مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به پایان رسید

پرسپولیس اول شد و خط و نشان کشید




گروه ورزشی/ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 بامداد امروز با برگزاری بازی الدحیل قطر و الاهلی عربستان به پایان رسید. دیشب هم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف هم رفتند تا با انجام این دیدارها 8 تیم صعود کننده به مرحله حذفی در منطقه غرب آسیا مشخص شوند. بازی‌های مرحله گروهی پنجشنبه نیز برگزار شد که پرسپولیس در آخرین بازی اش در گروه E در ورزشگاه جواهر لعل نهرو هند برابر الریان قطر به میدان رفت. یحیی گل محمدی در این بازی از احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا و میلاد سرلک 3 هافبک دفاعی اصلی اش به‌دلیل آنچه مصدومیت اعلام شد، بهره نبرد و سیدجلال حسینی هم به خاطر استراحت و آسیب دیدگی جزئی در ترکیب قرار نگرفت. در این شرایط، سرمربی پرسپولیس از فرشاد فرجی برای اولین بار در ترکیب اصلی در کنار محمدحسین کنعانی زادگان استفاده کرد و محمد شریفی هم در پست هافبک به میدان رفت. پرسپولیسی‌ها که با 4 برد و یک شکست پای به میدان گذاشته بودند، به‌دنبال تثبیت صدرنشینی و صعود به‌عنوان تیم اول گروه بودند. شاگردان یحیی فوتبالی تهاجمی به نمایش گذاشتند و دقیقه 27 روی پاس عالیشاه و شوت زمینی شهریار مغانلو به گل رسیدند و دقیقه 33 هم احسان پهلوان با حرکت در عرض و شوتی غافلگیرکننده از پشت محوطه جریمه، گل دوم را به ثمر رساند. در همان دقایق ابتدایی نیمه دوم(دقیقه 48) یوهان بولی یکی از گل‌های خورده الریان را جبران کرد ولی دقیقه 68 روی ارسال بی‌نقص مهدی ترابی و ضربه سر محمدحسین کنعانی زادگان، گل سوم پرسپولیس هم ثبت شد. دقیقه 72 بولی یک بار دیگر دروازه حامد لک را گشود تا اختلاف کمتر شود، گرچه یک دقیقه بعد عیسی آل کثیر گل چهارم را زد. شجاع خلیل‌زاده مدافع سابق پرسپولیس که در این بازی هم در ترکیب الریان حضور داشت، دقیقه 91 پس از برخورد با حامد لک دچار مصدومیت و از زمین خارج شد. بازی پایانی یحیی و شاگردانش با برد 4-2 همراه شد تا پرسپولیس با 15 امتیاز از 6 دیدار، مقتدرانه به‌عنوان تیم اول راهی مرحله بعد شود و برای دیگر تیم‌های مدعی خط و نشان بکشد. در دیگر بازی این گروه، الوحده امارات 2-0 گوا را برد تا با 13 امتیاز به‌عنوان بهترین تیم دوم صعود کند.
رکوردهای جدید پرسپولیس
پرسپولیس که به‌عنوان بهترین تیم رقابت‌های منطقه غرب به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان راه یافت، دومین عملکرد موفق تاریخ باشگاه‌های ایرانی در مرحله گروهی را به ثبت رساند. سرخپوشان پایتخت با 5 پیروزی و یک شکست صاحب 15 امتیاز شدند. رکورد بهترین عملکرد تاریخ لیگ قهرمانان در بین باشگاه‌های ایرانی متعلق به پاس تهران در سال 2005 است. شاگردان مصطفی دنیزلی در آن سال توانستند صاحب 5 پیروزی و یک تساوی شوند و با 16 امتیاز از گروه‌شان صعود کنند. البته این رکورد در بین دیگر کشورهای آسیایی بی‌سابقه نبوده و الدحیل سابقه صعود با 18 امتیاز کامل مرحله گروهی را در سال 2018 دارد.
فولاد باخت، تراکتور شکست‌ناپذیر ماند
در بازی‌های گروه B تراکتور ایران در آخرین بازی اش مقابل شارجه امارات قرار گرفت و با گل‌های محمد عباس زاده(۷ و ۶۶) اولین شکست را به میزبان این گروه تحمیل کرد. مهاجم قائمشهری تراکتور شمار گل‌های آسیایی خود را به عدد 4 رساند تا مثل لیگ برتر، بهترین گلزن سرخپوشان تبریزی در این مسابقات باشد. تراکتوری‌ها با این برد، رکورد درخشان خود در کلین شیت‌های متوالی را تداوم بخشیده و به عدد ۵ رساندند و بدون باخت باقی ماندند. شاگردان رسول خطیبی با کسب این برد ۱۰ امتیازی شدند و با قرار گرفتن در رتبه دوم گروه B پس از شارجه 11 امتیازی، منتظر بازی‌های دیشب بودند تا تکلیف صعودشان مشخص شود. در دیگر بازی این گروه، پاختاکور ازبکستان 1-0 نیروی هوایی عراق را شکست داد. در بازی‌های گروه D نیز فولاد ایران که پیش از بازی آخر حذف شده بود، در مسابقه‌ای تشریفاتی به مصاف الوحدات اردن رفت و با تک گل سونی سعد(27) شکست خورد تا شاگردان جواد نکونام با یک پیروزی، 2 تساوی و 3 شکست پیاپی و 5 امتیاز در قعر جدول گروه چهارم جای بگیرند و به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند. در دیگر دیدار این گروه، السد قطر 2-1 مغلوب النصر عربستان شد تا تیم سعودی با 11 امتیاز به مرحله بعد راه یابد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/1/575815/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها