اخبــــار




رایزنی های ظریف در ایرلند

وزیر امور خارجه روابط ایران و ایرلند را با اهمیت خواند و از تمهیدات ایرلند در زمینه بازگشایی سفارت این کشور در تهران و اعزام سفیر استقبال کرد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف که در سومین ایستگاه از تور اروپایی خود به ایرلند سفر کرده است با «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند دیدار و در‌خصوص موضوعات مهم روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.
وی علاقه‌مندی کشورمان در خصوص تداوم رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی بخصوص در زمینه‌های کشاورزی، فناوری اطلاعات و علوم و فناوری بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد. وزیر خارجه ایرلند نیز در این دیدار علاقه‌مندی کشورش برای ارتقای همکاری‌های فیمابین همچنین بهره‌گیری از ظرفیت عضویت غیر دائم شورای امنیت و تسهیلگر قطعنامه ۲۲۳۱ برای همکاری‌ها را اعلام کرد.
آخرین تحولات مربوط به گفت‌و‌گوهای وین، تحولات اخیر در فلسطین و تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری همه‌پرسی در فلسطین اشغالی و با حضور همه فلسطینی‌ها از هر دین و آیین، تحولات در یمن، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه و قره‌باغ و همچنین موضوعات مربوط به روند مقابله و درمان کرونا و نیز واکسن از دیگر موضوعات مورد گفت‌و‌گو و تبادل نظر دو وزیر امور خارجه در این دیدار بود. ظریف با رئیس جمهور ایرلند هم دیدار کرد.

واعظی: نامزدهای انتخاباتی به جای سیاه‌نمایی برنامه‌ ارائه کنند

رئیس دفتر رئیس جمهوری از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواست تا با پرهیز از تهمت‌زدن و سیاه‌نمایی، برنامه‌ها و توانایی‌های خود را به مردم و افکار عمومی ارائه کنند.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی با بیان اینکه همه سلایق که نظام و قانون اساسی را قبول دارند و به قوانین کشور احترام می‌گذارند بهتر است در انتخابات نماینده داشته باشند، ابراز امیدواری کرد که همانند اقبال خوبی که در نام‌نویسی و ثبت نام داوطلبان شاهد بودیم، افراد تأیید شده از سوی شورای نگهبان هم مورد قبول مردم باشند و مردم خواسته‌ها و مطالبات خود را در یکی از نامزدهای تأیید شده ببینند.
واعظی در پاسخ به سؤالی درباره درخواست مرخصی سه عضو هیأت دولت که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شده‌اند، گفت: دولت در انتخابات نماینده‌ای ندارد. سه عضو دولت هم مانند بقیه سیاستمداران با توجه به شرایط کشور، بر‌اساس بررسی‌هایی که کردند تصمیم گرفته‌اند.
او ادامه داد: هنوز نامه‌ای از آقایان همتی و شریعتمداری دریافت نکردیم اما آقای جهانگیری مسأله مرخصی را مطرح کرد که آقای رئیس جمهوری باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

تصویب یک فوریت لایحه کرامت و حمایت از زنان

نمایندگان مجلس یک فوریت لایحه کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تصویب کردند.
به گزارش ایسنا، علی فرهادی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در توضیح تقاضای دولت برای تصویب یک فوریت این لایحه گفت: نگاه اسلام به زن و احترام به زن در قرآن و جایگاه آن برای همه روشن است در این لایحه بر انجام وظایفی تأکید و برخی خلأ‌ها مرتفع شده، از جمله موارد مورد اشاره در این لایحه وظایف اداری دستگاه‌ها، حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست و تحصیل در مدارس شبانه‌روزی، معافیت از هزینه‌های اداری دادرسی، ایجاد دفاتر حمایت از زنان و توجه به نیازهای زنان در فضای شهری است. به گفته وی توسعه روستاها و مراکز تفریحی مخصوص زنان و تعریف وظایف هر یک از دستگاه‌ها در حمایت از زنان و شناسایی اشکال مختلف قاچاق، مهاجرت و آوارگی نیز در این لایحه قید شده است.
در این لایحه دستگاه‌ها موظف شدند که جبران خسارات و تأمین خسارات کنند و به طور کلی تأکیداتی برای توجه به زنان شده است.محمد باقر قالیباف رئیس مجلس هم در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مجلس شورای اسلامی برای حفظ کرامت زنان، حمایت از حقوق آنان و ایجاد سپر حمایتی قانونی در برابر خشونت علیه بانوان، فوریت لایحه «حفظ کرامت و امنیت زنان در برابر خشونت» را تصویب کرد.تصویب نهایی و اجرای این قانون بخش مهمی از خلأهای قانونی برای دفاع از حقوق مسلم بانوان را برطرف خواهد کرد.»
در جلسه علنی دیروز مجلس، نمایندگان با ارجاع گزارش تخلفات و عملکرد استانداری خوزستان به قوه قضائیه موافقت کردند. نمایندگان مجلس همزمان با تقاضای تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه موافقت کردند. حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا به عنوان نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص در این رابطه گفت: استان کرمانشاه در زمان جنگ بیش از ۱۲۰۰ بار موشک‌باران شده و متأسفانه امروز جزو بیکارترین استان‌های کشور است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7632/2/577407/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها