اخبار



مشترکان اینترنت ثابت از مرز ۱۰ میلیون عبور کردند

مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت تا پایان سال ۹۹، بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بوده اند که از فناوری‌های اینترنت پرسرعت، شامل ADSL ،VDSL ،FTTX و TD-LTE با سرعت‌های متفاوت بهره می‌برند. به گزارش ایسنا، طی سال‌های گذشته، روند استفاده از اینترنت از سرعت‌های کیلوبیتی در اینترنت دایل آپ، رفته‌رفته جای خود را به فناوری ADSL داد که سرعتی به مراتب بیش‌تر داشته و سرعت‌هایی تا ۵۲۱ کیلوبیت بر ثانیه و حتی ۱۶ مگابیت را هم پوشش می‌داد و اکنون نوبت فیبر نوری است که سرعت‌هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان آورد.
در حال حاضر، انواع سرویس‌های موجود اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت است که اینترنت‌های‌ ADSL ،VDSL  و FTTX را شامل می‌شود؛ این دسته به یک مکان مشخص و محدوده جغرافیایی خاص یا بستر فیزیکی محدود هستند و خارج از این محدوده‌ مشخص، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.طبق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه پایانی سال ۱۳۹۹، مشترکان خانگی و تجاری ارتباطات پهن‌باند ثابت، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۰ نفر را شامل‌ می‌شود.
این آمار سازمان تنظیم مقررات تا پایان سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که تعداد مشترکان خانگی اینترنت X-DSL مربوط به شرکت مخابرات ایران، بیش از چهار میلیون و ۵۹۹ بوده و تعداد اشتراک‌های اداری و تجاری این سرویس، بیش از ۳۳۶ هزار بوده که مجموع اشتراک‌های سرویس را به چهار میلیون و ۹۳۵ هزار و ۶۶۲ می‌رساند.
آمار رگولاتوری حاکی از آن است که  تعداد مشترکان خانگی اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران تا پایان سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹، بالغ‌بر ۱۴۹ هزار و ۱۵۴ مشترک بود و تعداد اشتراک‌های اداری و تجاری این سرویس، ۱۰ هزار و ۲۶۸ مشترک بوده که مجموع اشتراک‌های فیبر نوری مخابرات را به ۱۵۹ هزار و ۴۲۲ می‌رساند.

مسئولیت آمازون در برابر ایمنی کالاها بیشتر می شود

طبق رأی یک دادگاه استیناف در ایالت کالیفرنیا، آمازون باید مسئولیت بیشتری در قبال کالاهایی را بپذیرد که از طریق این پلتفرم به فروش می‌رسند.
به‌گزارش مهر طبق گزارش نشریه «ال‌ای تایمز» یک دادگاه تجدید نظر در ایالت کالیفرنیا رأی داده پس‌ از حادثه آتش گرفتن یک هاوربرد در سال ۲۰۱۵، این شرکت مسئول امنیت کالاهای طرف سومی است که از طریق این پلتفرم به فروش می‌رسند، هرچند آمازون ادعا می‌کند فقط خریداران را به فروشندگان متصل می‌کند، اما قضات به این نتیجه رسیده‌اند که رابطه‌ای مستقیم در توزیع وجود دارد و همین امر شرکت را نسبت به خریدار متعهد می‌کند،البته این شرکت فناوری در دادگاه اولیه برنده شده بود؛ در آن زمان قاضی از دیدگاه آمازون پشتیبانی کرد که طبق آن، این شرکت فقط محصولات فروشندگان را تبلیغ می‌کند و دخالتی در فرایند فروش ندارد. آمازون در بیانیه‌ای به روزنامه تایمز در این باره اعلام کرد با بررسی فروشندگان و محصولات سرمایه‌گذاری کلانی در بخش ایمنی کالا انجام می‌دهد. همچنین برای رصد هرگونه مشکل به دقت پلتفرم فروش را نظارت می‌کند.این خرده فروش آنلاین از اظهار نظر درباره رأی دادگاه استیناف خودداری کرده است؛اگر رأی دادگاه اجرایی شود، آمازون به اجبار باید سیاست‌های خود را تغییر دهد. این شرکت مجبور خواهد بود فرایندهای بررسی فروشندگان را ارتقا دهد و همچنین آمادگی قبول مسئولیت مشکلات ایمنی دستگاه‌ها را از جمله شکایت‌های قانونی  بپذیرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7619/13/576103/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها