مرگ 6 کارگر در 3 حادثه


گروه حوادث / دو روز نخست هفته جاری با چهار حادثه مرگبار برای کارگران در گوشه و کنار کشور همراه بود   که در این حوادث 6 کارگر قربانی و 9 نفر نیز مصدوم شدند.

در یکی از این حوادث که بعد از ظهر شنبه رخ داد دو کارگر بر اثر ریزش کوه در دهانه تونل آزاد راه تهران شمال جان باختند.
امیر عباس پور معاون امداد و نجات هلال احمر البرز در تشریح حادثه مرگبار در پروژه آزادراه تهران- شمال گفت: حدود ساعت 3 بعد‌از ظهر روز شنبه در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس در روستای کوشکک و در تونل شماره ۳۲ مسیر آزادراه تهران- شمال ریزش سنگ رخ داد که بر اثر آن دو کارگر زیر آوار حبس شدند. یک کارگر نیز مصدوم شده بود که خود را نجات داد اما دو نفری که در زیر آوار حبس شده بودند جان باختند و جسد آنها از زیر آوار بیرون آورده و به عوامل انتظامی تحویل داده شد. پس از این حادثه چهار تیم از هلال احمر در منطقه حاضر شدند.
 محمدباقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز نیز گفت: ساعت ١٤:٥٥ شنبه اول خرداد ۱۴۰۰، حادثه ریزش کوه در دهانه تونل احداثی آزادراه البرز، کرج-دو آب (شهرستانک) محور کرج به کندوان، ابتدای روستای کوشکک به هلال‌ احمر اعلام شد که در پی این حادثه یک نفر از ناحیه سر دچار جراحت شد و دو نفر هم جان خود را از دست دادند. وی ادامه داد: ۴ تیم عملیاتی هلال‌احمر به همراه سگ‌های تجسس به محل حادثه اعزام شدند که ابتدا پیکر یکی از جانباختگان را رهاسازی کرده و سپس پیکر دیگر فرد گرفتار هم توسط سگ‌های تجسس هلال‌ احمر کشف شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز تصریح کرد: در نهایت حدود ساعت ۲۳ شنبه، با تلاش چند ساعته نیروهای امدادی و عملیاتی هلال‌احمر پیکر دومین فرد جان باخته در این حادثه هم رهاسازی و پایان عملیات اعلام شد.
سعید شهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال درباره جزئیات حادثه به ایرنا گفت: علت حادثه در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال، سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه در بیرون دهانه تونل بود و ریزش تونل رخ نداده است. در اثر حادثه جدا شدن و سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه واقع در جنوب تونل ۳۳/۱ منطقه ۲ آزاد راه تهران - شمال ۲ نفر از کارگران، (یک نفر راننده بیل مکانیکی و یک نیروی اجرایی) جان خود را ازدست دادند. وی توضیح داد: این حادثه در اثر عملیات اجرایی نبوده و بیرون از محدوده تونل اتفاق افتاده است که یک اتفاق غیر قابل پیش‌بینی و حادثه تلقی می‌شود.
2 کارگر در دیگ بخار جان باختند
دو کارگر یک واحد تولیدی چسب در شهرصنعتی قزوین به علت بی‌احتیاطی در دیگ بخار سقوط کردند و جان باختند.
به گزارش ایلنا، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با اعلام این خبر گفت: ۲ کارگر ۳۱ و ۳۴ ساله در یک کارخانه تولید چسب واقع در شهرستان البرز از ارتفاع به داخل دیگ مواد شیمیایی سقوط کرده و جان شان را از دست دادند. سه کارگر دیگر که در محل حادثه حضور داشتند با دیدن این اتفاق به یاری کارگران حادثه دیده رفتند، اما نتوانستند کمکی کنند و حتی درگیری آنها با مواد شیمیایی باعث شد تا خودشان مصدوم شوند.
مهدیخانی گفت: کارگران مصدوم برای درمان به بیمارستان شهید رجایی منتقل شده‌اند.
سقوط مرگبار دو کارگر معدن
سقوط دو کارگر معدن از ارتفاع 5 متری در آبقوی نیشابور منجر به مرگ آن‌ها شد.
مصطفی افشار نیک، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در این‌باره گفت: روز گذشته در پی تماس با مرکز ارتباطات اورژانس 115 نیشابور مبنی‌بر سقوط دو کارگر 48 و 33 ساله از ارتفاع حدوداً 5 متری در معدن آبقوی نیشابور پایگاه‌های اورژانس شهری و شهر فیروزه به محل حادثه اعزام شدند؛پس از رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مصدومین و تحویل از خودروسواری در محدوده روستای باغشن گچ و انجام معاینات اولیه مشخص شد که آنان فاقد هوشیاری، تنفس و ضربان قلب هستند که بلافاصله عملیات احیای قلبی ریوی آغاز شد؛ مصدومین  به مرکز آموزشی پژوهشی درمانی حکیم انتقال داده شدند، اما  با وجود تلاش کارشناسان اورژانس 115مصدومین بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند.
انفجار در مجتمع نارگستر اصفهان
 وقوع انفجار در مجتمع صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان اصفهان 9 مجروح برجا گذاشت.
غفور راستین، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان به ایرنا گفت: این حادثه ساعت 36 و 3 دقیقه بامداد یکشنبه رخ داد و پس از اعلام به اورژانس پیش بیمارستانی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار واحد امدادی از اورژانس و دو واحد امدادی هلال احمر به محل که  در شاهین‌شهر کیلومتر ۷ جاده علویجه بود اعزام شدند. در این حادثه ۹ مرد مصدوم و پس از دریافت خدمات اولیه درمانی به بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر منتقل شدند. علت بروز این حادثه در دست بررسی است.
مجتمع صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان اولین تولیدکننده و توزیع کننده مواد نورافشانی بی‌خطر در کشور و مواد ناریه تجاری صنعتی در ایران زیرنظر شورای امنیت کشور، ارگان‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار مواد ناریه است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/17/577777/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها