نجات و بازیابی اطلاعات کامپیوتر شما




SystemRescueCD یک دیسک بوت نجات سیستم و بازیابی اطلاعات بر پایه لینوکس است که به‌ صورت CD، DVD یا USB‌های قابل بوت، قابل استفاده است.
این نرم افزار با ارائه ابزار‌هایی برای ساخت و ویرایش پارتیشن‌ها، عیوب کامپیوتر شما را رفع می‌کند.
این دیسک بوت دارای مجموعه‌ای کامل از ابزارهای سیستم و ابزارهای پایه است، اگر بخواهیم به اصلی‌ترین ابزارهای این نرم افزار اشاره کنیم باید گفت GNU Parted بهترین ابزار برای ویرایش پارتیشن‌ها در لینوکس است. GParted نیز ابزاری برای همانند‌سازی پارتیشن لینوکس بوده و Partimage برای همانندسازی ایمیج Drive/Ghost لینوکس به کار می‌رود. یکی دیگر از ابزارهای جالب این نرم افزار Reinstlaa است که یکی از معمول‌ترین bootloader‌های مورد استفاده در لینوکس محسوب می‌شود.
ابزارهای فایل‌های سیستمی این نرم افزار امکان فرمت، تغییر سایز و اشکال زدایی یک پارتیشن روی هارد دیسک را به شما می‌دهند. ابزار Test-Disk هم می‌تواند پارتیشن‌های از دست رفته را بازیابی کرده یا دیسک‌های غیر قابل بوت را به دیسک‌های قابل بوت تبدیل کند و از بسیاری از سیستم‌های پرونده پشتیبانی می‌کند.
Rsnamshot هم ابزاری کارآمد برای نمایش لحظه‌ای سیستم پرونده جهت ساخت نسخه‌های پشتیبان از سیستم‌های از راه دور و محلی است و EVMS یا سیستم مدیریت حجم‌ها، ابزاری قدرتمند برای مدیریت حجم‌های منطقی به شمار می‌رود.
NTFS-3G  یکی دیگر از ابزارهای این نرم افزار است که برای فراخوانی پارتیشن‌های NTFS تحت لینوکس به همراه پشتیبانی از خواندن و نوشتن اطلاعات بسیار مناسب عمل می‌کند.
پشتیبانی از سیستم‌های پرونده شبکه شامل Samba و NFS، ساخت، ویرایش، کپی و بازیابی پارتیشن‌های هارد دیسک هم از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار به شمار می‌رود، البته توجه داشته باشید که فایل iso دانلود شده باید توسط نرم افزار Ultraiso روی دی‌وی‌دی رایت شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.
اگر شما هم علاقه مندید که این نرم افزار را در اختیار داشته باشید می‌توانید آن را از وب سایت P30world.com به‌ صورت رایگان بارگذاری کنید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7616/9/575783/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها