واکسیناسیون بیماران خاص در چهار نقطه تهران




با راه‌اندازی چهار مرکز تلقیح واکسن کرونا در بیمارستان‌های غیرکرونایی ویژه واکسیناسیون بیماران خاص و صعب‌العلاج، واکسیناسیون این افراد شتاب بیشتری می‌گیرد.
به‌گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، فرمانده عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران در مراسم بهره‌برداری و بازدید از مرکز واکسیناسیون بیماران خاص بیمارستان مهدیه در جنوب تهران، افزود: البته تا قبل از استقرار این مراکز بسیاری از بیماران خاص اولویت دار که در سامانه‌های الکترونیکی دانشگاه ثبت‌نام کرده بودند واکسینه شده‌اند، اما با راه‌اندازی این مراکز امر واکسیناسیون بیماران خاص شتاب بیشتری می‌گیرد.
علیرضا زالی با تأکید بر اینکه برای واکسیناسیون بیماران خاص باید احتیاط و ملاحظات بیشتری در نظر گرفته شود، گفت: از آنجا که باید مراکز واکسیناسیون این افراد با یک پس زمینه بیمارستانی تأسیس تا غربالگری ابتدایی و علائم حیاتی‌شان ثبت شود تصمیم بر این شد که واکسیناسیونشان در محیط‌های بیمارستانی انجام شود.
وی گفت: با راه‌اندازی این ۴ مرکز واکسیناسیون بیمارستان مهدیه در بخش جنوبی و جنوب شرق تهران، بیمارستان طرفه که بیمارستان تخصصی چشم است، بیمارستان اشرفی اصفهانی در حالت عادی هم به بیماران خاص تعلق دارد و در بخشی از بیمارستان امام حسین در شرق تهران واکسیناسیون بیماران خاص با شتاب بیشتری صورت می‌گیرد و تلاش بر این بوده که زبده‌ترین نیرو‌های کادر درمانی را برای تلقیح واکسن بیماران خاص انتخاب کنیم.
زالی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ هزار بیمار خاص در تهران واکسینه شده‌اند، گفت: پیش‌بینی ما این است که باید تا ۳۵۰۰۰ پیش برویم؛ در بعضی از بیماران خاص مانند بیماران هموفیلی تالاسمی واکسیناسیون به‌صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و از دیروز هم واکسیناسیون بیماران دیالیزی شتاب بیشتری گرفته است و امروز هم در این بیمارستان بیماران پیوندی مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/5/577421/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها