دنیای میان ما


فرهنگی/ با وقوع قتل‌های فجیع، همه ما مدتی در شوک و بهت فرو می‌رویم بعد بازار گمانه‌زنی‌ها و اظهار نظرها درباره قاتل و مقتول در شبکه‌های مجازی و گفت‌وگوهای حقیقی روزانه داغ می‌شود. برخی رسانه‌ها را متهم می‌کنند و درباره نقش رسانه‌ها در کنترل جرم و خشونت می‌نویسند. خیلی‌ها درباره خانواده قاتل قضاوت‌های ناعادلانه می‌کنند. گاهی جامعه‌شناسان و روانشناسان در باره آسیب‌های روحی خانواده مقتول صحبت می‌کنند و ... تمام این‌ها و آنچه حول و حوش چنین اتفاق‌هایی در جامعه شکل می‌گیرد در سریال «دنیای میان ما» بخوبی تصویر شده است.
در اثر یک تیراندازی در سینما، 9 نفر کشته می‌شوند. داستان سریال دو سال بعد از این واقعه و پیامدهای این اتفاق را روایت می‌کند که چگونه سرنوشت تمام طرفین درگیر در این اتفاق هولناک مثل خانواده قربانیان، قاتل، نیروهای محافظتی و رسانه‌ها و وکلا به یکدیگر گره می‌خورد. مردم به دلیل این فاجعه بزرگ، اعضای خانواده وکیل و بزهکار را متهم می‌کنند، خانواده قربانیان به دلیل آسیب‌های روحی نابود می‌شوند، خانواده قاتل به خاطر برخورد جامعه خود را پنهان می‌کنند، خانواده وکیل مدافع که درصدد اثبات مشکلات روحی و روانی بزهکار است با قضاوت‌های جامعه رو در رو می‌شود، رویکرد رسانه‌ها برای پوشش اخبار این حوادث با متهم شدن به سرگرمی‌سازی دچار چالش می‌شوند و...
این مینی سریال 10 قسمتی تصویری کامل از آن چیزی است که جامعه در مواجهه با قتل‌های فجیع تجربه می‌کند. در این سریال بر رویکرد و نگاه روانشناسانه و جامعه‌شناسانه در مواجهه با خشنونت تأکید می‌شود و به مخاطب یادآور می‌شود که لازم است از سوژه فاصله بگیریم، راجع به شخصیت‌ها قضاوت نکنیم و شرایط و دلایل شکل‌گیری خشونت را واکاوی کنیم.    
«دنیای میان ما» محصول کشور تایوان و از تولیدات شبکه «اچ بی او» آسیا است و از سایت imdb امتیاز 9.1 را دریافت کرده است. این سریال به کارگردانی لین چون یانگ  در سال 2019 ساخته شده و آلیسا چیا، شنگ هائو ون، کریس وو، تریسی چو و یو چن ایفای نقش کرده‌اند.

دنیای میان ما
کارگردان: لین چون یانگ
محصول تایوان




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7648/15/579199/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها