قالیباف: گناهی بزرگتر از دلسرد کردن مردم از انتخابات نیست


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما طعم شیرین انتخابات واقعی را با انقلاب و امام شناختند، گفت: دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست، قهر با مشارکت پنجره فرصت را برای مردم می‌بندد.
به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف، در نطق پیش از دستور مجلس گفت: در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه‌ عمومی شاید هیچ گناهی بزرگتر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد، نباید با دشمنان درباره‌ موضوع انتخابات همصدا شویم، حتماً کسانی که در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقدها و اعتراض‌های بجایی دارند اما آنها با وجود این نقدها، انتخابات را مهم‌ترین پنجره تنفس مدیریتی برای کشور می‌دانند، مردم از طریق انتخابات این فرصت را دارند که نگاه کلان حاکم بر مدیریت کشور، مجریان و مهم‌ترین برنامه‌های کشور را خودشان مشخص کنند.
چرا مجلس برای مطالبه رهبری جلسه غیرعلنی تشکیل نداد؟
 تریبون مجلس برای اندک نمایندگان معترض به نتایج تأیید صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری همچنان باز است. دیروز محمد باقری بنابی رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با استناد به بیانات رهبری در خصوص نسبت‌های خلاف واقع به نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده و مطالبه ایشان مبنی بر «جبران جفا» گفت: چرا مجلس برای مطالبه رهبری جلسه غیرعلنی تشکیل نداد؟ مجلس باید بحث کند که به چه کسانی جفا شده و کدام دستگاه‌ها آن را باید جبران کنند.
او در تذکر شفاهی خود ادامه داد:‌ دستگاه یا نهادی که ملزم به جبران جفای روا شده بر نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده است، باید مشخص شود. همچنین باید مشخص شود که به چه کسانی جفا شده است؟ چرا به مطالبه رهبر معظم انقلاب پاسخ نمی‌دهید؟ با وجود اینکه دستگاه‌های مسئول به ندای رهبر معظم انقلاب پاسخ ندادند اما مردم حتماً به ندای رهبری لبیک خواهند گفت و با مشارکت بالا ثابت خواهند کرد که پشتیبان ولایت فقیه هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7648/3/579168/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها