مرگ مغز متفکر برنامه موشکی اسرائیل


گروه جهان/ «آوی هار ایوان»، مغز متفکر برنامه موشکی اسرائیل که زمانی رئیس آژانس فضایی اسرائیل بود و در جریان جنگ اخیر غزه دچار جراحات شدیدی شد، یکشنبه شب بر اثر شدت این جراحات درگذشت.  به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «آوی هار ایوان» 84 ساله در جریان درگیری‌های اخیر بین مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در هتلی در شهر عکا سکونت داشت. شهری که شاهد درگیری‌های داخلی شدید بین فلسطینیان ساکن این شهر با نظامیان و صهیونیست‌های افراطی بود. طی این درگیری‌ها، فلسطینیان که با دست خالی مجبور به مقابله با صهیونیست‌ها بودند، برای فرار از گازهای اشک‌آور اقدام به برافروختن آتش می‌کردند. «آوی هار ایوان» بر اثر استنشاق دود ناشی از این آتش‌ها و همچنین سوختگی زخمی و در بیمارستان بستری شد. بیمارستانی که وی در آن بستری بود، یکشنبه شب فوت وی را تأیید کرد.
«آوی هار ایوان» از سال 1982 در مناصب مختلفی در آژانس فضایی اسرائیل خدمت می‌کرد. او بین سال‌های 1995 تا 2004 مدیر این آژانس شد و بعد از آن نیز  در مرکز مطالعات استراتژیک بگین سادات، کار می‌کرد. وی در این سال‌ها سلاح‌های موشکی مدرن زیادی را به اسرائیل وارد کرد.

نتانیاهو لاپید را تهدید به براندازی کرد
«بنیامین نتانیاهو» که خود را روی لبه تیغ پایان حاکمیت 12 ساله‌اش بر کاخ نخست وزیری این رژیم می‌بیند، دولت برآمده از ائتلاف اخیر در تل آویو را حاصل «بزرگ‌ترین تقلب انتخاباتی» در سرزمین‌های اشغالی دانست و گفت: من و همپیمانانم در لیکود به‌شدت با تشکیل این دولت متقلب مخالفیم و حتی اگر تشکیل هم شود با سرعت زیادی برکنارش خواهیم کرد. او تأکید کرد که دولت «تغییر»، نامی که «یائیر لاپید» برای ائتلاف خود تعیین کرده، یک دولت چپگرای خطرناک است که مبتنی بر حمایت از ترورسیم است. وی مدعی شد، از همین‌رو خود را متعهد به مبارزه با آن می‌بیند و اگر چنین دولتی شکل بگیرد، تمام توان خود را به‌کار خواهد بست تا آن را برکنار کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7646/1/578897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها