رئیس جمهوری :

هنوزباید کار زیادی نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی انجام بگیرد


گروه اقتصادی | طرح‌های ملی وزارت نیرو در استان‌های ایلام، هرمزگان و کرمانشاه در هفتاد و یکمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید روز پنجشنبه افتتاح شد. رئیس جمهور در مراسم افتتاح این طرح‌های ملی بر اهمیت تداوم افتتاح‌های پنجشنبه‌ها بویژه در اوج جنگ اقتصادی و بحران بیماری کرونا تأکید و ابراز امیدواری کرد که همگان این کارهای عظیم انجام شده را در اوج محدودیت‌ها  ببینند و بشنوند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی این افتتاح‌های پنجشنبه‌ها را به‌رغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی دشمن و شیوع ویروس کرونا، از افتخارات دولت تدبیر و امید دانست و گفت: متأسفانه اقدامات بزرگی که در طول این سال‌ها در کشور انجام شده دیده نمی‌شود و ما نیازمند گوش شنوا هستیم که بشنود این افتتاح‌ها در دوران تحریم و کرونا از چه ارزش بالایی برخوردار است.
هیچ‌کس از تلاش دولت در آبادانی روستاها حرف نمی‌زند
رئیس جمهوری با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این دولت برای توسعه کشور از جمله روستاها، اظهار داشت: این روزها در اظهار نظرها کسی از تلاش دولت برای آبادانی کشور و روستاها که کارهای بسیار بزرگی در زمینه آب، برق، گاز، راه، زیر ساخت‌های دیجیتال و همچنین اشتغال روستایی انجام گرفته، سخنی نمی‌گوید، درحالی که تا سال 92 فقط یک میلیون نفر از روستاییان کشور به آب سالم و پایدار دسترسی داشتند، امروز این تعداد به 10 میلیون نفر رسیده و هر هفته 30 روستای جدید از آب پایدار و سالم بهره‌مند می‌شود. همچنین در حالی که تقریباً هیچ روستایی به اینترنت پرسرعت متصل نبود، امروز قریب به اتفاق روستاهای کشور از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند و اگر این دولت هیچ کار دیگری جز ارائه این خدمات به روستاییان انجام نداده باشد باز هم خدمات بزرگی ارائه کرده است.
وی ادامه داد: امروز روستاهای ما به فضای مجازی متصل هستند و این انقلاب دیجیتالی است که در کشور در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد. خدا را شکر می‌کنیم که امروز همه طرفدار فضای ارتباطات و فضای مجازی شدند.
نشان دادیم که جنگ اقتصادی و کرونا ما را متوقف نمی‌کند
روحانی با اشاره به اینکه شرایط سال‌های اخیر بسیار سخت بود تأکید کرد: در افتتاح‌های پنجشنبه که از ابتدای سال 99 آغاز و امروز هفتاد و یکمین افتتاح را در کشور شاهد بودیم، هدف اصلی این بود که به دنیا بگوییم نه جنگ اقتصادی می‌تواند ما را از تلاش برای آبادانی و توسعه کشور بازدارد و نه کرونا می‌تواند روند حرکت ما را متوقف کند.رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر این خبیث (ترامپ) نبود، در طول این 4 سال اخیر، 14 میلیارد دلار دیگر می‌توانست در زمینه آب و برق هزینه هزینه شود و افتتاح طرح‌های ملی در این حوزه امروز دوچندان می‌شد. 14 میلیارد را قفل کرد و باعث شد طرح‌های بسیار زیادی که بانک‌های خارجی برای تأمین مالی آنها آماده بودند، متوقف شود.
افزایش سهم زنان از مدیریت کشور
رئیس جمهوری در بخشی از سخنان خود با ادای احترام به حضرت فاطمه معصومه(ع) و تبریک ولادت ایشان و روز دختر گفت: هنوز کار زیادی باید نسبت به حقوق زنان و عدالت جنسیتی در ایران انجام بگیرد، یکی از افتخارات این دولت این است که از ابتدای دولت تصمیم گرفتیم
30 درصد مدیریت کشور در اختیار زنان باشد و این سهم را از 5 درصد در ابتدای دولت به
30 درصد برسانیم، زیرا معتقدیم این حق زنان ما است و به آنها احترام می‌کنیم ،البته نه فقط در ایام انتخابات. همیشه در طول تاریخ وظیفه داریم. امروز این سهم را به 25 درصد رسانده‌ایم.
ریل‌گذاری برای دولت سیزدهم
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ریل‌گذاری مناسبی برای ادامه مسیر توسعه کشور در دولت آینده شده، گفت: برای مثال 19 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تولید برق، در دست اجرا است. افتخار بنده این است که این طرح‌ها را در زمانی که توأمان با فشارهای ناشی از تحریم و کرونا مواجه بودیم، آغاز و اجرا کرده‌ایم؛ در دولت تدبیر و امید وعده افتتاح 57 سد را داده بودیم که این پنجشنبه پنجاه و ششمین سد افتتاح شد و مقایسه این آمار با مجموع 19 سدی که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ساخته شده بود نشان‌دهنده عظمت و بزرگی کاری است که انجام داده‌ایم.
نیروگاه سیریک، گام بلند در توسعه روابط اقتصادی تهران و مسکو
در دهمین پویش #هرهفته-الف-ب- ایران چهار پروژه صنعت آب و برق در سه استان هرمزگان، ایلام و کرمانشاه با اعتبار 41 هزار و 988 میلیارد تومان به بهره‌برداری ‌‎رسید و همچنین عملیات اجرایی احداث نیروگاه بخاری 1400 مگاواتی سیریک آغاز شد. بهره‌برداری از واحد دو گازی نیروگاه سیکل ترکیبی هنگام به ظرفیت 307 مگاوات و راندمان ۵۸ درصد (راندمان بالا)، آبگیری سد کنجانچم (گلال ملک) و پروژه آب‌اندازی 2750 هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی استان ایلام، پروژه آب‌اندازی 4050 هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی استان کرمانشاه، از جمله افتتاح‌های روز پنجشنبه بودند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» گفت: در این دولت هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی به مدار بهره‌برداری آمده و سد کنجانچم از جمله سدهایی است که در مناطق مرزی ما احداث شده است. حدود نیمی از سدهای مخرنی احداث شده در کشور سهم دولت تدبیر و امید است. در دولت تدبیر و امید به‌طور متوسط هر ماه ۳۵۰۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی وارد مدار شده است. همچنین هر دو ماه یک واحد تصفیه‌خانه آب و در هر ماه یک واحد تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌برداری شده است، علاوه بر این، به‌طور متوسط در هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و پایدار وصل شده است.
نیروگاه سیریک، در نقطه آغازین
وزیر نیرو همچنین از نیروگاه بزرگ ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در استان‌ هرمزگان، به عنوان گام بلندی در توسعه روابط اقتصادی بین تهران و مسکو نام برد؛ تا گام روشنی بویژه پس از الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اقتصادی اوراسیا برای توسعه، آبادانی و صلح و ثبات منطقه برداشته شود.وی اظهار کرد: کار بزرگی تاکنون انجام شده است؛ معمولاً گام اول، گام حساس و تا حدودی پیچیده و سنگین است، اما ان‌شاءالله طبق توافق صورت گرفته با مقام‌های روسیه، پروژه‌های بعدی این مجموعه شامل برقی کردن راه‌آهن اینچه برون- گرمسار، راه‌آهن زاهدان - بیرجند و توسعه نیروگاه حرارتی رامین و نیروگاه برق آبی گتوند علیا و واگن‌های مترو برای کلانشهرهای ایران نیز همه یکی پس از دیگری عملیاتی و اجرایی خواهند شد. وی با یادآوری برگزاری اجلاس بزرگ کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان و تهران و تصمیم‌های خوب گرفته شده در این اجلاس از جمله مشکل‌گشایی برای طرح نیروگاه سیریک گفت: بعد از صدور ضمانتنامه‌های بانکی و گشایش اعتبار اسنادی، آیین آغاز رسمی عملیات اجرایی این پروژه برگزار شده است. وزیر نیرو با حائز اهمیت خواندن این پروژه ،نه تنها به جهت داشتن ظرفیت بالا و نقش مهمی در حفظ پایداری برق کشور در نواحی جنوب و جنوب شرقی که واقع شدن در کنار دریا اظهار داشت: در این پروژه مطابق با ضوابط زیست محیطی در صورت لزوم می‌توان از سوخت‌های جایگزین استفاده کرد و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف سوخت گاز داشت.  وزیر نیرو ادامه داد: با بهره‌برداری از نیروگاه سیریک و با امکان استفاده از سوخت جایگزین با رعایت ملاحظات زیست محیطی، در صورت لزوم می‌توانیم تا ۲.۳ میلیارد متر مکعب سالانه در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم که به مصارف داخلی و صادراتی خواهد رسید. وی گفت: بهره‌برداری از این نیروگاه تحول چشمگیری را در منطقه از حیث اشتغال و رونق فعالیت اقتصادی ایجاد می‌کند و امید است با مجموعه تمهیدات در نظر گرفته  شده در فرصت ۴۰ ماه هر چهار واحد یکی از پس از دیگری به مدار بهره‌برداری بیاید.

برش
خدا نیامرزد آنهایی را که کارهای احمقانه کردند

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تأکید این دولت همواره بر تعامل سازنده بوده است، تصریح کرد: خدا نیامرزد آنهایی که نگذاشتند روابط بین ایران و برخی از همسایگان بخوبی انجام بگیرد. کارهای کودکانه و احمقانه انجام دادند، به مراکز دیپلماتیک حمله کردند. اگر اینها نبود امروز شرایط بهتری داشتیم. یکی از همسایگانی که روابط‌مان را در این 8 سال توسعه دادیم، روسیه بوده که همسایه شمالی ما است. در طرح‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فناوری‌های پیشرفته و در زمینه هسته‌ای، نیروگاه هسته‌ای و سازمان‌های بین‌المللی همکاری‌های بسیار خوبی داریم. همین امروز در وین بین ایران و روسیه و چین یک هماهنگی و رایزنی تنگاتنگی وجود دارد برای اینکه از دوران تحریم عبور کنیم. روحانی تأکید کرد: همان‌طور که در سال 94 تحریم را شکاندیم باز هم در سال 1400 تحریم را می‌شکنیم، مردم بدانند که در قدم‌های آخر شکست تحریم هستیم و امریکا ناچار است تحریم‌ها را بردارد. چند مسأله باقی مانده که آنها هم حل و فصل و ان‌شاءالله تحریم شکسته خواهد شد و مردم می‌توانند شرایط بهتری را در زندگی خودشان شاهد باشند.


 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7649/1/579216/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها