اخبار



مشکل زمین تمرین تیم ملی در کیش حل شد

تیم ملی فوتبال ایران روزهای ۴ تا ۱۱ خرداد اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی در بحرین را در جزیره کیش برگزار خواهد کرد. این در حالی است که پیش از این عنوان شده بود امکانات این جزیره از جمله زمین چمن آن برای برگزاری این اردو شرایط مناسبی ندارد اما تلاش‌ها برای بهبود شرایط صورت گرفته است. جعفر آهنگران، مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: «اخیراً بازدیدی از این زمین‌ها داشتم و هم در زمین شماره یک و هم زمین شماره دو مشکل به طور کامل برطرف شده است. در بازدیدی هم که آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از این زمین‌ها داشتند عنوان شد که مشکلی برای برگزاری تمرینات تیم ملی وجود ندارد. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته زمین‌ها قبل از برگزاری اردوی تیم ملی آماده خواهند شد. در حال نهایی کردن تفاهمنامه‌ای با فدراسیون فوتبال هستیم تا مجموعه ورزشی المپیک کیش را در اختیار این فدراسیون قرار دهیم.»

کمالوند در سایپا ماندنی شد

پس از شکست تیم فوتبال سایپا مقابل پیکان، فراز کمالوند که به تازگی هدایت نارنجی پوشان را برعهده گرفته بود از سمتش کناره‌گیری کرد و حتی در مصاحبه با ایسنا اعلام کرد دیگر به سایپا برنمی‌گردد. با این حال ظهر دیروز جلسه هیأت مدیره باشگاه سایپا با حضور کمالوند برگزار شد و در نهایت مقرر شد این مربی به کارش ادامه بدهد. تیم فوتبال سایپا در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در رده ۱۵ جدول قرار دارد. فراز کمالوند در این خصوص به میزان گفت: «علی‌رغم اینکه اصرار داشتم که در شرایط موجود از سایپا جدا شوم، اما اعضای هیأت مدیره عنوان کردند سایپا از این تصمیم در این مقطع آسیب می‌بیند و لطمه می‌خورد، اما نکته امیدوار‌کننده این بود که اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه شرایط موجود را درک کردند که کار سخت است و شرایطی که برای تیم رقم زده‌اند بسیار ناجوانمردانه است. تمام تلاشم را می‌کنم تا تیم سایپا در لیگ برتر بماند.»

مدارک پزشک مدنظر مجیدی رد شد

 یک روز قبل از برگزاری دربی 95، فرهاد مجیدی به‌دلیل اینکه ایفمارک، مدارک پزشکی سیدمحمد آقامحمدآبادی را برای نشستن روی نیمکت استقلال تأیید نکرد، به انتقاد از زهره هراتیان رئیس ایفمارک پرداخت. مجیدی گفته بود که چطور پزشک مدنظر او در زمان تیم امید روی نیمکت می‌نشسته، اما به‌دلیل آنکه مدرک پزشکی‌اش، دندانپزشکی است، اجازه نشستن روی نیمکت را ندارد. طبق استعلامی که منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از سازمان نظام پزشکی گرفته و این سازمان نیز پاسخ داده، مشخص شد دکتر سیدمحمد آقامحمدآبادی که مدارک پزشکی خود را از کشور آلمان گرفته، در دو مقطع بین سال‌های 89 تا 91 و 93 تا 94 مدرک دارای اعتبار داشته و اکنون این مدارک فاقد اعتبار است، اما مجوز دندانپزشکی و جراحی فک و صورت را به‌صورت دائمی دارد. با توجه به اینکه پزشکان تیم‌های فوتبال باید پزشک عمومی یا بالاتر باشند، این شخص امکان حضور روی نیمکت استقلال را ندارد.

پوگبا با پرچم فلسطین در اولدترافورد

سه‌شنبه شب منچستریونایتد در هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس به مصاف فولام رفت و به تساوی 1-1 رسید. این جدال در میان حضور برخی تماشاگران برگزار شد و به نوعی آخرین دیدار فصل منچستریونایتد در اولدترافورد بود. پوگبا در پایان این مسابقه اقدامی شایسته را به ثبت رسانید و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت. ستاره مسلمان منچستریونایتد در کنار بازیکن جوان این تیم «اماد دیالو» پرچم فلسطین را در ورزشگاه اولدترافورد به اهتزاز درآورد و حملات وحشیانه رژیم غاصب را محکوم کرد. همچنین در این بازی هواداران منچستر یونایتد پس از 400 روز به ورزشگاه اولدترافورد بازگشتند تا بازی تیم مورد علاقه‌شان را از نزدیک تماشا کنند. حضور تماشاگران در شرایطی بود که اغلب آنها بنرهایی اعتراضی علیه گلیزرها مالکان امریکایی این باشگاه داشتند. این اعتراض به‌صورت آرام در ورزشگاه صورت گرفت و دیگر از جنجال و شلوغ کاری در ورزشگاه خبری نبود.

خطای خطرناک جهانبخش روی ستاره گواردیولا

سه‌شنبه شب دیدار هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس برگزار شد و برایتون در خانه به مصاف منچسترسیتی رفت و در یک بازگشت بی‌نظیر مقابل یاران پپ به برتری 3-2 رسید. در این مسابقه علیرضا جهانبخش در ترکیب برایتون قرار گرفت و توانست 48 دقیقه بازی کند. او یک خطای بسیار سنگین نیز روی گوندوغان انجام داد که بسیاری عقیده داشتند باید کارت قرمز دریافت کند. در این مسابقه علیرضا جهانبخش عملکرد ضعیفی از خود به ثبت رساند و نتوانست موقعیت‌های زیادی روی دروازه منچسترسیتی خلق کند. او از سایت «هواسکورد» نمره 6.22 را کسب کرد و جزو بدترین بازیکنان زمین نام گرفت.

بیانیه ۴ باشگاه لیگ برتری در مورد تصمیمات انضباطی

 4 باشگاه لیگ برتری نساجی، نفت مسجدسلیمان، شهرخودرو و ذوب‌آهن طی یک بیانیه مشترک نسبت به برخی تحرکات انجام‌شده برای تغییر نتیجه مسابقه سایپا - پیکان از خود عکس‌العمل نشان داده‌اند که در بخشی از آن آمده: «فدراسیون فوتبال متولی و برگزارکننده مسابقات است و وظیفه دارد در کلیه تصمیماتش بی‌طرف بوده و منافع یک باشگاه را به سرنوشت سایر تیم‌ها ترجیح ندهد و به جدول آسیب نرساند. اخیراً در مسابقه سایپا - پیکان برای چند ثانیه یک بازیکن اضافه وارد بازی شده که طبق ماده 61 آیین‌نامه انضباطی مصوبه هیأت رئیسه مصداق بازیکن غیرمجاز را ندارد اما یک باشگاه ذینفع با توسل‌های متعدد به فدراسیون به‌دنبال تغییر نتیجه به نفع خود و دور زدن مقررات داخلی و اشاره به آیین‌نامه‌های دیگر کشورهاست و در حال تنگ کردن عرصه بر کمیته محترم انضباطی فدراسیون هستند و تصمیمات یک کشور دیگر را مثال می‌زنند و در مجموع اخبار خوبی از دخالت برخی مسئولان در این موضوع به گوش نمی‌رسد و شائبه جانبداری از یک تیم خاص را ایجاد می‌کند. هشدار می‌دهیم یکپارچگی مسابقات را فدای موارد خارج از روال نکنید و می‌خواهیم که کمیته انضباطی صلابت و بی‌طرفی خود را حفظ کند و انتظار رأی عادلانه و منطبق بر مقررات داخلی را داریم.»

روز به یادماندنی برای فوتبال ایران در آسیا

توئیتر رسمی جام ملت‌های آسیا با انتشار پستی از روز به یادماندنی فوتبال ایران نوشت. AFC در این پست به مرور تاریخ پرداخت و نوشت: «امروز 19 می‌(29 اردیبهشت) روزی تاریخی و به یادماندنی در فوتبال ایران است. در چنین روزی در سال 1968 میلادی تیم ملی فوتبال ایران اولین قهرمانی اش در جام ملت‌های آسیا را جشن گرفت. نکته جالب‌تر این است که ایران بعد از 4 سال در چنین روز دومین قهرمانی آسیایی اش را جشن گرفت.» تیم ملی کشورمان در 3 دوره متوالی 1968، 1972 و 1976 جام ملت‌های آسیا قهرمان قاره کهن شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/14/577461/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها