‌شود و فرمانداران را وادار به پاسخگویی می‌کنیم.

سیاست خارجی دولتم توسعه محور است

محسن مهرعلیزاده:
●مهم‌ترین چالش حال حاضر تحریم‌های ظالمانه‌ است و اینکه تبادلات بانکی ما با دنیا قطع شده و بر سیستم اقتصادی ما اثر منفی گذاشته است. اما با وجود همه این مشکلات، ما فرصت‌های بسیار خوبی در کشورمان داریم. از جمله آنها داشتن منابع انسانی و نیروهای جوان و متخصص، داشتن توان علمی و صنعتی خوب، توان علمی بالا و توان صنعتی نسبتاً خوب در میان کشورهای منطقه است.
● اولویت کار ما در سیاست خارجی اتخاذ یک سیاست توسعه محور است. ما متکی بر حفظ منافع ملی کشورمان سعی خواهیم کرد تا در سطح دنیا از ایجاد هرگونه تنش برای جمهوری اسلامی ایران دوری کنیم. یک مراوده و تعامل کاملاً دوستانه و همکارانه با دنیا داشته باشیم.
● در گفت‌و‌گو با مردم استان سمنان: اداره درست و علمی کشور تنها به دست فردی از جنس خود مردم شدنی است، تنها فردی از جنس خود مردم می‌تواند امید و اعتماد را در جامعه امروز ما افزایش دهد.
تنها فهمیدن مشکلات مردم و بیان کردن آنها کفایت نمی‌کند، یک مسئول کارآمد باید با یک برنامه دقیق آحاد مردم را با برنامه‌های خود همراه کند.

امید، کشور را احیا می‌کند  

عبدالناصر همتی:
● می دانم جوانان با انتخابات قهر کرده‌اند امیدوارم که این قهرشان شکسته شود. امید را از دست ندهید. امید کشور را احیا می‌کند.
● کشور ما امکانات زیادی برای پیشرفت دارد امیدوارم که بتوانیم با کمک یکدیگر کشور را روز به روز توسعه دهیم. کشور ما فرصت ندارد و باید هر چه سریع‌تر مسائل اقتصادی و توسعه‌ای آن حل شود.
● در گفت‌و‌گو با مردم یزد: در حال حاضر اقشار مختلف مردم در اکثر استان‌ها گرفتار بیکاری و مشکلات مالی هستند، لذا بازنگری در اداره اقتصاد کشور ضروری است و از برنامه های اصلی من در اداره کشور خواهد بود.
● اولویت اول حاکم شدن تصمیمات اقتصادی بر مسائل سیاسی در استان‌ها است، به طوری که نگاه سیاسی از استان‌ها برداشته و نگاه اقتصادی  بر آنها حاکم شود و این با اهتمام به ویژگی‌های هر استان ممکن خواهد بود.
● دو راهبرد برای توانمند‌سازی مردم استان یزد شامل اصلاح حداقل دستمزد و افزایش آن به حدود ۶.۵ میلیون تومان و اعمال خریدهای اعتباری دارم. موضوع بحران آب را به‌عنوان اصلی‌ترین مشکل کشور،دردستور کار جدی خواهم داشت.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7651/1/579521/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها