تیم فوتبال پرسپولیس بیست و پنجمین برد خود در شهرآورد ها را بدست آورد

صدرنشینی پرسپولیس با برد دربی 1400


­ گروه ورزشی/ این روزها خبرها حول چند محور است. انتخابات ریاست جمهوری که ماه آینده برگزار می شود. اخبار مربوط به کرونا که همچنان در سراسر جهان قربانی می گیرد و متأسفانه کشتار مردم بی گناه فلسطین و افغانستان که بازتاب زیادی داشته و واکنش بسیاری از چهره‌ها را نیز به همراه داشته است. اما دیروز کمی متفاوت نسبت به دیگر روزها بود. هوای بارانی و در دقایقی طوفانی تهران شرایط جوی خاصی را به وجود آورده بود و در این میان همه چشم انتظار نود و پنجمین دربی پایتخت بودند که از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی آغاز شد. دیداری که مانند 2 دربی قبلی بدون تماشاگر بود اما باز هم نفس‌ها را به شماره می‌انداخت. پرسپولیس در شرایطی در این مسابقه به میدان رفت که وضعیت تعدادی از بازیکنان این تیم به دلیل مصدومیت در هاله‌ای از ابهام قرار داشت ولی به غیر از امید عالیشاه که نرسید، محمد حسین کنعانی زادگان و سیامک نعمتی رسیدند تا با حضور عیسی آل‌کثیر، سرخ‌ها با همان ترکیب بازی با سپاهان به میدان بروند. فرهاد مجیدی هم در شرایطی ترکیب اصلی تیمش را انتخاب کرد که تصمیم گرفت روی فرشید اسماعیلی مصدوم ریسک نکند و این بازیکن از روی نیمکت بازی را آغاز کرد. همچنین با نظر مجیدی، شیخ دیاباته روی نیمکت نشست تا استقلال با زوج ارسلان مطهری و مهدی قایدی وارد زمین شود. در دربی95، این آبی پوشان بودند که بازی را تهاجمی آغاز کردند و دقیقه 3 قایدی داخل محوطه جریمه پرسپولیس پا به توپ شد اما در جدال بر سر تصاحب توپ، پای وحید امیری روی پای قایدی رفت که اعتراض آبی‌پوشان را به دنبال داشت ولی محمدرضا اکبریان داور دیدار اعتقادی به خطا و پنالتی نداشت. دقیقه 5 موقعیت دیگری نصیب استقلال شد که شوت مطهری توسط حامد لک دفع شد و در ادامه شوت قایدی در مقابل دروازه خالی و در موقعیت آفساید به اوت رفت. با گذشت دقایق ابتدایی، بازیکنان هر دو تیم رو به بازی فیزیکی و در مواردی خشن آوردند و جریان بازی مدام با سوت داور مسابقه متوقف شد. دقیقه ۱۶ استقلال روی کار تیمی و همکاری قایدی و وریا غفوری در داخل محوطه جریمه صاحب فرصت شد اما تعلل بازیکنان آبی‌پوش و رسیدن سرخپوشان، این موقعیت را از این تیم گرفت و در نهایت داور ضربه مطهری به سمت دروازه لک را در موقعیت آفساید تشخیص داد. در ادامه توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا اینکه دقیقه ۲۶، مهدی ترابی با یک شوت فنی از پشت محوطه جریمه دروازه محمد رشید مظاهری را تهدید کرد که توپ با اختلاف بسیار اندک از بالای تیر افقی به بیرون رفت. دقیقه ۳۰، مطهری جواب این شوت را داد که ضربه محکم او دقیقاً به جایی رفت که حامد لک قرار داشت. دقیقه ۳۵، همکاری سرخپوشان منجر به خلق موقعیت مناسبی شد؛ شهریار مغانلو در محوطه جریمه توپ را برای احمد نوراللهی کاشت که سیاوش یزدانی زودتر توپ را دفع کرد. در ادامه و با اینکه استقلال در حملات پرتعدادتر و خطرناک تر ظاهر می شد، موقعیت دیگری برای دو تیم به دست نیامد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم یحیی دو تغییر انجام داد که طی آن میلاد سرلک جایگزین کمال کامیابی نیا شد و فرشاد فرجی هم به جای سیامک نعمتی وارد میدان شد. حملات سرخ ها به این صورت ادامه یافت که دقیقه 55 امیری با حرکت سریع تا پشت محوطه جریمه استقلال پیش رفت که پاس در عرض او را مغانلو با مهار توپ و شوت روی پای زمینی زد و مظاهری آن را به صورت ناقص دفع کرد و عیسی آل‌کثیر با ضربه بغل پا توپ را وارد دروازه کرد. در این شرایط مجیدی تغییراتی را انجام داد و دقیقه 60 شیخ دیاباته به جای محمد حسین مرادمند و فرشید اسماعیلی به جای میلیچ به میدان آمدند تا خط حمله آبی‌ها تقویت شود. دقیقه 65 دیاباته در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد که چرخش و شوت محکم او از بالای دروازه به اوت رفت. در ادامه استقلال که بشدت به دنبال جبران گل خورده بود، دقیقه 80 داریوش شجاعیان را به جای مهدی مهدی پور به میدان فرستاد. دقیقه 82 علی شجاعی به جای مغانلو به میدان آمد. دقیقه 83 سانتر خطرناک قایدی از روی کرنر را مهاجم استقلال با ضربه سر زد که تو پس از دفع حامد لک به سیاوش یزدانی رسید که در ادامه ضربه سر او در آستانه ورود به دروازه پرسپولیس از روی خط توسط علی شجاعی دفع شد تا استقلال به گل نرسد و در ادامه نیز شوت راه دور داریوش شجاعیان با اختلاف زیادی از روی دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. در ادامه مجیدی تعویض‌های دیگری انجام داد و محمد دانشگر به جای عارف غلامی و آرمان رمضانی به جای مطهری به میدان آمدند تا از ضربات سر استفاده کنند. ضمن اینکه دقیقه 93 مهدی عبدی هم برای پرسپولیس به جای آل کثیر به میدان رفت. دقیقه 96 و پس از تکلی که محمد نادری روی پای سرلک رفت، بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند تا بازی برای لحظاتی به حاشیه کشیده شود و داور در این لحظه فرشاد فرجی را از پرسپولیس و غلامپور را هم از روی نیمکت استقلال اخراج کرد. این بازی در نهایت با نتیجه 1-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید تا قرمزها با 45 امتیاز به صدر جدول صعود کنند و گل محمدی هم اولین بردش در دربی‌ها را کسب کند.
3 برد با یک گل
علاوه بر دربی، دیروز 4 دیدار دیگر برگزار شد. گل گهر در سیرجان ذوب آهن را با تک گل نوید عاشوری (49) شکست داد و آلومینیوم اراک نیز با تک گل مرتضی آقاخان (51) از سد شهرخودرو گذشت. نساجی در مازندران میزبان فولاد بود و با تک گل حسین زامهران (13) به برتری رسید و دیدار تراکتور و صنعت نفت هم با تساوی 1-1 تمام شد. برای تراکتور محمد قادری (60) و برای صنعت نفت طالب ریکانی (98- پنالتی) گلزنی کردند.

برش

نظر ۵ کارشناس داوری: پنالتی بود

دربی ۹۵ دیداری پربرخورد بود و در دقایق پایانی جنجالی شد. بحث برانگیزترین صحنه این دیدار دقیقه 3 اتفاق افتاد. جایی که برخورد بین وحید امیری و مهدی قایدی در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت. به گزارش ایسنا، پیشکسوتان داوری در این خصوص چنین نظر دادند؛ نوید مظفری: «پنالتی بود.» رسول فروغی: «داور باید پنالتی اعلام می‌کرد.» جعفر خوشرو: «داور اشتباه کرد و پنالتی باید اعلام می‌شد.» حیدر سلیمانی: «خطا و پنالتی صورت گرفت.» تورج حق‌وردی: «امیری مرتکب پنالتی شد.»

حاشیه نگاری دربی95

سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس با 39 سال و 3 ماه و 10 روز به مسن‌ترین بازیکن تاریخ دربی تبدیل شد.
با وجود جلوگیری از حضور خبرنگاران در ورزشگاه آزادی، افراد متفرقه زیادی در جایگاه ویژه و خبرنگاران نشسته بودند.
مهدی ترابی با پوشیدن پیراهن منقش به عکس شهید محسن جعفری در مراسم قبل بازی شرکت کرد. مسعود ریگی هم با پوشیدن پیراهنی منقش به عکس یک شهید، یاد وی را گرامی داشت.
اعضای کادرفنی پرسپولیس با رفتن به سمت نیمکت استقلال با فرهاد مجیدی و دستیارانش خوش و بش کردند. در مقابل سرمربی استقلال به تنهایی سمت نیمکت پرسپولیس رفت و کریم باقری را در آغوش گرفت.
مصاف95 دو تیم پرسپولیس و استقلال با یک دقیقه سکوت و  قرائت فاتحه به یاد شهدای غزه و کودکان شهید افغان در حادثه تروریستی اخیر افغانستان آغاز شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7627/1/576936/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها