دیگه چه خبر


رد شایعه بازداشت نظامیان ارمنستان در ایران

   خبر اول اینکه، سفارت تهران در ایروان ادعای برخی رسانه‌های ارمنستانی  را درباره بازداشت نظامیان این کشور در ایران  رد کرد.
به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش «رادیو جمهوری ارمنستان»، سفارت ایران در ارمنستان با رد گزارش‌هایی درباره ادعای حضور ۱۶۰ نظامی ارمنستانی در ایران و بازداشت آنها توسط ایران همچنین اعلام کرد: «شایعات درباره اینکه ۱۶۰ نظامی ارمنستانی هم اکنون در ایران هستند و طرف ایرانی برای استرداد آنها پیش شرط‌هایی تعیین کرده، نادرست و بی‌اساس است».پیش از این برخی رسانه‌های ارمنستانی گزارشی منتشر کردند مبنی بر اینکه این ۱۶۰ نظامی ارمنستان در جریان جنگ ۴۴ روزه (با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی) وارد مرز ایران شده بودند و ایران آنها را دستگیر کرده است.این ادعاها در شرایطی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی با همسایگان خود دارد و همواره در جریان جنگ اخیر بر سر منطقه قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر لزوم اجتناب از جنگ و گفت‌وگو تأکید کرده است.

اعلام نگرانی امریکا از قدرت پهپادی ایران

  خبر دیگر اینکه،«فرانک مک کنزی»، فرمانده نیروهای امریکایی در خاورمیانه و آفریقا که به عراق سفر کرده است، در اظهاراتی ضمن اذعان به قدرت پهپادی ایران اعلام کرد، امریکا باید اقدامات بیشتری برای مقابله با پهپادهای کوچک ایران انجام دهد.
به گزارش فارس، مک کنزی در خصوص قدرت پهپادی ایران گفت: ایران در سال‌های آینده قدرت خود را در این بخش افزایش خواهد داد و از پهپادهای کوچک در سطحی گسترده‌تر استفاده خواهد کرد. او افزود: ما سخت در تلاش برای جبران ضعف‌های خود به منظورمقابله مؤثر با پهپادها هستیم. پهپادهای کوچک و ارزان قیمت، به سختی شناسایی می‌شوند و شکست آنها مشکل است. تلاش‌ها برای یافتن راه‌هایی جهت قطع ارتباط و کنترل بین پهپاد و اپراتور آن، بهبود حسگرهای رادار برای شناسایی سریع تهدید هنگام نزدیک شدن و یافتن روش‌های مؤثر الکترونیکی و جنبشی برای پایین آوردن این پهپادها در جریان است.

جنایات استکبار سرفصل کتاب های درسی می‌شود؟

  دست آخر اینکه، طرح الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات استکبار جهانی درکتاب های درسی مدارس و دانشگاه‌ها اعلام وصول شد.
به گزارش ایرنا در جلسه علنی روز یکشنبه طرح‌ استفساریه ماده ۶۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و الزام دولت به تعیین سرفصل جنایات استکبار جهانی درکتاب های درسی مدارس و دانشگاه‌ها اعلام وصول شد.همچنین طرح‌ اجرای پروژه‌های ریلی با تهاتر نفت خام، اصلاح مواد ۱۸۲ و ۱۸۴ آیین‌نامه داخلی مجلس و اصلاح مواد ۳۶۸ و ۴۳۵ قانون آیین‌ دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی به‌صورت عادی اعلام وصول شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7635/3/577725/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها