نامزدان 1400 چه گفتند؟


جلیلی:  به مذاکره نگاه مثبت داریم
رضایی: قطار انقلاب را بزرگ‌تر می‌کنیم
رئیسی:  مدیریت، حلقه مفقوده رفع مشکلات کشور است
زاکانی:   ظرفیت‌های جدید در داخل خلق می‌کنیم
قاضی‌زاده:  روش کشورداری غلط بوده است
مهرعلیزاده:  امید به آینده در کشور کم شده است
همتی:  نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی مانع توسعه استان‌ها است

به مذاکره نگاه مثبت داریم
سعید جلیلی:
● به مذاکره نگاه مثبت داریم و معتقدیم که مذاکره یک وسیله برای استیفای حقوق ملت است، اما مذاکره تنها راه نیست و نباید اقتصاد معطل مذاکره بماند. به موازات مذاکره برنامه‌های خود برای مقابله با تحریم و جهش اقتصادی را دنبال می‌کنیم.
● رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در استان قزوین: زمانی که سعید جلیلی مدیرکل بازرسی وزارت خارجه بود ۱۷ سفیر را از کار برکنار کرد و این نشان می‌دهد که در برخورد با فساد هم بدون اغماض عمل کرده و به‌صورت ریشه‌ای با فساد برخورد خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سعید جلیلی توانایی مدیریت  او در بحران‌هاست چراکه آقای جلیلی در سخت‌ترین شرایط به مدت ۶ سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و همین امر هم مهر تأییدی بر توان مدیریت اوست.
● رابط و هماهنگ کننده ستادهای سعید جلیلی در خراســـان رضـــوی: ســـتادهای این نامزد انتخاباتی در ۲۲ شهرستان محوری و بزرگ استان از جمله مشهد راه‌اندازی شده و تبلیغات در سایر شهرستان‌ها نیز از طریق این مناطق پوشش داده می شود.

قطار انقلاب را بزرگ‌تر می‌کنیم
محسن رضایی:
● سال ۱۴۰۰ سال گشایش امور خواهد بود و دوران جدیدی را برای شکوفایی ملت ایران در میدان اقتصاد و صنعت و کشاورزی، فرهنگ و برادری و دوستی شروع خواهیم کرد.
● دولتم را با کمک همه اقوام ایرانی شکل خواهم داد. هیچ قوم و استانی در دولت من، بدون نماینده نخواهد بود. از برادران اهل سنت، اعراب، ترک‌ها، بلوچ‌ها، کردها و همه استان‌ها وزیر و معاون وزیر خواهیم داشت.
● دو جناح سیاسی که با هم دعوا دارند و بقیه آحاد ملت را از قطار انقلاب پیاده کرده‌اند. دولت ما قطار انقلاب را بزرگ خواهد کرد و صندلی برای سوار شدن ایرانیان خارج از کشور هم در نظر خواهد گرفت.
● بازی جناحی را کنار می‌گذاریم و از شایستگان همه جناح‌ها استفاده می‌کنیم. ما به کسی سهم نمی‌دهیم، ما حق آنها را می‌دهیم.
● رابطه خوبی که بین من و مقام معظم رهبری وجود دارد، دست مرا برای خدمت بازتر می‌کند.
● سربازان ما در ساحل مدیترانه دارند از صلح وامنیت پاسداری می کنند و شایسته نیست که خانواده‌هاشان نگران وضع معیشت باشند.

مدیریت، حلقه مفقوده رفع مشکلات است
سید ابراهیم رئیسی:
● فضای مجازی بهترین ظرفیت برای نظارت ملت بر دولت و یک فضای مهم برای کار و درآمدزایی است. در صورت اعتماد مردم برای تقویت اقتصاد فضای مجازی حداقل اینترنت را برای دهک‌های پایین جامعه رایگان خواهم کرد.
● سه چهار روز قبل از اجرای طرح  افزایش قیمت بنزین توسط دولت، از موضوع مطلع شدم و در نامه‌ای رسمی هشدار دادم که کشور زمینه اجرای این طرح بدون اقناع مردم را ندارد و زمان اجرای آن را مناسب نمی‌دانم .
● اگر ساختارهای فسادزا اصلاح نشوند هر چه به پرونده‌ها رسیدگی شود باز پرونده جدیدی به وجود می‌آید. مدیریت، حلقه مفقوده رفع مشکلات است.
● سخنگوی ستادهای مردمی حامی سید ابراهیم رئیسی: آیت‌الله رئیسی به ستادهای مردمی دستور داده است به سرعت بنر عکس‌های ایشان از سطح شهرها جمع شود و جلوی هرگونه چاپ و نصب بنرهای جدید تصاویر ایشان هم گرفته شود. او معتقد است مردم خادم خودشان را می‌شناسند و پول خرج کردن برای چاپ پوستر هیچ توجیهی ندارد.

ظرفیت‌های جدید در داخل خلق می‌کنیم
علیرضا زاکانی:
● محورهای داخلی حرکت دولت اقدام و اصلاح عبارت است از: تحول اقتصاد و مدیریت آن با عطف به جهش تولید، محور فرهنگ و اجتماع با توجه به تعلیم و تربیت خانواده و جمعیت، محیط زیست و صیانت از آن. محور سیاست و امنیت که  در آن مردم سالاری دینی و بسط آزادی‌های مدنی و پذیرش اعتراض مطابق قانون اساسی مورد توجه است.
● توجه به قدرت‌های نوظهور شرق و انعقاد پیمان‌های درازمدت با چین و روسیه به عنوان یک اصل اساسی مدنظر است. تعامل با اروپا همراه با احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع ایران اسلامی است.
● شرایطی را مهیا می‌کنیم که ایرانیان خارج از کشور راحت به ایران رفت و آمد داشته باشند و تلاش می‌کنیم مشکلات آنها برطرف شود.
● هیچ عقل سلیمی نباید رابطه با امریکا را بپذیرد اما اگر امریکا در تعاملات خود با ایران تغییر ایجاد کند، این کشور هم در رده کشورهایی قرار می‌گیرد که با ایران در تعامل هستند.
● اصل تحریم جنایتکارانه است که هیچ کس نباید آن را بپذیرد. همه تلاش خود را معطوف به خلق ظرفیت‌های جدید در داخل کشور می‌کنیم.

روش کشورداری غلط بوده است
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:
● من کلاً مشکلات کشور را در سطح ریز موضوعات نمی‌دانم، من معتقدم روش کشورداری ما غلط بوده است نه در این مقطع بلکه 100 سال است که ما روی ریلی حرکت می‌کنیم که ما را از اهداف یک ایران مقتدر و متعالی دور می‌کند؛ این باید اصلاح شود. زیربنای کل ایران، شکل اداره کشور، مدل حکمرانی، نظام دیوانی و دولت و تمرکز گرایی اشکال دارد.
● رئیس ستاد انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی در استان فارس: جوان بودن، انقلابی بودن و داشتن برنامه از ویژگی‌های امیرحسین قاضی‌زاده است که سبب شده جوانان و نخبگان به سمت وی گرایش داشته باشند.  ایشان با حضور تعدادی از نخبگان و هیأت‌ علمی دانشگاه‌ها نشستند و مدل حکمرانی جوان حزب‌اللهی را تعریف کرده اند.
● تغییر در ساختار مدیریتی نیاز به برنامه‌ریزی دارد که آقای قاضی‌زاده در همه زمینه‌ها برنامه‌ریزی کرده و موضوعاتی مثل انتخاب مدیران، نخبگان جامعه برای مدیریت و غیره مورد توجه ایشان بوده است.ایشان معتقد است که مسئولان باید در زمینه اقتصادی سررشته داشته باشند و با آگاهی وارد مقولات مختلف خارجی شوند.

امید به آینده در کشور کم شده است
محسن مهرعلیزاده:
● مردم ایران به انتخابی دست خواهند زد که توسط آن بتوانند با تکیه بر تجربیات گذشته خود راهی برای برون‌رفت از مشکلات موجود بیابند.
● امروز مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار زیاد اجتماعی، افزایش سطح فقر و رسیدن فقر به ۷۰ درصد جامعه و از طرفی کشمکش‌های بی‌حاصل بیم افراد و صاحبنظران مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را  در کشور به وجود آورده است.
● در کشوری زندگی می‌کنیم که با وجود نیت خیر بسیاری از مسئولان، برخی دست ناپاکی، اختلاس، فساد، دست یازیدن به بیت‌المال، فشار به مردم و تحمیل زندگی سخت به مردم را در رویه‌های مدیریتی خود برگزیدند و بر این اساس امید مردم به آینده بسیار کمتر از آنچه باید باشد است .این مسائل را برای ناامید کردن مردم مطرح نمی‌کنم. هرچند این اقدامات باعث شد تا فاصله بسیار زیادی بین اعتماد مردم به نظام، مدیریت و مدیران اجرایی به نسبت سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آید.

نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی مانع توسعه استان‌ها
عبدالناصر همتی:
● متوجه شدم به‌خاطر قطع میکروفن من در جریان مناظره جمله «به گفته مرحوم ناصر حجازی، سیاسیون باید از ورزش کنار بروند» حذف شده است. در دولت من، ورزش را باید افراد حرفه‌ای ورزش اداره کنند و کشور را اقتصاددانان.
● همتی در واکنش به توئیت ابراهیم رئیسی: من هم با افتخار یک کارمند هستم، شما هم اگر واقعاً کارمند بودید از این عنوان به منظور تحقیر رقیب استفاده نمی‌کردید.
● نگاه سیاسی و نبود راهبرد ملی مانع توسعه استان‌ها است.
● همتی به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» گفته که مایل است با «جو بایدن» رئیس‌ جمهور امریکا در صورت پیروزی در انتخابات دیدار کند، البته «امریکا باید سیگنال‌های بهتر و قوی‌تری» برای جمهوری اسلامی ارسال کند. از نظر او بازگشت امریکا به توافق هسته‌ای برای هرگونه رابطه احتمالی در میانه تنش‌های گسترده‌تر در خاورمیانه کلیدی است.
● محمدعلی ایزدی از سوی عبدالناصر همتی به عنوان نماینده تام‌الاختیار وی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور معرفی شد. رئیس و اعضای ستاد همتی در استان تهران منصوب شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7648/1/579147/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها