لواندوفسکی از مولر رد شد



هفته سی‌وچهارم و پایانی رقابت‌های بوندس لیگا شنبه شب برگزار شد و بایرن مونیخ که میزبان آگسبورگ بود 5-2 پیروز شد. در این بازی لواندوفسکی که هفته پیش به رکورد 40 گل زده گرد مولر رسیده بود، بسیار بی‌تاب بود برای گلزنی و در نهایت در دقیقه 90، گل پنجم تیمش را وارد دروازه حریف کرد. لواندوفسکی با این گل، تعداد گل‌های خود را به‌عدد 41 رساند تا رکورد گرد مولر افسانه‌ای را بشکند. وی با این گل ضمن کسب عنوان آقای گل مسابقات، برترین گلزن تاریخ پیکارهای بوندس لیگا لقب گرفت. لواندوفسکی بعد از این موفقیت گفت: «حس شگفت‌انگیزی دارم. بسیار خوشحالم. فکر می‌کنم اتفاقی بسیار خاص رقم خورد و یک لحظه تاریخی در دوران فوتبالم ثبت شد. وقتی آدم 90 دقیقه بازی می‌کند و هر کاری می‌کند، درست نمی‌شود و بعد آخرین لحظه پیش می‌آید و به گل می‌رسد، واقعاً باورنکردنی است. این اتفاق مثل داستان‌های علمی تخیلی بود.»
لوا بعد از بازی سراغ «اوشی مولر»، همسر گرد مولر که در ورزشگاه حضور داشت، رفت و ستاره 32 ساله تی شرت خود را که روی آن نوشته شده بود «گرد مولر تا ابد» را به همسر اسطوره تقدیم کرد. لوا گفت: «این تی شرت هدیه ای به رسم احترام به بمب افکن بایرن و ژرمن هاست.»
در دیگر دیدار بورسیا دورتموند در مصاف با بایرلورکوزن با نتیجه 3-1 پیروز شد تا با حضور در رده سوم به کار خود در این فصل پایان دهد. لایپزیگ در مصاف با یونیون برلین هم 2-1 شکست خورد تا شاگردان ناگلزمان با 65 امتیاز کار خود را در رده دوم به پایان برساند. در دیدارهای انتهای جدول بوندس لیگا هم وردربرمن که برای بقا نیاز به پیروزی داشت با نتیجه 4 بر 2 مغلوب بورسیا مونشن گلادباخ شد تا با توجه به پیروزی کلن مقابل شالکه، این تیم راهی بوندس‌لیگای دو شود. با این نتایج شالکه و وردربرمن به‌صورت مستقیم به بوندس‌لیگای دوم سقوط کردند و اف‌سی کلن راهی پلی‌آف شد تا حریف تیم سوم بوندس‌لیگای دو شود. بایرن‌مونیخ قهرمان شد. لایپزیگ، دورتموند و ولفسبورگ سهمیه لیگ‌قهرمانان‌ اروپا را به‌دست آوردند. اینتراخت فرانکفورت و بایرلورکوزن سهمیه لیگ اروپا را کسب کردند و یونیون‌ برلین سهمیه لیگ‌کنفرانس اروپا را به‌دست آورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/18/577786/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها