ضرب شست موشکی مقاومت فلسطین به جنایات صهیونیست‌ها

قیام غزه


زهره صفاری/ حملات بیرحمانه رژیم غاصب صهیونیستی برای پنجمین روز پیاپی در فلسطین اشغالی و نوار غزه، آمار شهدای فلسطینی را به دست‌کم 119 نفر و 830 مجروح رسانده است. براساس آخرین آمارها از این تعداد 31 نفر کودک و 19 نفر زنان فلسطینی هستند که در موشک باران رژیم صهیونیستی جان باختند.
به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، این حملات که در آستانه جشن ملی اشغالگری اسرائیل در مسجدالاقصی و با حمله به نمازگزاران فلسطینی آغاز شد، خلاف تصور مقامات رژیم صهیونیستی و همپیمانانش با پاسخ قاطعانه و باران موشک‌های مقاومت فلسطین، خسارت شدیدی را به مناطق صهیونیست نشین وارد آورد. حضور بیش از 100 هزار فلسطینی در نماز عید فطر در مسجدالاقصی نیز نشانه‌ای دیگر بر شکست تهدیدات اسرائیل علیه فلسطین بود.
بنا به اعلام منابع فلسطینی، در دو روز گذشته صهیونیست‌ها «بانک ملی اسلامی» و یکی از مراکز مقاومت فلسطین در جنوب غزه را بمباران کردند که پیامد آن بمباران شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور باریکه غزه با راکت‌های مقاومت بود. اما این پایان تهدیدات مقاومت برای اسرائیل نبود بلکه با کشته و مجروح شدن زنان و کودکان بیگناه فلسطینی در بمباران‌های مناطق شمالی و جنوبی غزه، مقاومت فلسطین در حملاتی بی‌سابقه با 500 راکت و موشک سراسر سرزمین‌های اشغالی و بویژه تل آویو و عسقلان را موشک باران کرد. بنا به اعلام ارتش اسرائیل در این حملات 5 اسرائیلی کشته و ده‌ها تن مجروح شده‌اند. در همین حال با تعطیلی فرودگاه اسرائیل، حریم هوایی مناطق اشغالی نیز در اختیار مقاومت فلسطین قرار گرفت.
 شبکه ماهواره‌ای الاقصی نیز در توئیتی اعلام کرد گردان عزالدین الاقسام شاخه نظامی حماس با یک پهپاد انتحاری کارخانه مواد شیمیایی شهر «نیراوز» را هدف قرار داده است. حمله‌ای که پس از آن، رسانه‌های اسرائیل استفاده حماس از پهپاد انتحاری حامل مواد شیمیایی را یک غافلگیری عنوان کردند. در همین حال «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی مسلمانان جهان و اعراب و همه آزادگان را به تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از مسجدالاقصی و غزه و تأیید حق حاکمیت فلسطینی‌ها بر سرزمین خود فراخواند.
بیم و هراس از آغاز حمله زمینی
«بنیامین نتانیاهو» در آخرین گفت‌و‌گویش از تداوم حملات ارتش صهیونیستی در دو جبهه باریکه غزه و شهرهای اسرائیل تا بازگشت آرامش و امنیت به سرزمین‌های اشغالی گفت: «جبهه نخست جنگ، باریکه غزه است و حملات به این منطقه با قدرت ادامه دارد. کاری می‌کنیم که حماس و گروه‌های دیگر فلسطین هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند. جبهه دوم نبرد ما جنگ در شهرهای اسرائیل است که پلیس و دیگر دستگاه‌های امنیتی پشتیبان ارتش خواهند بود.» اما با‌وجود این رجزخوانی‌ها درباره جنگ زمینی علیه غزه، «هیلدا زیلبرمن»، سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرد: «نیروهای ارتش اسرائیل وارد غزه نشدند اما ما دستور آماده باش داریم. تاکنون 1800 راکت از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده که 430 تای آنها اصابت کرده است.» در همین حال یک منبع امنیتی اسرائیل نیز اخبار مربوط به نفوذ ارتش این رژیم به نوار غزه را تکذیب و آن را اشتباه مترجم عنوان کرده است. به گزارش ایرنا رسانه‌های اروپایی فضای داخلی اسرائیل را نیز پرتنش عنوان کرده‌اند. به طوری که درگیری‌ها میان هواداران راست افراطی اسرائیل با اقلیت عرب در برخی شهرها سبب شده است «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی نسبت به‌خطر بروز جنگ داخلی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دهد.
«خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین نیز پس از کری‌های اسرائیل برای جنگ زمینی با تهدیدی مستقیم به اسرائیل اعلام کرد: «ارتش اسرائیل در گذشته عملیات نظامی زمینی را تجربه کرده و تبعات زیانبار آن را به چشم دیده است.»
وی درباره احتمال مداخله حزب‌الله نیز گفت: «هر طرفی بخواهد می‌تواند درباره این مورد تصمیم بگیرد. حماس و گروه‌های فلسطینی پیچیدگی اوضاع را درک می‌کنند. ما از هیچ کس درخواست مداخله نداریم اما امیدواریم همه به این نبرد وارد شوند. آتش بس زمانی خواهد بود که اسرائیل از مسجدالاقصی عقب نشینی کند، شهرک نشین‌ها مناطق را ترک و تعدی به مردم غزه و اخراج ساکنان محله «شیخ جراح» را به پایان برسانند. نخست‌وزیر اسرائیل در بحران کنونی به‌صورت فزاینده در حال غرق شدن است. توافق‌های عادی‌سازی نیز ضعف موضع عربی و خالی کردن پشت فلسطینی‌ها را نشان می‌دهد اما ما متکی به خودمان هستیم.» این در حالی است که به‌گفته رسانه‌های اسرائیلی تاکنون سه راکت از لبنان به اسرائیل شلیک شده است.
«المیادین» به نقل از «ابوحمزه» سخنگوی گردان‌های القدس شاخه نظامی حماس نوشت: «نبرد زمینی کوتاه‌ترین مسیر برای رسیدن به پیروزی قطعی است.» «محمد دحلان» رهبر فلسطینی جدا شده از جنبش فتح نیز بر شکست دوباره «نتانیاهو» تأکید کرد و غزه را گورستان او خواند. به نوشته روسیا الیوم، هزینه فعالیت‌های نظامی اسرائیل در این چند روز حمله از 200 میلیون دلار عبور کرده است که آسیب جدی به فعالیت‌های اقتصادی این رژیم وارد می‌کند. این رژیم در هراس از خسارت بیشتر تاکنون تجهیزات مقاومت میدان گازی «تمار» را نیز تعطیل کرده است.
سنگ‌اندازی امریکا برای فلسطین و واکنش‌های جهانی
رئیس جمهوری امریکا در برابر حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی در تماس با «نتانیاهو» از او خواست درگیری را دیر یا زود تمام کند. این در حالی است که با‌وجود هشدار بروز یک جنگ تمام عیار از سوی سازمان ملل و اخطار دادستان ارشد دادگاه کیفری لاهه برای تحقیقات از افراد دخیل در درگیری‌های اخیر تحت عنوان جرایم جنگی و موافقت 14 کشور از 15 عضو شورای امنیت برای صدور بیانیه درباره فلسطین، امریکا آن را در مقطع فعلی غیرسازنده خوانده و با آن مخالفت کرده و به نوشته «روسیا الیوم»، نماینده دائم امریکا در سازمان ملل از برگزاری جلسه علنی بررسی وضعیت در اسرائیل و نوار غزه در روز یکشنبه خبر داد. از طرفی با توجه به حمایت کامل وزیر دفاع امریکا از اسرائیل، اسکای نیوز عربی نیز به نقل از «جان کربی»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا از خروج هوایی 120 نیروی نظامی امریکا از اراضی اشغالی خبر داد. اختلاف نظرها درخصوص موضع امریکا درباره فلسطین در کنگره این کشور نیز خود را نشان داد به‌طوری که تاکنون 25 نفر از اعضای کنگره امریکا با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه امریکا، اقدامات اسرائیل را جنایت جنگی خوانده‌اند.
«اگنس کالامار» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به تهدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به انجام حملات بیشتر علیه غزه، با یادآوری آمار شهدای آن، افزود: بهای حملات را در درجه اول غیرنظامیان می‌پردازند.
در این بین چین با ابراز تأسف از سنگ اندازی‌های امریکا در شورای امنیت در موضوع فلسطین خواستار تشکیل فوری نشست شد.
در این میان با‌وجود تأکید برخی کشورهای بزرگ، مسلمان، عرب و آفریقایی مانند روسیه، ترکیه، اردن، آفریقای جنوبی و مصر به پایان حملات بیرحمانه صهیونیستی به فلسطین، اروپایی‌ها نیز موضع محکمی علیه اسرائیل نشان ندادند. به نوشته العالم، گرچه «امانوئل مکرون» از بروز درگیری‌ها ابراز نگرانی کرده است اما هر گونه تظاهرات مردمی در حمایت از فلسطین در فرانسه ممنوع اعلام شد. دولت آلمان نیز از اسرائیل حمایت کرد و سخنگوی «آنگلا مرکل» حملات غزه به شهرهای اسرائیل را محکوم کرد.
مازیا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم اعلام کرده که مسکو با همه بازیگران خارجی مربوطه برای توقف مناقشه اسراییل و فلسطین در تماس است.
در انگلیس، مردم لندن با وجود موضع مخالف دولت علیه فلسطین با حضور در خیابان‌ها این جنایت‌ها را محکوم کرده و دولت جانسون را به‌دلیل تولید سلاح برای اسرائیلی‌ها مورد نقد قرار دادند. دولت و گروه‌های مقاومت عراق نیز حملات اسرائیل علیه مردم غزه را محکوم کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7627/1/576938/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها