واکسن خواری در تهران



واکسیناسیون کرونا در حالی وارد فاز دوم و همگانی شده است که این روزها اخبار  ناخوشی از برخی سوءاستفاده‌ها از دریافت خارج از نوبت واکسن توسط برخی مدیران حوزه شهری و رؤسای برخی بیمارستان‌ها به گوش می‌رسد. اواخر هفته گذشته نیز در رسانه‌ها  استفاده خارج از نوبت برخی کارکنان شهرداری منطقه 6 تهران از سهمیه واکسن پاکبانان و برکناری رئیس بیمارستان مدرس در تهران
خبرساز شد.  این دومین بار است که اخباری  مبنی بر «واکسن‌خواری» از سوی مدیران شهرداری منتشر می‌شود. برخی از کاربران در اعتراض به آنچه واکسن خواری بیان می‌کنند نسبت به عملکرد وزارت بهداشت در حفظ حریم خصوصی به منظور عدم درج اطلاعات دریافت کنندگان واکسن اعتراض داشتند. پیروز حناچی شهردار تهران در این باره افزود :«‌پیرو بررسی‌ها درباره‌  تخصیص واکسن‌ها، تاکنون معاون و رئیس خدمات شهری یکی از مناطق به دلیل اهمال در نظارت و چند نفر از پرسنل نواحی به دلیل تزریق غیر قانونی واکسن، عزل و به مراجع نظارتی معرفی شدند. پیگیری سختگیرانه برای شناسایی و برخورد با دیگر خاطیان احتمالی ادامه دارد. وی افزود: ‏از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم. دستور دادم اسامی دریافت‌کنندگان در سایت ‎شفاف بارگذاری شود.»
در همین زمینه  رسانه‌ها نوشتند: «در فهرست 179 نفره پاکبانان، تعدادی از افراد خانم هستند این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد.» بر اساس این گزارش تزریق سهمیه واکسن پاکبانان به ده‌ها کارمند یا خانواده و نزدیکان  شهرداری منطقه 6 تهران به اسم پاکبان در حالی صورت گرفته که با دستور شهردار تهران خاطیان در جریان تزریق سهمیه واکسن کرونا عزل شدند.  
برکناری رئیس  بیمارستان
گفتنی است؛ دیروز همچنین علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران رئیس بیمارستان مدرس را به علت تخلف در توزیع واکسن برکنار کرد.  

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/1/575821/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها