تلاش وزارت اقتصاد برای واگذاری ‌سرخابی ها تا قبل از پایان دولت



فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و امور دارایی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سؤالی درباره بررسی موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی در کمیسیون اصل نود مجلس گفت: «واگذاری این دو باشگاه ملازماتی دارد و باید برای ارائه در بازار بورس استانداردهای مورد نظر بورس را به‌دست بیاورد و یک فرایند طولانی برای تطبیق شرایط آن با نیازمندی‌های بازار سرمایه وجود دارد و اکنون این موضوع مراحل پایانی خود را طی می‌کند.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «از سوی دیگر باید درباره واگذاری باشگاه‌های بزرگ ورزشی مانند استقلال و پرسپولیس تمام جوانب سنجیده شود و این موضوع مراحل آخر خود را طی می‌کند و اگر هیأت واگذاری دو نکته اعلامی سازمان بورس و اوراق بهادار را رفع کند، این دو باشگاه آماده واگذاری خواهد بود. البته اکنون نمی‌توان زمان این واگذاری را اعلام کرد اما تلاش داریم تا واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این دولت انجام شود.»
پژمانفر: در نحوه واگذاری سرخابی‌ها اشکالاتی وجود دارد
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اصل ۹۰ با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، اظهار داشت: «اشکالاتی در ارتباط با نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هست. ما اصل واگذاری را کار خوب و قانونی می‌دانیم که باید صورت بگیرد، اینکه دو تیم را در این وضعیت نگه داشته‌اند باید از این شرایط عبور کنیم. ما از وزیر ورزش خواستیم در خصوص شکل و نحوه واگذاری سرخابی‌ها به ما توضیح دهند؛ اینکه آیا واگذاری در چارچوب قانون هست یا خیر؟ یک سری اشکالاتی را مطرح کردیم و توضیحاتی خواستیم که باید مستندات را به‌صورت مکتوب به ما اعلام کنند تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم. ما یکی دو هفته به آنها فرصت دادیم تا ادله خود را در این شکل واگذاری به ما ارائه بدهند.»
او در خصوص اینکه برای واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی مجوز لازم است، عنوان کرد: «این مجوز باید براساس مستندات صورت بگیرد. وزارت ورزش اعلام کرد که در حال حاضر کار خصوصی‌سازی به این وزارتخانه ارتباطی ندارد و در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی و خصوصی‌سازی است اما ما نسبت به وظایف وزارت ورزش در خصوص واگذاری سؤالاتی داشتیم. در جلسه با وزیر ورزش، او مستنداتی همراه نداشت اما ما نسبت به خصوصی‌سازی پیگیر هستیم و سؤال ما این است که برای واگذاری ۱۵ درصد از سهام دوباشگاه چه مستنداتی دارند؟» نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که بارها وزارت ورزش اعلام کرده استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار می‌کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده، تصریح کرد: «یکی از اشکالات این است که آنها چندین سال فرصت داشتند چرا این موضوع به تأخیر افتاده است و حالا که دولت در حال واگذاری است در این مقطع می‌خواهند این کار را انجام دهند؟ بردن دو باشگاه در بورس در صورتی مهیا می‌شود که وضعیت تراز آنها مثبت باشد. سؤال این است آیا واقعاً آنها درآمدی دارند؟ ما تلاش می‌کنیم آنها کار غیر قانونی انجام ندهند و ما هم مانعی برای واگذاری قانونی نباشیم.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/14/577459/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها