جدایی فراز از فرهاد


گروه ورزشی/ با پایان دور گروهی مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 2021، کاروان تیم فوتبال استقلال بامداد دیروز از عربستان به ایران بازگشت. استقلال که در گروه سوم با تیم‌های الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق همگروه بود، موفق شد به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود. صعود استقلال به دور حذفی اتفاقی شادی‌آور برای هواداران این تیم بود اما بلافاصله اخبار نگران کننده‌ای از این باشگاه منتشر شد. شایعاتی که در روزهای گذشته و در زمان حضور استقلال در عربستان و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا درخصوص جدایی یکی از اعضای کادرفنی این تیم مطرح شده بود، به واقعیت تبدیل شد و فراز کمالوند، مدیر فنی استقلال از این تیم جدا شد. در آن زمان کمالوند با انتشار عکسی از خودش و فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال و قلب آبی، به این موضوع واکنش نشان داد اما دیروز و پس از صحبت نهایی با فرهاد مجیدی و مدیران استقلال تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. کمالوند از سایپا که با ابراهیم صادقی قطع همکاری کرده، پیشنهاد سرمربیگری دریافت کرد و عصر دیروز به مدت یک فصل و نیم با سایپا قرارداد بست و به عنوان سرمربی سایپا معرفی شد. کمالوند درباره جدایی‌اش از استقلال گفت: «مجموعه سایپا در این مقطع با من صحبت کرد که به آنها کمک کنم. در این زمینه با فرهاد مجیدی و همچنین احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت کردم که جدا شوم. از باشگاه استقلال و مجیدی تشکر و برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. خوشحالم که با این تیم توانستیم در آسیا نتایج خوبی کسب کنیم و باعث خوشحالی هواداران شدیم.» پس از جدایی کمالوند از استقلال صحبت‌هایی در مورد دستیار جدید مجیدی و جایگزین کمالوند شد و در این بین شایعه‌های زیادی به راه افتاده که قرار است مجید نامجومطلق یک بار دیگر به کادر فنی استقلال اضافه شود. از سویی گفته می‌شود مجیدی تصمیم دارد یک مربی خارجی را به کادر فنی تیمش اضافه کند و در این بین مدیران استقلال ترفند جالبی برای رسیدن به این هدف دارند. با توجه ممنوعیت حضور مربی و بازیکنان خارجی در ایران، مدیران استقلال تصمیم دارند یک مربی خارجی به ایران بیاورند اما او فقط در تمرینات حضور خواهد داشت و روی نیمکت استقلال قرار نمی‌گیرد. فصل بعد و با لغو احتمالی قانون حضور خارجی‌ها، این مربی می‌تواند روی نیمکت استقلال بنشیند تا به این شکل استقلال بتواند قانون سازمان لیگ را دور بزند. در حال حاضر فرهاد مجیدی مشغول بررسی گزینه‌های مختلف است تا خیلی زود جانشین کمالوند را مشخص کند. جدایی کمالوند از استقلال خبر خوبی برای هواداران این تیم نیست اما خبر بدتر برای هواداران بسته شدن پنجره نقل و انتقالات این تیم است. فصل پیش و زمانی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال شد، میلیسیچ لکیچ را به کادر فنی این تیم اضافه کرد اما او به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از این تیم جدا شده و به فیفا شکایت کرد. حالا حکم این مربی صادر شده و استقلال به خاطر این حکم از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است. گفتنی است وکیل این مربی، وکیل شفر و هروویه میلیچ هم هست و باشگاه برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی باید با این وکیل سختگیر مذاکره کند. واضح است به محض واریز پول پنجره استقلال باز خواهد شد و این باشگاه مشکلی برای خرید بازیکن نخواهد داشت.
مددی: در جده تلاش می کردم مشکلات تیم برطرف شود
احمد مددی، مدیرعامل استقلال درخصوص انتقاداتی که درباره حضور او در عربستان مطرح شد، به سایت طرفداری گفت: «ما در جده باید به مسائل کلان می‌پرداختیم تا دغدغه‌های موجود به حداقل رسیده و یا مرتفع می‌شد. به لطف خدا و با همکاری کل کاروان استقلال و حمایت‌های همه‌جانبه هیأت مدیره که خودشان در تهران بودند اما دل‌شان با ما بود، توانستیم در به سرانجام رساندن برنامه‌ها و اهداف باشگاه کاملاً موفق باشیم. در واقع استقلال موفقیت خود را مرهون زحمات کل این عزیزان و بویژه دعاهای خیر هواداران فهیم و عاشق می‌داند و این افتخار بزرگ را با اقتدار به مردم عزیز ایران و  آبی دلان سرافراز در سرتاسر دنیا تقدیم می‌کند.  تاکنون AFC هیچ ابلاغیه‌ای درخصوص میزبانی به ما نداشته و بعد از روشن شدن شرایط و پیگیری لازم، اطلاع‌رسانی رسمی را انجام می‌دهیم.»

بــــرش
جزئیات شکایت دستیار سابق مجیدی و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال

نبوشا لکیچ مربی اهل کشور صربستان در خردادماه سال گذشته از تیم فوتبال استقلال جدا و به مسئولان این باشگاه هشدار داد تا مطالبات وی را پرداخت کنند. لکیچ طی یک نیم فصل از ژانویه 2020 (15 دی‌ماه) تا ماه مه 2020 (پایان ماه خرداد سال گذشته) با استقلال قراردادی  را به امضا رساند که طبق قرارداد باید ماهانه حقوق 3400 یورو دریافت می‌کرد. وی در 4 ماه آخر فعالیت خود در استقلال حقوقی از این باشگاه دریافت نکرد و رقمی معادل 14 هزار و 400 یورو از این باشگاه طلب داشت. این مربی در خردادماه سال گذشته با ارسال نامه رسمی به باشگاه، ضمن ابراز ناراحتی از رفتار استقلالی‌ها که قرارداد وی را نقض کرده، خواستار دریافت مطالباتش شد. لکیچ در خردادماه سال گذشته به باشگاه استقلال 15 روز وقت داد تا مبلغ مورد نظر را پرداخت کند اما این باشگاه با عدم پرداخت طلب این مربی باعث شکایت وی شد. حالا با گذشت حدود یک سال از آن نامه، این مربی ضمن پیگیری شکایت، پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را بست هر چند در این زمینه حق رسیدگی به پرونده و همچنین دیرکرد مطالبات وی نیز باید به لکیچ پرداخت شود. البته رقم مطالبات این مربی قابل پرداخت است و باشگاه استقلال تا زمان آغاز فصل نقل و انتقالات می‌تواند مطالبات وی را پرداخت کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7619/14/576110/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها