معرفی نامزدهای جبهه اصلاحات


گروه سیاسی/ محمد جواد ظریف و اسحاق جهانگیری در صدر فهرست گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری ایستادند.
 روز گذشته آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران فهرست اسامی 14 گزینه معرفی شده از سوی احزاب عضو این نهاد اجماع ساز را اعلام کرد. چهره‌هایی که بر اساس آیین‌نامه نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان دست‌کم از سوی 10 عضو مجمع عمومی این نهاد معرفی و حمایت شده‌اند. سهم زنان از این فهرست حضور زهرا شجاعی و شهیندخت مولاوردی  است. به گزارش ایرنا، در این فهرست ظریف با 37 پیشنهاد، جهانگیری با 35 پیشنهاد و مصطفی تاجزاده با پیشنهاد شدن از سوی 32 عضو در صدر قرار دارند. 11 چهره پیشنهادی دیگر به ترتیب نزولی تعداد پیشنهادهایی که داشته‌اند عبارتند از: مسعود پزشکیان، محمدرضا عارف، محسن هاشمی، محمد شریعتمداری، مصطفی کواکبیان، محمد صدر، محمود صادقی، شهیندخت مولاوردی، زهرا شجاعی، عباس آخوندی و صادق خرازی. به گفته سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از میان چهره‌های حاضر در این فهرست کسانی که یک سوم آرای اعضای مجمع ملی را کسب کرده باشند، از 13 تا ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند تا با حضور در مجمع ملی جبهه اصلاحات برنامه‌های خود را برای اعضای مجمع ارائه دهند تا در نهایت اعضای جبهه اصلاحات درباره این افراد رأی‌گیری کرده و کاندیداهای نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کنند. با وجود این به نظر می‌رسد با همین دست فرمان احتمال انتخاب ظریف در میان کاندیداهای نهایی بسیار قوی است. علاوه بر اینکه حضور ظریف در رتبه نخست اقبال احزاب و فعالان اصلاح‌طلب گرچه موضعگیری‌های او هنوز نشانی از وارد شدنش به عرصه رقابت ندارد اما حجم قابل توجه تخریب‌هایی را که علیه او وجود داشته و به بهانه انتشار فایل صوتی گفت‌و‌گوی او اوج گرفت بیش از پیش توجیه کرد. دیروز همچنین دو نامزد جدید دیگر رسماً حضورشان در صحنه انتخابات ریاست جمهوری 1400 را اعلام کردند. صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم و سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی و فرمانده اسبق بسیج.
 فرمانده اسبق بسیج  درباره حضور نظامیان در انتخابات گفت: «مقام معظم رهبری یکبار فرمودند که پاسداران انقلاب بیشتر نیروی انقلاب هستند تا اینکه نظامی باشند؛ مدتی است که این شبهه مطرح شده و پاسداران از ابتدای انقلاب به خاطر دفاع مقدس در این عرصه حضور یافتند و شغل نظامیگری را از ابتدا نداشتند و بنده خودم دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف هستم.» او در بیانیه اعلام کاندیداتوری‌اش هم تأکید کرد که برای کمک به انسجام نیروهای انقلاب در انتخابات به میدان آمده است.
منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان هم در بخشی از گفت‌و‌گوی خود با مهر درباره اینکه برخی‌ها گفتند گزینه نهایی این شورا علی لاریجانی خواهد بود، با تکذیب این ادعا گفت: نام علی لاریجانی در لیست گزینه‌های بیش از ۱۰ نفر که برای بررسی پیشنهاد داده شده هم نخواهد بود. در تمام شش ماه گذشته که شورای وحدت در اینجا [جامعه روحانیت مبارز] جلساتی داشته است، در مورد کاندیدایی که آقایان می‌خواهند به ما تحمیل کنند، یک بار هم صحبت نکرده‌ایم و حتی اسم او بیان نشده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7619/3/576061/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها