اخبــــــار


روحانی: مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی در سال‌ جاری نخواهیم داشت

رئیس جمهوری گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی در سال‌ جاری نخواهیم داشت.  دویست‌ و سی‌امین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز گذشته به ریاست حسن روحانی برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت واردات کالا در گمرکات کشور و همچنین موجودی کالاهای اساسی در انبارها و گمرکات و اقدامات انجام شده برای ترخیص سریع این کالاها و توزیع آن به بازار مصرف ارائه شد. روحانی در این زمینه تسهیل ورود و خروج کالا در گمرکات کشور را از اولویت‌های مهم دولت در حوزه تجارت عنوان کرد و افزود: ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور، باید بدون تعلل و در کوتاه‌ترین زمان همراه با شفافیت از سوی دستگاه‌های مرتبط انجام و مصوبه ستاد اقتصادی دولت در این زمینه، به طور کامل اجرایی شود.   روحانی در این زمینه با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تجارت، خاطرنشان کرد: با توجه به موجودی فراوان کالا در گمرکات کشور و پیشرفت‌هایی که در زمینه ثبت اطلاعات، نحوه ترخیص و تسریع در به حداقل رساندن زمان ترخیص کالاها حاصل شده است، سرعت بخشیدن به ترخیص کالاهای اولویت‌دار از ضرورت‌های حیاتی کشور است. رئیس‌جمهوری همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد برای تأمین کالاهای اساسی و نیازهای بخش تولید کشور در هماهنگی با وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای تسریع در ترخیص کالاهای اولویت دار اقدام و گزارش هفتگی از اقدامات انجام شده در این خصوص را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند. در این جلسه تأکید شد که با توجه به ابلاغ مصوبات مربوط به رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در گمرک و بنادر و تسهیلات فراهم شده صاحبان کالا باید فوراً نسبت به تعیین تکلیف کالاهای خود اقدام کنند. روحانی افزود: گرچه تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، دسترسی به ارز را سخت کرده است و بانک مرکزی با تلاش فراوان ارز مورد نیاز را تهیه کرده و در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی قرار می‌دهد، اما با تمهیدات در نظر گرفته شده مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی در سال‌ جاری نخواهیم داشت.

قالیباف: مخالفت با یکجانبه‌گرایی
از اولویت‌های مجلس ایران است

محمدباقر قالیباف با بیان اینکه مخالفت با یکجانبه‌گرایی و صیانت از چندجانبه گرایی از اولویت‌های مهم مجلس شورای اسلامی ایران است، گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ تناسب و توازن در روابط خارجی خود با مناطق مختلف جهان، بر نگاه ویژه به همسایگان و قاره تاریخی، تمدنی و ادیانی آسیا که محل سکونتِ همه ماست، تأکید ویژه‌ای دارد. به گزارش ایسنا، رئیس مجلس که دیروز در افتتاحیه دومین کنفرانس مجمع پارلمانی سازمان همکاری‌های اقتصادی (PAECO) که در کشور پاکستان برگزار شده است به صورت ارتباط تصویری حضور پیدا کرد، گفت: پیوندهای فرهنگی و تاریخی عمیق میان ملت‌های منطقه‌ اکو ظرفیت و سرمایه بی‌نظیری برای توسعه اقتصادی و ارتقای سطح رفاه مردم منطقه و رشد و تعالی معنوی آنها فراهم ساخته است. قالیباف در ادامه گفت: با درک صحیح از نقش پارلمان‌ها و جایگاه دیپلماسی پارلمانی در تقویت روابط بین کشورها و تعمیق همکاری‌های بین‌المللی در حوزه آسیا و اکو، تأکید می‌کنم که مجلس شورای اسلامی ایران از همان ابتدا، از پیشنهاد مجلس ملی پاکستان برای تأسیس مجمع پارلمانی اکو به گرمی استقبال و به سرعت فرایند داخلی تصویب اساسنامه آن را نیز طی کرد. وی همچنین افزود: پارلمان‌های عضو اکو و به طور مشخص مجمع پارلمانی اکو می‌توانند نسبت به اقدامات اسلام‌هراسانه سازمان‌یافته‌ای که علاوه بر هدف قرار دادن ارزش‌ها و کرامت‌های متعالی دین مبین اسلام، آثار منفی اقتصادی و توسعه‌ای گسترده برای کشورهای اسلامی و کشورهای عضو اکو به همراه داشته است؛ واکنش‌‌های جمعی از خود نشان دهند و پشتیبانی‌های تقنینی لازم را از قربانیان این دسایس شیطانی به عمل آورند.

سیدحسن خمینی: بار و توان اصلی کشور روی دوش جوانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از اهالی ورزش و جوانان گفت: وقتی پرچم یک کشور به اهتزاز در می‌آید، وقتی احساس قهرمانی به یک ملت دست می‌دهد، این می‌تواند قهرمانی را به حوزه‌های دیگر نیز تسری دهد. به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در ابتدای سخنان خود در دیدار با جمعی از اهالی ورزش و جوانان کشور که صبح دیروز در حرم امام برگزار شد، گفت: کماکان بار اصلی و توان اصلی کشور روی دوش جوانانی است که کم یا زیاد سرمایه‌های اصلی کشور هستند؛ ورزش نیز علقه مشترک بسیاری است و یکی از نشاط‌های جدی جامعه ماست. او بیان کرد: جوانان بزرگترین سرمایه ساز کشور هستند و صرفاً اگر موانعی را که خودمان ایجاد کرده‌ایم، برداریم خودشان این مملکت را خواهند ساخت. پتانسیلی که آنها دارند، فکرشان و فهمشان همین امر را گواهی می‌دهد. سیدحسن خمینی با بیان اینکه باید نسبت به جوان ایرانی خاضع باشیم، گفت: نسبت به جوانان سرزمین‌مان اعم از دختران و پسرانش امیدوار باشیم. آینده مال آنهاست و این نگاه را داشته باشیم که آنها حتماً بهتر از نسل‌های پیش از خود، کشور را خواهند ساخت و بهتر اداره خواهند کرد و ما بخواهیم یا نخواهیم این اتفاق خواهد افتاد.

اعطای درجه سرلشکری به خانواده شهید حجازی

سرلشکر پاسدار محمد باقری ر ئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در منزل شهید سردار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حکم سرلشکری این شهید گرانقدر را که به تصویب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمانده معظم کل قوا رسیده است، تقدیم خانواده ارجمند این  شهید کرد. به گزارش ایرنا، در متن حکم سرلشکر باقری به خانواده سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حسین زاده حجازی آمده است: مفتخر شدن شهید بزرگوار به درجه سرلشکری که به پاس احراز شایستگی‌ها و در اجرای اوامر مقام معظم فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله امام‌خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۲۸ تحقق یافت، موجب افتخار و مباهات است.

مراسم جداگانه برای بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: گرامیداشت مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد به‌صورت جداگانه در سراسر کشور برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سراسر کشور با حضور
قائم مقام، مدیران و رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی این شورا در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد. نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در ابتدای این همایش با توجه به اهمیت بزرگداشت یوم‌الله قیام ۱۵ خرداد ضرورت فراموش نشدن آن گفت: برنامه‌ها و اقدامات لازم باید برای هر دو مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد انجام پذیرد. در واقع بزرگداشت رحلت امام خمینی (رحمت‌الله علیه) به‌صورت جداگانه و قیام یوم‌الله ۱۵ خرداد نیز با ویژگی‌های منحصر به فرد خود به طور جداگانه برگزار شود. نصرت‌الله لطفی گفت: برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام راحل (قدس‌الله نفسه الزکیه) قطعاً یک وظیفه همگانی و اعتقادی است. وی تصریح کرد: به همین منظور، بزرگداشتی با همان شعاری که قبلاً اعلام شد، یعنی «گفتمان تحول» برای امامی که هم تحول خواه بود و هم تحول آفرین و به معنای واقعی کلمه، اسوه قیام‌الله بود، برگزار خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7643/2/578596/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها