مراسم تشییع پیکر زنده یاد علی مرادخانی برگزار شد

وداع با یار مشفق هنر و موسیقی


گروه فرهنگی / آیین تشییع پیکر زنده یاد علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی ایران، روز گذشته چهارشنبه 19 خردادماه با حضور تعدادی از هنرمندان و مدیران فرهنگی برگزار و در قطعه 20 بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
دراین مراسم که اجرای آن را سید عباس سجادی برعهده داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به‌عنوان سخنران اول در جملاتی او را نمونه‌ای از پاکی، صفا و بی‌ریایی خواند: «مهم‌تر از همه تخصص و اشراف بر هنری که به آن تعلق داشت، بود. عزیز و باارزش بود و شخصیت و منش افراد را بخوبی درک می‌کرد و از هیچ کمکی برای افراد دریغ نداشت.»
علی ما زیست مسلمانی و انسانی داشت
سیدعباس صالحی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از مقام فرهنگی هنری مرحوم مرادخانی به 4 دهه فعالیت او اشاره کرد: «علی مرادخانی از چند جنبه خاص و متمایز است. نکته اول در زیست فردی اوست که من در اینجا به چند نکته بسنده می‌کنم. علی مرادخانی شور زندگی داشت. او همه صورتش لبخند بود، صدایش گرمابخش بود که حتی در همین بیماری هرگز نشانی از بیماری نداشت و صدایش سرشار از زندگی بود. ویژگی دیگر او ترکیب تدین و هنر بود که برگرفته از یک خانواده اهل زهد با تمام وجود شورمندی و شیفتگی هنر را داشت. نکته دیگر تواضع، ادب، حسن خلق، صمیمیت، بی‌تعارفی و بی‌تکلفی از جمله ویژگی‌های رفتاری بود که می‌توانستیم در وجود علی مرادخانی ببینیم. نکته سوم داشتن اخلاق حرفه‌ای است. اخلاق حرفه‌ای مدیر فرهنگی و هنری هم اخلاق خاصی باید باشد و علی ما این اخلاق را در حوزه‌های مختلف داشت و نشان می‌داد.
یک مدیر مدنی
احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به شیوه مدیریت او اشاره داشت: «علی مرادخانی یک مدیر تشریفاتی نبود و هیچ گاه دوستی ای که با هنرمندان داشت به شیوه یک قرارداد مطرح نمی‌شد. او مدیر بخشنامه‌ای نبود و از روی محبت‌ورزی درون و یک جوشش دلی کارهای مربوط به هنرمندان را انجام می‌داد و به اعتقاد من علی مرادخانی یک مدیر مدنی بود که به اعتقاد خود به تنهایی می‌توانست یک اداره کل باشد.»
مرادخانی یک نام قابل احترام است
حمیدرضا نوربخش خواننده و مدیرعامل خانه موسیقی نیز در این مراسم اظهار کرد: «ما اهالی موسیقی، علی مرادخانی را از سال ۱۳۶۹ شناختیم. روزی که وارد مرکز موسیقی شد ، ورودش نیز حکایتی داشت. در واقع می‌توان گفت آمدن آقای مرادخانی قدمی مبارک و خیر برای اهالی موسیقی داشت. من می‌دانم که بسیاری از اهالی موسیقی، علی مرادخانی را عضوی از خانواده خود می‌دانستند و می‌دانند. این مواردی هم که می‌گویم واقعاً اغراق نیست، اینها حرف‌های درستی است که من فکر نمی‌کنم فرد دیگری این گونه باشد. علی مرادخانی یک «نام» بود، «منصب» نبود. او نامی است که برای همه قابل احترام بود و همه جا حرف که می‌زد حرفش شنیده می‌شد.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7648/15/579195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها