شهردار تهران: لیست خاطیان تزریق واکسن منتشر می‌شود




پس از انتشار خبر تخلف استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان در برخی مناطق شهرداری تهران؛ کد ملی دریافت کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری شد. غلامحسین محمدی؛ رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در حساب توئیتری خود ضمن اعلام این خبر نوشت: «با توجه به نظریه وزارت بهداشت هرگونه افشای نام دریافت‌کنندگان خدمات بهداشتی- درمانی بدون کسب اجازه از افراد موجب اعتراض و پیگرد قانونی است؛ براین اساس در این فهرست اطلاعات نام و نام خانوادگی افراد ذکر نشده  و تنها کد ملی درج شده است.» به گزارش ایسنا،  شهردار تهران دیروز در صحن علنی شورای شهر با تأکید بر اینکه لیست خاطیان منتشر می‌‌شود، تأکید کرد: تحقیقاتی از سوی حراست کل و دفتر شهرداری صورت گرفته؛ عمده بحث در منطقه ۶ بوده است که طی مکاتبه شهردار منطقه با بهداشت شمال غرب لیستی به ظرفیت ۳۲۵ نفر برای تزریق واکسن کووید ۱۹ اعلام شده بود که از این تعداد ۱۹۸ نفر اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند که اسامی آنها را از طریق حراست وزارت بهداشت پیگیری می‌‌کنیم. به گزارش  شهر، پیروز حناچی افزود: تعداد محدودی واکسن برای تزریق به نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از پرسنل بهشت زهرا، پاکبان‌ها و پرسنل پسماند که شامل نیروهای عملیاتی و مرتبط با مشاغل پرخطر خدمات شهری باشند، از طریق وزارت بهداشت تخصیص داده شده است. از این تعداد تاکنون هیچ یک از مدیران شهری (تا رده ۴ مدیریتی) تزریقی انجام نداده‌اند.
او افزود: بررسی‌ها نشان داد که یک نفر از مسئولان نواحی اقدام به تزریق واکسن از سهمیه فوق کرده است که همان روز به همراه سه نفر از همکاران ذیربط در منطقه ۶ عزل شدند. در بررسی‌های بعدی معلوم شد که توزیع سهمیه در یکی از مناطق منطبق با پروتکل‌های مصوب نبوده است که معاون خدمات شهری منطقه عزل شد. دو رئیس ناحیه در مناطق ۹ و ۷ نیز به همین دلیل عزل شدند؛ خاطیان عزل شده نیز به اداره تخلفات ارجاع می‌‌شوند تا در مورد آنها تصمیم‌گیری شود. مقرر شد فهرست کسانی که خارج از نوبت واکسن زدند نیز منتشر شود. به گفته حناچی، تاکنون بیش از ۲۴۰ نفر از تاکسیرانان فوت شده‌اند و به همین علت واکسیناسیون تاکسیران‌ها اکنون در حال پیگیری است.
زهرا صدر اعظم نوری هم گفت: تعداد نیروهای خدمات شهری و کسانی که احتمال ابتلای آنها به کرونا بالا است، در حدود ۵۵ هزار نفر است که از این تعداد دو هزار و ۲۴۸ نفر تاکنون واکسن دریافت کردند. تقریباً در حدود ۵۰ هزار نفر باقی ماندند، اما برخی مناطق تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکردند. برای مثال در مناطق جنوبی، منطقه ۱۶.۱۷، ۱۸.۱۹، ۲۰.۲۱ و ۲۲ هیچ واکسنی دریافت نشده است. همچنین در مناطق ۱۵،۱۴ آمار ۹۵ نفری و ۵۶ نفری واکسن دریافت کرده‌اند. در منطقه ۱۰،۱۱ و ۱۲ نیز هیچ واکسنی دریافت نکردند، عمده دریافت واکسن در مناطق ۲،۳، ۴،۵، ۶، ، ۸،۹ و ۱۳ است. عدم واکسیناسیون پاکبانان افغانستانی نیز یکی از حاشیه‌های دیروز شورای شهر بود. حجت نظری گفت: اگر واکسیناسیون براساس عناوین شغلی صورت گرفته، نباید میان پاکبان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد، اما طبق آنچه  پیگیری کردم، ظاهراً اتباع افغانستانی به دلیل نداشتن کد ملی امکان استفاده از واکسن  ندارند که لازم است دولت هرچه سریع‌تر تدابیری در این زمینه بیندیشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7619/5/576072/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها